7. با انگشت اشاره نکنید  و کسی را با اشاره صدا نزنید.

با انگشت اشاره کردن و با اشاره صدا زدن هر دو زشت و حتی حرکت جنسی و شهوانی تلقی میشوند. اگر میخواهید با حرکت دست کسی را صدا بزنید، دستتان را در حالتی که کف دست رو به زمین است دراز کنید و همه ی انگشتانتان را به سمت خود حرکت دهید.برای اشاره کردن از سر و صورت استفاده کنید. سر را به بالا متمایل کنید و با چانه اشاره کنید تا رفتار شما بی احترامی و اهانت تلقی نگردد. این مساله در مورد اشیا و ساختمانها  به ویژه معابد نیز صدق میکند. اگر فراموش کردید و سهوأ مرتکب این اشتباه شدید، برای عذرخواهی از وای (wai) سلام سنتی تایلندی استفاده کنید

8. بدانید که بیش از بومیان باید بپردازید.

تعدادی از گالریها، موزه ها و معابد، قیمتهای متفاوتی  برای شهروندان تایلندی و گردشگران خارجی دارند که هر دوی  این قیمتها لزومأ در وب سایت یا کتابچه ی راهنمای آنها درج نشده است. اگر از قبل قیمت بگیرید، یا به صورت گروهی رزرو کنید و یا در زمانیکه فصل گردشگری نیست مراجعه کنید، احتمال دارد بتوانید از پرداخت بالاتر طفره بروید. در هر حال بهتر است که مطرح کنید ولی اگر درخواستتان را رد کردند تعجب هم نکنید.

قیمتهای متفاوتی  برای شهروندان تایلندی و گردشگران

9. به مواد مخدر نه بگویید.       

هشدار قدیمی ولی ضروری به گردشگران تایلند: از مواد مخدردوری کنید! به این معنی که مواد مخدر نخرید، حمل نکنید و درگیر هیچ کس و هیچ چیز در رابطه با مواد مخدر نشوید. قوانین تایلند در این زمینه بسیار سختگیر و زندانها هم  وحشتناک هستند. قطعأ تمایل ندارید به خاطر خوشگذرانی در یک میهمانی یا کمی پول در آوردن، سالهای زیادی از عمرتان را در زندانهای تایلند سپری کنید؛ چون هر جور فکر کنید ارزشش را ندارد.بسته یا هیچ چیز دیگری از کسی که خیلی خوب نمیشناسید نگیرید ( حتی هموطنان خود ) چون ممکن است حاوی مواد مخدر باشد. کلاهبرداریهای زیادی در تایلند توسط خارجیها انجام میشود و خارجیهای زیادی هدف این کلاهبرداریها قرار میگیرند. پس احتیاط کنید!

مواد مخدر تایلند

10. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!

برخلاف تصور بسیاری، تایلند کشوری سنتی است. شاید به نظرعجیب برسد ولی در این کشور رفتارهای عاشقانه نظیر بوسیدن، در آغوش گرفتن و رفتارهای مشابه در مکانهای عمومی خیلی پسندیده نیستند. در فرهنگ تایلند رفتارهای عاشقانه کاملأ خصوصی هستند و انجام آنها در مکانهای عمومی بی فرهنگی تلقی میشود.

11. فرهنگ پوشش را بیاموزید. 

به طور قطع کسی کاملأ برهنه در مکانهای عمومی ظاهر نمیشود! در تایلند، این کار در سواحل نیز به هیچ وجه پذیرفته نیست ، پس حتمأ مایو بپوشید.از نظر تایلندی ها آفتاب گرفتن برای بانوان بدون پوشش بالاتنه (topless) پسندیده نیست. توجه کنید که بچه شیر دادن نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد و نباید در انظارعمومی انجام گیرد.در شهر با لباس شنا تردد نکنید.  پوشش خیلی نازک هم در این کشور ناپسند شمرده میشود. 

12. بر اعصابتان مسلط باشید.

خونسردی خود را از دست ندهید و هرگز صدایتان را بالا نبرید. حتی اگر اوضاع بر وفق مرادتان نیست داد و فریاد راه نیندازید. در تایلند نشان دادن هیجانات شدید پسندیده نیست. با صدای بلند صحبت نکنید. در تایلند آرامش و لبخند بسیار مورد احترام است چون تایلند کشور لبخند است!

13. با کفش وارد نشوید.

اگر به منزل یک تایلندی دعوت میشوید، دقت کنید با کفش وارد نشوید.  برخی ورود با کفش را حتی به محل کسب و کار و فروشگاه خود نمیپسندند. یکی از دلایل عمده ی رایج بودن صندل در تایلند هم همین راحتی درآوردن و پوشیدن آن است چون در تایلند باید کفشها را به کرات درآورد و دوباره پوشید. اصولأ هر جا دم در انبوهی از کفش دیدید، بدانید که شما هم باید کفشهایتان را درآورید.

         با کفش وارد نشوید

14. تصاویر بودا نیز مقدس هستند.

تصاویر بودا در هر سایز و وضعیتی مقدسند. برای عکس گرفتن هم دقت کنید چرا که  برخی از تصاویر بودا به قدری مقدس هستند که عکسبرداری از آنان ممنوع است. سفر به تور تایلند را از دست ندهید