بند گلستان مشهد : یکی از بندهای تاریخی استان خراسان، بند گلستان است. این بند در هشت کیلومتر قسمت غربی مشهد، روی رودخانه گلستان می باشد. نزدیکی این بند به منطقه توریستی طرقبه باعث شده تا بسیاری از توریست ها و گردشگران تور مشهد از این بند نیز بازدید کنند. بند گلستان مشهد اکنون مکانی برای تفریح علاقه مندان به طبیعت، قایق سواری در رودخانه و ... می باشد. این بند ارتفاعات 1190 متری از سطح دریا قرار داشته و بعد از پانصد سال عمر، همچنان پابرجاست. قدمت این سد آجری به زمان تیموری برمیگردد.

بند گلستان مشهد

تاریخچه بند گلستان مشهد

همانطور که گفته شد، این بند پانصد ساله به زمان تیموریان برمیگردد. به گفته بعضی ها، این بنا بوسیله شاهرخ، پسر تیمور گودکانی ساخته شده و بعضی ها هم معتقدند این بند از بناهای گوهرشاد بیگم، همسر شاهرخ است. عده ای دیگر نیز گلستان را به نام کنیز گوهرشاد دانسته و قریه و بند گلستان را به آن نسبت دادند. بعد از گذشت پانصد سال، خوشبختانه این بنا همچنان پابرجا و سالم مانده و توریست ها و گردشگران بسیاری از تور ارزان مشهد را به سمت خود جذب کرده است. اطراف بند گلستان روستایی تاریخی نیز به نام گلستان قرار دارد. گفته شده در این روستا امام زادگان یاسر و ناصر قرار داند که جسد آن ها سوزانده شده. این رستوران اهمیت مذهبی خاصی به خاطر این امام زادگان دارند.

تاریخچه بند گلستان مشهد

امکانات رفاهی در اطراف بند گلستان مشهد

در گوشه و اطراف این بند، رستوران ها و قهوه خانه های بسیار قرار دارند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مشهد میتوانند بعد از یک قایقرانی در رودخانه و لذت بردن از فضای سبز و زیبای اطراف در رستوران ها و قهوه خانه های این منطقه غذایی میل کنند.

امکانات رفاهی در اطراف بند گلستان مشهد

آدرس بند گلستان مشهد

بند گلستان در هشت کیلومتر قسمت غربی مشهد، حدودا چهار کیلومتری طرقبه قرار دارد.