یکی از بهترین قسمت ها سفر، خوردن غذاها، دسرها و نوشیدنی های خوشمزه است. دبی نیز برای شکموها و عاشقان غذا بهترین مکان است. آشپزی دبی ترکیبی از غذاهای لذیذ عربی، مدیترانه ای و بین المللی بوده که برای توریست ها و گردشگران بسیار عالی هستند. در ادامه این مقاله امروز میخواهیم درباره بهترین دسرهای دبی کمی صحبت کرده و خوشمزه ترین های آنها را با موادی در آن ها استفاده شده برای توریست های تور دبی معرفی خواهیم کرد. در ادامه همراه لست تورز بمانید. 

لگیمات

با معروف ترین و محبوب ترین دسر این شهر، یعنی لگیمات شروع می کنیم. اگر قصد سفر به دبی را دارید، حتما از این شیرینی تست کنید. لگیمات یک شیرینی عربی بوده که به خصوص در ایام ماه رمضان آن را زیاد خواهید دید. مردم شهر دبی این شیرینی را در زمان افطار می خورند و شاید اگر آن را ببینید فکر کنید بامیه خودمان است. اگر یک دسر خوشمزه شیرین میخواهید، بهترین انتخاب برای شما شیرینی لگیمات خواهد بود. لگیمات توپ های کوچک خمیری بوده که در روغن سرخ شده و برای طعم دار کردن آن نیز از دارچین و زعفران استفاده می کنند. سپس در شهد خرما غلتانده شده و با کمی کنجد آن را تزئین می کنند. معمولا لگیمات را همراه با چای به عنوان یک دسر عصرانه میخورند. بهترین لگیمات ها را در کافه قنادی سوکر امتحان کنید. 

لگیمات

دسر ام علی

اگر به دنبال امتحان کردن بهترین و رویایی ترین دسرهای دبی هستید، دسر ام علی را به شما پیشنهاد می کنیم. ام علی به معنی مادر علی بوده و ممکن است مادری باشد که اولین بار این دسر معروف را اختراع کرده است. توریست ها و گردشگران تور دبی معمولا این دسر را در کشورهای عربی برای مناسبت هایی مثل عید فطر، جشن ها و مراسمات و تعطیلات زیاد خواهند دید. در واقع دبی هیچ جشن خود را بدون یک یا دو کاسه ام علی برگزار نمی کند. ام علی یک پودینگ با طعم کره ای و خامه ای بوده که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای دارد. برای درست کردن این دسر خوشمزه شیر، شکر و خامه را با هم ترکیب کرده و روی حرارت می گذارند تا یک ترکیب خامه ای و یک دست درست شود. پیشنهاد می کنیم در کافه رستوران ایلا باکیفیت ترین دسر ام علی را امتحان کنید.

دسر ام علی

باسبوسا

از دیگر دسرهای خوشمزه دبی میتوان به نوعی شیرینی سنتی عربی به اسم باسبوسا اشاره کرد. این کیک نیز مثل بیشتر دسرهای عربی شیرین و لذیذ است و معمولا همراه با قهوه عربی و چای سرو می شود. این کیک اغلب بعد از وعده های غذایی مجلسی به عنوان دسر برای مهمان سرو می شود و یک طعم لذیذ و بسیار دلپذیر دارد. کیک باسبوسا با استفاده از آرد سمولینا و گاهی هم پودر نارگیل تهیه می شود و سپس روی آن یک شهر غلیظ ریخته می شود و در آخر با بادام و پسته ان را تزئین می کنند. البته این کیک انواع مختلفی داشته و با عسل، گلاب و یا بهارنارنج تهیه می شود. به توریست های تور دبی که قصد امتحان کردن این کیک را دارند مرکز خرید ویلیج را برای پیدا کردن بهترین آن پیشنهاد می کنیم. 

باسبوسا

دسر کنافه

دسر کنافه نه تنها در دبی، بلکه در تمام کشورهای خاورمیانه به خصوص ترکیه محبوبیت بسیار زیادی دارد. این دسر در را در تمام رستوران ها و کافه های دبی و کشور امارات میتوانید پیدا کنید و سفارش دهید. دسر کنافه یک لایه ضخیم پنیر سفید بوده که روی آن را یک نودل خاص پوشانده است. این دسر را باید داغ داغ که هنوز پنیر آن نرم و شل است همراه با شهدی که از گلاب پوشانده شده خورد. اگر میخواهید این دسر را به عنوان صبحانه داشته باشید، آن را به همراه یک فنجان قهوه عربی میل کنید که یک ترکیب عالی می شود. در دبی، به خصوص در مناطق قدیمی این شهر، انواع و اقسام رستوران ها و کافه ها کنافه را به عنوان صبحانه میفروشند، اما بهترین و خوشمزه ترین آن در رستوران سون هندز پیدا می شود. 

دسر کنافه

چباب

شاید تابحال پنکیک را امتحان کرده باشید، اما مطمئنا پنکیک های اماراتی را نه! این پنکیک که چباب نام داشته، کمی با پنکیک عادی متفاوت است. در تهیه این پنکیک از ادویه های معطری مثل زردچوبه، هل و زعفران استفاده شده که رنگ و بوی بسیار عالی به آن میدهد. زعفران رنگ طلایی خوبی به پنکیک داده و روی آن همراه با شهر و شربت های مختلف مورد تزئین قرار میگیرد. اگر میخواهید روز خود را یکی از این پنکیک ها اماراتی شروع کنید، کافه سیکا را به شما پیشنهاد می کنیم. 

چباب