در صنعت بسته‌بندی از دستگاه هایی تسمه کش به منظور بسته بندی کالا ها استفاده می شود. شما با کمک دستگاه های تسمه کش می توانید در بسته بندی کالای مورد نظرتان نوارهای پهن استیل یا پلاستیک های فشرده شده را به کار ببرید. و در اخر به بهترین شکل ممکن محصولات خود را بسته بندی نمایید.

انواع دستگاه تسمه کش

مجموعه های زیادی وجود دارد که امروزه در زمینه تولید و فروش دستگاه های تسمه کش فعالیت می کنند و تقریباً تمامی شرکت‌ها می‌خواهند یکی از بی نظیر ترین و بهترین دستگاه تسمه کش را تولید نمایند و هدف از این کار این است که دستگاه های تسمه کش بتواند نیازهای مشتریان را برطرف کند و در صنایع مختلف مورد استفاده واقع شود و رضایت مشتریان را به دست بیاورد.

در هنگام خرید دستگاه تسمه کش بهتر است که شما چند نکته را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین دستگاه تسمه کش را داشته باشید و از قابلیت های متعدد آن بهره مند شوید.

دستگاه تسمه کش با توجه به قابلیت هایشان به موارد زیر تقسیم می شوند:

  • تسمه کش دستی
  • تسمه کش برقی
  • تسمه کش شارژی
  • تسمه کش بادی یا تسمه کش پنوماتیکی
  • تسمه کش از لحاظ منبع انرژی
  • تسمه کش هایی با تسمه فلزی یا با تسمه پلاستیکی

دستگاه های تسمه کش چگونه کار میکند؟

کار با دستگاه تسمه کش به این شکل است که ابتدا باید محصولی را که می‌خواهید بسته بندی کنید بر روی صفحه تسمه کش قرار بدهید و به شکل ثابت بگذارید بماند; بعد که محصول بدون تحرک در روی صفحه قرار گرفت دستگاه یکبار با تسمه استیل یا تسمه پلاستیکی در جهت عقربه های ساعت در دور محصول شما قرار می‌گیرد و به خوبی و محکمی چسبیده می شود و پس از آن وقتی یک دوره کامل تمام شد برعکس آن نیز یک دور انجام می گردد. به این منظور بسته بندی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و شما در زمان جابجایی مطمئن خواهید بود که محصول شما دچار هیچ گونه آسیبی نمی شود و کارتن آن باز نمی شود.

با توجه به اینکه این تسمه ها با بالاترین سرعت ممکن در دور محصول شما می‌پیچند موجب ایجاد یک فضای خالی نخواهد شد و می توانیم بگوییم محصول مورد نظر و کالای مورد نظرتان با استفاده از این تسمه ها پرس می گردد و همچنین این فرایند مزیت فوق‌العاده خواهد داشت.

دستگاه تسمه کش بادی چیست؟

دستگاه تسمه کش بادی را می توانیم به عنوان یک وسیله قابل اطمینان بدانیم که به واسطه دستگاه تسمه کش بادی می توان محصولاتی را بسته بندی کرد که ابعاد بزرگی دارند و به صورت کلی این نمونه دستگاه مناسب برای محصولات سنگین بوده است که بروی پالت با وزن حداکثر ۲ تن قرار میگیرند.

دستگاه تسمه کش بادی ویژگی های خاص خود را داشته است. این دستگاه حدود ۳ تا ۴ کیلوگرم وزن داشته است و یک کمپرسور بادی به عنوان نیروی محرک این دستگاه بوده که فشاری حدودا ۷ تا ۸ بار را تامین می نماید.

دستگاه تسمه کش بادی دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و در موارد خاصی همانطور که اشاره کرده ایم مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه تسمه کش دستی

یکی دیگر از نمونه‌های دستگاه تسمه کش به دستی آن اشاره می‌کند که می‌توان از دستگاه تسمه کش دستی به منظور بسته بندی کالاهای کوچک و بزرگ استفاده کرد‌. در  این دستگاه می توان به شکل نامحدود تسمه را کشید و دارای سرعت بسته بندی فوق العاده بالا و با کیفیتی می‌باشد.

دستگاه تسمه کش دستی برای بسته بندی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و یک گزینه مناسب به منظور بسته بندی کالا های سنگین و بزرگ می باشد. با این دستگاه عمل بریدن تسمه و کشیدن آن به واسطه یک اهرم صورت می پذیرد. در دستگاه تسمه کش دستی ما شاهد سرعت خوبی هستیم و به همین جهت از نظر قیمت مقرون به صرفه تر بوده و می‌توانیم بگوییم در بین استفاده کنندگان محبوبیت خوبی داشته است. از نظر طراحی دستگاه تسمه کش دستی دارای طراحی ساده‌ای است و استفاده نمودن از این دستگاه برای اپراتور به راحتی انجام میگیرد و همچنین کشش نامحدود و پر قدرت بودن دستگاه موجب می‌شود تا فرایند بسته‌بندی به راحتی و آسانی صورت بگیرد.

در خصوص دستگاه تسمه کشی دستی باید بدانید که استحکام خوبی را داشته است و این دستگاه با توجه به این که وزن کمی دارند سرعت اجرای کار آن بالا می باشد بسیاری از افراد برای بسته‌بندی محصولات خود از این نمونه تسمه کش استفاده می‌کنند اما به جز آن تسمه کش برقی و تسمه کش بادی نیز وجود دارد که می توانند آنها را استفاده کنند.

معرفی دستگاه تسمه کش برقی

یکی دیگر از نمونه دستگاه‌هایی که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند و برای بسته بندی کارتن های مختلف با اندازه های متفاوت این نمونه تسمه کش را به کار می‌برند تسمه کش برقی بوده است.

تسمه کش برقی دارای سرعت بالایی است و تنظیمات متفاوتی از جمله کنترل دمای دوخت و کلاچ کنترل کشش تسمه را داشته اند که موجب می شود یک تسمه کش عالی محسوب شود.

در تسمه کش برقی حتماً باید تسمه هایی که به کار برده می شود از جنس PP باشند و عرض آنها از ۶ تا ۱۵ میلیمتر و تسمه ی که برای این دستگاه ها استفاده می شود می توانند تا حداکثر اندازه ۵۰۰ تا ۶۰۰ باشد. تسمه کش برقی حدوداً ۴۵ کیلو گرم وزن داشته است.

مزیت استفاده از دستگاه های تسمه کش

شما از هر کدام از نمونه های دستگاه تسمه کش شامل تسمه کش برقی، تسمه کش بادی و.... استفاده کنید میتوانید از مزیت های بیشماری بهره مند شوید و قطعا استفاده از آن برای شما بسیار کارآمد و کاربردی خواهد بود. اما به صورت کلی می توانیم بگوییم دستگاه تسمه کش می تواند موجب شود تا شما در زمان صرفه جویی فوق العاده ای داشته باشید البته در خصوص بسته بندی نمودن اجسام بزرگ شما نمی توانید به راحتی بسته بندی را انجام بدهید و مثل بسته بندی محصولات کوچک نخواهد بود ولی وقتی شما از دستگاه تسمه کش استفاده کنید قطعاً در کوتاه ترین زمان ممکن و در عرض چند ثانیه می توانید این بسته بندی را انجام بدهید و افزون بر اینکه در زمان تان صرفه جویی می کنید بلکه هزینه هایتان را تا میزان زیادی کاهش بدهید.

یکی از مزیت های دیگری که در خصوص دستگاه تسمه کش وجود دارد این است که شما برای بسته بندی نیاز به نیروی انسانی زیادی ندارید و در این راستا نیز با کاهش هزینه ها روبرو خواهید بود. در این دستگاه ها میزان کشش و مقاومت تسمه هایی که وجود دارد بسیار بالا بوده و امنیت محصولات شما نیز به این واسطه افزایش خواهد داشت و شما می توانید از دستگاه تسمه کش با خیالی آسوده استفاده کنید. در هر صورت اگر شما با محصولات و کالاهای روبرو هستید که نیاز به بسته بندی دارند از انواع دستگاه تسمه کش شامل دستگاه تسمه کش برقی ، دستگاه تسمه کش بادی و.... میتوانید استفاده نمایید.

برای تهیه بهترین دستگاه های تسمه کش ما مجموعه صنایع بسته بندی تهران صنعت را پیشنهاد میکنیم.

مجموعه جم پک علاوه بر فروش دستگاه تسمه کش می توانند در تعمیر انواع تسمه کش نیز شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند. در صورت نیاز می توانید به ادرس سایت یا باشماره های 021-77909052 و
09122839615 تماس بگیرید.