ساده‌ترین راه برای نگاه کردن به زندگی بومی و محلی مردم یک منطقه رفتن به بازارهای محلی و قدیمی شهر است و تضاد جالبی را بین مدرنیته جدید و شیوه سنتی زندگی برخی از مردم شهر ایجاد می‌کند که بسیار تماشایی است. در شهر باکو چند بازار در حومه آن وجود دارد که شما را به این حال و هوا سوق می‌دهد. در این مطلب از لست تورز به معرفی بهترین بازارهای خیابانی در تور باکو پرداخته ایم.
قبل از اینکه گشت و گذار خود را در این بازارها آغاز کنیم اجازه بدهید تا ابتدا چند نکته مهم را به شما یادآوری کنم. بازارهای محلی از بازارهای پر تلاطم و شلوغ گرفته تا بازارهای مبهم و عجیب و غریب هستند که حتی می‌توانید غرقه‌های فروش سوغاتی را نیز در آن‌ها پیدا کنید، همچنین در کنار این‌ها محصولاتی مانند میوه‌ها، لباس، سبزیجات و صنایع دستی نیز وجود دارد. در باکو دو بازار معروف به نام‌های Taza Bazaar و Yasil Bazaar وجود دارد. اما بازارهای دیگری نیز هستند که گردشگران خارجی کمتر به آن‌ها مراجعه می‌کنند و غیر ممکن است که بدون کمک مردم محلی آن‌ها را پیدا کنید. اگر می‌خواهید بازارهای که معرفی می‌کنیم را پیدا کنید بهتر است آدرس آن‌ها را از پذیرش هتل محل اقامت خود بگیرید. این نکته را نیز بدانید که مردم آذربایجان اغلب زبان انگلیسی را متوجه نمی‌شوند بخصوص مردم محلی، پس برای این اتفاق نیز آماده باشید.

Taza Bazaar

اگر می‌خواهید فرهنگ اصیل مردم آذربایجان را در یک نگاه کشف کنید باید به "تازه بازار" بروید. اینجا بزرگ‌ترین بازار در باکو است که در حد فاصله بین خیابان نظامی و ایستگاه متروی 28 می قرار گرفته است. مردم محلی میگویند که این بازار 70 سال قدمت دارد که به نوعی باقی مانده اتحاد جماهیر شوری محسوب می‌شود. امروزه محصولات مختلفی ازجمله آجیل، سبزیجات، ادویه‌های محلی، خاویار تازه، ماهی دریای خزر و ... را می‌توانید از این مکان خریداری کنید. در اینجا به معنای واقعی زندگی در جریان است و بوی خوش مواد غذایی محلی از هر طرف احساس می‌شود.
ساعت کار: روزانه از ساعت 8 صبح تا 7 بعدازظهر.
آدرس: Taza Bazaar, Baku, Azerbaijan

باکو

Yasil Bazar

Yasil Bazar، یا "بازار سبز"، هنگامی که به باکو سفر می‌کنید، یک تجربه مهم از حضور در مکانی محلی را به شما ارائه می‌دهد. هنگامی که شما در مرکز بخش قدیمی شهر Icheri Sheher یا مراکز خرید هستید، شما می‌توانید بخش طبقه کارگر باکو را مشاهده کنید. مردم در آخر هفته‌ها از تمام بخش‌های آذربایجان برای خرید میوه و سبزیجات تازه خود را به این بازار می‌رسانند، یکی از دلایل استقبال مردم از این بازار قیمت پایین و مناسب آن است.
ساعت کار:: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 6 صبح تا 10 بعدازظهر
آدرس و تلفن Firdovsi Mammadov, Baku, Azerbaijan, +994 50 751 41 41

باکو

بازار دست فروشان روسی

بازار دست فروشان در منطقه Sanbunchu قرار گرفته است و بازدید کننده ها می‌توانند نگاه اجمالی به زندگی واقعی ساکنان باکو داشته باشند. در اینجا ساکنان به فروش وسایل قدیمی و لباس‌های خاص می‌پردازند که برخی از آن‌ها خاطرات اتحاد جماهیر شوروی را زنده می‌کند. در واقع مردم در این منطقه فقیر نشین در آخر هفته‌ها سعی می‌کنند با فروش اجناس دست دوم خود درآمدی هرچند ناچیز را برای ادامه زندگی‌شان تهیه کنند. این بازار سنتی همچنان پابرجاست اما غیر ممکن است بدون راهنمای افراد محلی آن را پیدا کنید
آدرس: سابنگو، باکو، آذربایجان
ساعت بازدید: جمعه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر

بازار Icheri Sheher

اگر می‌خواهید به بازاری در دوران قرون وسطی شهر باکو بروید اینجا بهترین مکان است. این بازار محلی است که افراد ثروتمند از آن خرید می‌کنند. قدم زدن در این خیابان سنگ فرش شده و دیدن فروشگاه‌های آن نیز خالی از لطف نیست. در اینجا می‌توانید اجناس گران و لوکس قدیمی، فرش‌های دست باف و صنایع دستی مهمی را پیدا کنید.
ساعت کار: هر روز 8:00 صبح تا 10:00 شب
آدرس: Icheri Sheher, Baku, Azerbaijan

باکو

بازارهای دیگر باکو

در هنگام دیدن باکو و قدم زدن در خیابان‌های آن به احتمال زیاد، بازارهای کوچک‌تر خیابانی را به طور مرتب خواهید دید. برخی از مردم از پشت اتومبیل خود نیز به عنوان یک فروشگاه سیار استفاده می‌کنند که در نوع خود بسیار جالب است. همچنین در این بین کسانی را نیز می‌بینید که در حال فروش غذاهای خیابانی هستند. اگر شما یک گردشگر ماجراجو باشید ممکن است بتوانید بازار آهنگران را پیدا کنید که همگی مشغول ساخت صنایع فلزی در آن هستند. در پایان باید گفت که برای اینکه بتوانید از بازارهای جالب محلی دیدن کنید بهتر است از مردم محلی راهنمایی بگیرید.