برج ارواح بانکوک : برج ارواح یا همان برج ساتورن یونیک، یک ساختمان بسیار بزرگ 47 طبقه بوده که به صورت ناتمام در سطح شهر بانکوک باقی مانده است. برج ساتورن یونیک قرار بود زمانی به یک آپارتمان تبدیل شود اما به خاطر شرایط بد اقتصادی در آسیا و کمبود وجه، ناتمام باقی ماند. هم اکنون این برج بانکوک حامل شایعات بسیار زیادی است. در واقع این برج نشان دهنده پیشرفت سریع شهر بانکوک در دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادی بود. اما متاسفانه همانطور که گفته شد در سال 1997 ناتمام باقی ماند و به یکی از برج های ارواح شهر بانکوک تایلند تبدیل شد. ساخت برج ارواح از سال 1990 شروع شده و توسط رنگسان تورسوان، یکی از معروف ترین و معماران، تاجر املاک و مستغلات طراحی و سپس ساخته شد. شایعات بسیار زیادی از این برج بانکوک به گوش میرسند که ممکن است برایتان جالب باشد همینطور دلیل اینکه چرا به آن برج ارواح می گویند، در ادامه همراه لست تورز باشید تا در سفر تور تایلند خود بیشتر با این برج آشنا شوید. 

برج ارواح بانکوک

طراحی و معماری این برج بانکوک 

نحوه طراحی و برج ساتورن نشان دهنده کاربرد آزادانه عنصرهای معماری نویونانی بوده، این ویژگی را میتوان در بالکن ها و ستون ها بیشتر دید. بسیاری از مردم سبک معمار رنگسان را به این صورت معرفی می کنند "پست مدرنیسم شاد، معماری ساختگی که در آن سبک ها و دوره ها بدون وجود محدودیت باهم ترکیب شده اند. 

طراحی و معماری این برج بانکوک

دلیل توقف ساخت و ساز برج ارواح بانکوک

رنگسان در حال ساخت این بنا بود که بروز مشکلات قانونی باعث شد تا توانایی حمایت مالی از پروژه اش را نداشته باشد. همین موضوع دلیل خوبی بود تا ساخت این برج برای چندمین بار و به دلیل کمبود وجه به تعویق بیافتد. یکی دیگر از دلایل توقف ساخت و ساز این برج در سال 1997، بحران مالی آسیا بود. با اتفاق افتادن این بحران بازار املاک و مستغلات شهر بانکوک نیز سقوط کرد و شرکت های مالی سرمایه گذار در این پروژه با ورشکستگی روبرو شدند و توافق هایشان فسخ شد.

دلیل توقف ساخت و ساز برج ارواح بانکوک

آیا این برج مورد بازسازی قرار میگیرد؟

با اینکه بعد از این بحران اقتصادی آسیا در ساب 1997، بسیاری از دیگر پروژه های ساختمانی شهر بانکوک بعد از بهبود اوضاع ساخته شده و تکمیل یافتند، ولی همچنان برج ارواح بانکوک یکی از ناتمام مانده هاست. دلیل آن هم بیش از گران، بزرگ و نداشتن احتمال بازگشت سرمایه می باشد. شاید این برج یک متروکه باقی مانده باشد اما اخیرا توانسته بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند را به سمت خود جذب کند. 

آیا این برج مورد بازسازی قرار میگیرد؟

شایعات درباره برج ارواح بانکوک

شایعات و خرافات بسیار زیادی در مورد این برج وجود داشته که میتوان گفت همین ها باعث جذب توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند شده است. بعضی از مردم اعتقاد دارند که این ساختمان روی یک قبرستان قدیمی ساخته شده و محل زندگی ارواح می باشد. همینطور بسیاری میگویند که روی یک معبد بودایی که نزدیک به آن قرار دارد سایه انداخته و به همین خاطر است که پروژه ساخت و ساز ان شکست خورده است. 

شایعات درباره برج ارواح بانکوک