برج طلایی سویل اسپانیا : برج طلایی سویل از جمله بناهایی بوده که از قرن سیزدهم میلادی در اسپانیا باقی مانده است. این برج به خاطر اینکه قسمت بالایی اش با طلا تزئین شده به اسم برج طلایی شناخته می شود. این برج امروزه یک موزه دریایی بوده که مورد استقبال توریست ها و گردشگران تور اروپا قرار گرفته است. برج طلایی سویل اسپانیا دارای پایه دوازده ضلعی بوده که بر طبق آن ساخته شده. این برج بین توریست ها و گردشگران تور اسپانیا به اسم های تور د اورو و تور دل تورو نیز شناخته می شود. بسیاری از مردم معتقدند که اسم این برج براساس داستانی انتخاب شده. گفته شده که در زمان های دور، گنج ها و طلاهای سرزمین آمریکا با کشتی ها به این قلعه حمل و آورده می شدند. تور د اورو نیز نزدیک به کلیسا جامع، برج گیرالدا و میدان گاوبازی مائسرانزا می باشد. 

برج طلایی سویل اسپانیا

معماری برج طلایی سویل اسپانیا

برج طلایی سویل دارای سه طبقه می باشد. در قسمت بالایی این برج سه طبقه، یک طبقه مستطیل شکل قرار دارد. بالاترین طبقه این برج در سال 1760 میلادی ساخته شده. طبقه دوم ان نیز به شکل شش ضلعی بوده که از اجر ساخته شده است. این طبقه از برج طلایی سویل اسپانیا به قسمت های مختلفی تقسیم شده که با قوس ها و خطوط منحنی مشخص شده و به شکل لوزی تزئین شده اند. این برج خواهری هم به اسم لا تور د لاپلاتتا داشته که البته برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا شناخته شده نیست اما مثل برج طلایی سویل به شکل هشت ضلعی ساخته شده است. 

معماری برج طلایی سویل اسپانیا

سرانجام برج طلایی سویل اسپانیا

در قرن شانزدهم میلادی که این برج درحال از بین رفتن و تخریب بود، زلزله ای که در سال 1755 میلادی رخ داد نیز آسیب بدی به آن وارد کرد. سال 1760 میلادی یک طبقه جدید به این برج اضافه شده و عملیات بازسازی و مرمت آن شروع شد. در سال های میان نیز تنها از یک واحد برج طلایی سویل اسپانیا استفاده می شد که آن به زندان اختصاص داده شده بود. همینطور از این برج برای نگهداری گنجینه هایی که بوسیله ناوگان هند در طول سال ها به این منطقه آورده می شدند نیز استفاده می شد. برج طلایی سویل اسپانیا مورد استفاده های بسیار قرار گرفته به عنوان مثال یک کلیسای کوچک و بازار باروت در قرن چهاردهم میلادی. اما امروزه این کاخ به یکی از جاذبه های توریستی اسپانیا تبدیل شده که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا از آن دیدن می کنند. 

سرانجام برج طلایی سویل اسپانیا

ساعات بازدید از برج طلایی سویل اسپانیا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند هر روز هفته به جز روزهای دوشنبه از این برج دیدن کنند. برج طلایی سویل از سه شنبه تا جمعه بین ساعات ده صبح تا دو بعد از ظهر و روزهای شنبه و یکشنبه بین ساعات یازده صبح تا دو بعد از ظهر باز می باشد. بازدید از این برج در روزهای سه شنبه برای توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا رایگان می باشد.