بزرگ ترین جشنواره های زمستانی اروپا : اگر برای تابستان امسال برنامه تور اروپا دارید و میخواهید تمام اروپا را بگردید، پیشنهاد می کنیم حتما در جشنواره ها و فستیوال های بزرگ و باشکوه خیابانی کشورهای اروپایی شرکت کنید. جشنواره های اروپایی بیشتر هیجان انگیز بوده و میتوان حالتان را جا بیاورد. اگر مقصدتان شهرهای بزرگ اروپایی هستند، پیشنهاد می کنیم زمان سفرتان را با جشنواره ها تطبیق دهید. با اینکه بسیاری از توریست ها و گردشگران ترجیح میدهند فصل تابستان به اروپا سفر کنند، اما اینبار ما برای شما دلایلی می آوریم تا فصل زمستان را هم مثل فصل تابستان برای سفر به اروپا دوست داشته باشید. در این فصل سرد، اروپا میزبان بزرگترین جشنواره های زمستانی بوده که تماشا و شرکت کردن در آن ها میتواند یکی از هیجان انگیزترین کارهایی باشد که تاکنون در سفرتان کرده اید. لست تورز در ادامه برای شما بزرگ ترین جشنواره های زمستانی اروپا را معرفی کرده است، با ما همراه باشید. 

کارناوال ونیز در ایتالیا

ونیز را همه می شناسند، شهری که روی آب هاست و جاذبه های فوق العاده بسیاری دارد. در این شهر دوست داشتنی ایتالیا، اوایل ماه فوریه خیابان ها و کوچه های شهر به رنگ دیگری در می آیند. در این روزها مردم ونیز ماسک های ناشناس و لباس های مبدل می پوشند و در خیابان های شهر توجه دیگران را به خود  جلب می کنند. توریست ها و گردشگران تور ایتالیا نیز میتوانند در این جشنواره شرکت کرده و هر ماسکی که دوست دارند به صورت خود بزنند و از جشنواره لذت ببرند. 

کارناوال ونیز در ایتالیا

کارناوال اژدها لیوبلیانا در اسلوونی

کارناوال اژدها در شهر لیوبلیانا در روزهای مذهبی در میدان پرشرن اتفاق می افتد. مردم شهر لیوبلیانا در این روز در قسمت مرکز قدیمی شهر جمع شده تا شاهد برگزاری جشنواره اژدها باشند. مردم اسلوونی این شهر را بسیار دوست دارند. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اروپا در این جشنواره شاهد رژه خیابانی، رقص و شادی و عروسک گردانی خواهند بود. شرکت کنندگان در این کارناوال لباس شخصیت های اسطوره ای و مذهبی می پوشند. اما قسمت هیجان انگیز و خاص این جشنواره، اژدهای سبز رنگی بوده که نماد این شهر نیز محسوب می شود و در طول کارناوال در بین جمعیت و در خیابان ها گردانده می شود. 

کارناوال اژدها لیوبلیانا در اسلوونی

جشنواره آپ هلی آ در لارویک اسکاتلند

این جشنواره هر سال در آخرین سه شنبه ماه ژانویه که تقریبا اواسط زمستان می باشد، در شهر کوچک لارویک در اسکاتلند برگزار می شود. این جشنواره بزرگترین جشنواره آتش بازی در اروپاست که بسیار باشکوه برگزار می شود. جشنواره آپ هلی آ برای یادبود وایکینگ ها برگزار می شوند. در این جشنواره بومی ها لباس های مخصوص پوشیده و با موسیقی سنتی در مراسم های کوچک و بزرگ که برگزار می شود، شرکت می کنند. قسمت اصلی خاص و ویژه این جشنواره که طرفداران بسیار زیادی داشته، زمانی بوده که بیشتر از هزاران هزار نفر با لباس های مبدل و مشعلی که در دست دارند به سمت یک کشتی رفته و آن را آتش می زنند. 

جشنواره آپ هلی آ در لارویک اسکاتلند

جشنواره زمستانی برف و یخ در بلژیک

بلژیک امسال نود و یکمین جشنواره زمستان برف و یخ را در شهر بروژ برگزار می کند. در این جشنواره همه مردم و حتی توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا می توانند شرکت کنند و مجسمه های خلاقانه با یخ و برف بسازند. جشنواره یخ و برف بلژیک از نوامبر شروع شده و تا ژانویه ادامه خواهد داشت. 

جشنواره زمستانی برف و یخ در بلژیک

کارناوال کلن در آلمان

یکی از بزرگ ترین جشنواره های زمستانی اروپا در آلمان برگزار می شود. این جشنواره که کارناوال کلن نام داشته، در ساعت 11:11 دقیقه ماه یازدهم سال شروع شده و تا یک هفته طول می کشد. کارناوال کلن شامل نمایش ها و مراسمات خیابانی، رقص و آواز و پیاده روی با لباس های کمدی است. 

کارناوال کلن در آلمان

جشنواره نور آمستردام در هلند

جشنواره نور در آمستردام تقریبا 53 روز به طول می انجامد. این جشنواره در تاریکترین ماه سال در شهر آمستردام و به شکل یک نمایش بزرگ در فضای باز برگزار می شود. در جشنواره نور از بهترین و معروف ترین هنرمندان آمستردام و همینطسور شهرهای دیگر دنیا به دور هم جمع شده تا از کانال معروق شهر به عنوان بوم نقاشی استفاده کرده تا آثار هنری زیبا و حیرت انگیز بوجود آورند. این جشنواره بین ماه نوامبر تا ژانویه به طول می انجامد.

جشنواره نور آمستردام در هلند