برج ساعت نصرتیه استانبول : از آنجایی که بسیاری از امپراتوران عثمانی به ساخت بنا و آثار ساختمانی و معماری علاقه مند بودند، از هرکدام از پادشاهانشان میتوان یک و یا چندین بنای تاریخی در استانبول دید. این بناها و آثار تاریخی آن ها بسیاری از توریست ها و گردشگران را به سمت ترکیه کشانده و این کشور را از نظر فرهنگ و گردشگری غنی کرده است. بسیاری از این بناها شاهکار دوران عثمانی شمرده می شوند که بازدید از آن ها واجب است. یکی از این بناها و اثار تاریخی این شهر که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول زیاد آن را نمیشناسند، برج ساعت نصرتیه است. این برج که البته به برج ساعت توپ خانه نیز شناخته می شود، در محله توپ خانه قرار داشته و در قسمت اروپایی استانبول می باشد. با اینکه امروزه توریست ها و گردشگران نمیتوانند از داخل آن دیدن کنند، اما سوژه خوبی برای عکاسی بوده و همینطور رستوران ها و کافه های خوبی اطراف خود دارد که باید امتحان کنید. 

برج ساعت نصرتیه استانبول

درباره برج ساعت نصرتیه استانبول

این برج ساعت استانبول به دستور سلطان عبدالمجید اول، یکی از سلطان های بزرگ عثمانی ساخته شده است. معمار اصلی و طراح این برج، معمار معروف عثمانی بالیان است. ساخت و ساز برج ساعت نصرتیه استانبول سال 1848 به پایان رسیده. در اواسط دهه 1950 میلاد این برج به همراه مسجد نصرتیه و کیپ تاون کیوسک در یک طرح قرار گرفته بودند. مدتی پیش تصمیم بر این بود که براساس نقشه گسترش شهری و همینطور برای ساخت بزرگراه این برج را تخریب کرده تا از تاریخ حذف شود اما این اتفاق نیافتاد و برج ساعت نصرتیه استانبول هم اکنون پابرجا باقی مانده است. 

درباره برج ساعت نصرتیه استانبول

سبک معماری برج ساعت نصرتیه

برج ساعت نصرتیه استانبول به سبک نئوکلاسیک زمان عثمانی ها بوده و دارای چهار گوش و سه طبقه می باشد. این برج پانزده متر ارتفاع داشته و ساعت آن در طبقه آخری این برج و در یک قاب و حفاظ شیشه ای و فلزی قرار گرفته است. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول بر سر در ورودی این برج میتوانند یک طغرا و یا خوشنویسی سلطنتی از اسم سلطان عبدالمجید را ببینند. متاسفانه امروزه این ساعت برج کار نکرده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد. 

سبک معماری برج ساعت نصرتیه

بازدید از برج ساعت نصرتیه استانبول

این برج ساعت استانبول امروزه در محدوده بندر گمرک شهر قرار داشته و امکان بازدید آن توسط توریست ها و گردشگران وجود ندارد. 

بازدید از برج ساعت نصرتیه استانبول

دسترسی به برج ساعت نصرتیه استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند برای تماشای این برج ساعت از خطوط اتوبوس شهری استفاده کنند. این اتوبوس ها در ایستگاه شالیپازاری توقف کرده و از آنجا باید تا برج ساعت نصرتیه استانبول پیاده روی کنید.