برج مروارید شانگهای : برج شانگهای، که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است، برج رادیو و تلویزیونی بوده که حدود 468 متر ارتفاع دارد. برج مروارید شانگهای در قسمت شرقی رودخانه هانگ پو، پارک پودانگ واقع می باشد. این برج بلند رادیویی و تلویزیونی، سال 1995 ساخته شده و دلیل نام گذاری آن به مروارید، به خاطر یازده مرواریدی در سایزهای مختلف است که به هم وصل شده اند و طولانی ترین آن ها یک ماژول فضایی بوده که در ارتفاع 350 متری با عرشه دیدبانی و کف شیشه ای از زمین قرار دارد. برج مروارید بلندترین برج در کل آسیاست و زمانی سومین برج بلند در جهان بود. اکنون این برج متعلق به فدراسیون جهانی برج های بزرگ است. از روی این برج میتوانید سه سطح دیده بانی داشته باشید که البته بلندترین آن 350متر به اسم مدل فضایی و کمترین ارتفاع آن 263 متر به مناظر شهر و یا طبقه تماشا نام معروف است. از بلندای این برج میتوانید کاملا به شهر مسلط بوده و همینطور منظره ای فوق العاده و عالی به سمت رودخانه هانگ پو و تفرجگاه باستانی بوند داشته باشید.

برج مروارید شانگهای

امکانات و جاذبه های برج مروارید شانگهای

این برج در مجموع چهارده طبقه و پانزده منطقه برای تماشای شهر دارد. رستوران گردان بزرگ این برج، در طبقه 267 برج بوده و چشم اندازی هم به سمت شهر دارد. به جز رستوران، در برج مروارید شانگها یک مرکز خرید در قسمت زیرین برج، یک هتل فضایی با تمام امکانات و خدمات عالی و پیشرفته و به خصوص اتاق هایی با منظره فوق العاده و دیدنی دارد! این هتل فضایی در ارتفاع 140 تا 230 متری می باشد! همینطور شش آسانسور که دو تا از آن ها پنجاه نفر را با سرعت هفت متر بر ثانیه حمل می کند، نه کانال تلویزیونی و ده کانال اف ام به جز رستوران و هتل فضایی در این برج موجود است. پیشنهاد لست تورز به توریست ها و گردشگران تور چین، بازدید از قسمت سقف شیشه ای برج بوده که در طبقه آخرین قرار دارد.

امکانات و جاذبه های برج مروارید شانگهای

فضای بیرونی برج مروارید شانگهای

پانزده هکتار از مساحت فضای بیرونی این برج به فضای سبز اختصاص داده شده و نام آن را پارک مروارید درخشان قرار دادند. اگر به هر دلیلی نتوانستید از داخل این برج دیدن کرده و شهر شانگهای را زیر پای خود ببینید، پس منظره بیرون آن را از دست ندهید! به خصوص شب ها که چراغ های برج روشن شده و انگار جشنی از رنگ و نور در آن برگزار می شود! بهترین زمان بازدید از برج مروارید شانگهای برای توریست ها و گردشگران تور شانگهای، ساعت هشت صبح است.

فضای بیرونی برج مروارید شانگهای