بلندترین بناهای استانبول کدام اند؟ : همه شما بزرگ ترین شهر ترکیه، یعنی استانبول را که از نظر اقتصادی و سیاسی در راس این کشور قرار دارد را می شناسید. این شهر که نصف اروپایی و نصف آسیایی است، بناهای بلند و مرتفعی داشته که نه فقط بر اروپا بلکه بر تمام جهان غالب است. این شهر در نوامبر سال 2017 دارای بیشتر از 269 ساختمان بلند بوده که حداقل صد متر ارتفاع داشته و دومین جایگاه در بین شهرهایی با بلندترین آسمان خراش های دنیا که حداقل صد متر ارتفاع دارند را در اروپا بدست آورده است. در این مقاله چهار تا از معروف ترین ساختمان های مرتفع استانبول را برای شما معرفی می کنیم تا بیشتر راجب این آسمان خراش ها بدانید. 

برج اسکایلند استانبول

این آسمان خراش استانبول 932 فوت ارتفاع داشته و در مجموع 65 طبقه دارد. اسکای لند بلندترین ساختمان در استانبول بوده و ساخت آن از سال 2013 تا سال 2017 به طول انجامیده است. شرکت Eroglu به طور اختصاصی به توسعه این برج پرداخته است. در این برج دفاتر تجاری فعالیت داشته و دارای یک پارکینگ و یک مرکز خرید نیز می باشد. 

برج اسکایلند استانبول

برج اسکای لند رزیدنس استانبول

این برج نیز بزرگ ترین ساختمان مشترک با برج اسکایلند بوده که در ابتدا معرفی شده است. هر دو این برج ها 932 فوت ارتفاع داشته و همینطور 64 طبقه بالای زمین ارتفاع دارند. این برج نیز در سال 2017 ساخته شده و دفتر هماهنگ با برج اسکای لند بوده است. فرق این برج با برج اسکای لند، واحدهای مسکونی بوده که هرکدام از آن ها دارای استخرهای فضای باز و سرپوشیده بوده، سالن های اسپا و بدنسازی و ... بوده اند. توریست ها و گردشگران تور استانبول از سمت این واحدهای مسکونی میتوانند چشم اندازی پانورامایی از شهر داشته باشند. 

برج اسکای لند رزیدنس استانبول

برج متروپول استانبول

بعد از اسکای لندها، متروپول جایگاه سومین برج بلند در شهر استانبول را ازان خود کرده است. این برج در منطقه اکتشیر شرق قرار داشته و 919 پا ارتفاع دارد. برج متروپل نیز بین سال های 2013 تا 2017 ساخته شده و 58 طبقه دارد. این برج امکانات و خدمات بسیار خوبی برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول داشته از جمله مراکز خرید معروف و بزرگ استانبول، موسسه های آموزشی، مراکز تفریحی و سرگرم کننده، واحدهای مسکونی، دفترخانه ها و ... .

برج متروپول استانبول

برج بامبو استانبول

این برج بامبو 856 فوت ارتفاع داشته و در منطقه تجاری مرکزی لئونت قرار دارد. این برج چهارمین برج بلند در استانبول بوده و بین سالهای 2006 تا 2010 ساخته شده است. البته مراسم افتتاحیه رسمی در سال 2011 افتتاح شده است. برح بامبو 66 طبقه داشته که دوازده تا از آن ها زیرزمینی هستند. در این برج یک مرکز خرید عمومی، رستوران، باشگا گلف، بلوک مسکونی، تراس عمومی و پارکینگ قرار دارند. 

برج بامبو استانبول

برج بمب در استانبول

از آغاز قرن 21ام به تعداد برج ها و آسمان خراش های استانبول افزوده شده است. هر سال یک برج جدید در این شهر ساخته شده، تکمیل شده و یا برنامه ریزی می شود. بیشتر ساختمان های جدید آن هم به بلندترین ساختمان های استانبول تبدیل می شوند. به عنوان مثال سه برجی که برایتان معرفی کردیم در سال 2017 ساخته شده و به عنوان بلندترین برج های استانبول شناخته می شد. اولین برج این شهر در سال 1986 ساخته شده و بعد از آن دولت به دنبال محافظت کردن از آن است. 

برج بمب در استانبول