باغ وحش چیانگ مای در تایلند : یکی از بزرگترین شهرهای شمالی کشور تایلند، شهر چیانگ مای می باشد. این شهر که زمانی تخت پادشاهان اسبق لانا را در خود داشت، هم اکنون به یک شهر آرام و ساکت تبدیل شده است. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور تایلند این شهر را به خاطر خوردن غذاهای لذیذ و خوشمزه اش انتخاب می کنند. اگر قصد سفر به این شهر تایلند را دارید، قصد داریم جاذبه ای متفاوت برای شما معرفی کنیم. باغ وحش چیانگ مای دویست هکتار مساحت داشته و روی تپه های دوی قرار گرفته است. در این باغ وحش انواع و اقسام حیوانات و جانوران از سراسر دنیا پیدا شده و علاوه بر اینها چشم اندازی بی نظیر از روی تپه ها به سمت شهر خواهید داشت. 

باغ وحش چیانگ مای در تایلند

حیوانات باغ وحش چیانگ مای

بیشتر از چهار هزار گونه مختلف حیوانات و جانوران در این باغ وحش چیانگ مای تایلند زندگی می کنند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند در این باغ وحش حیواناتی مثل فیل، اسب آبی، شامپانزه، ببر، کرگدن و ... را از نزدیک ببینند. این باغ وحش به قسمت های مختلفی مثل ستاره های وحش چانگ چانگ، باغ پرندگان و آکواریوم آبی و لین هوی. این قسمت های نام برده شده، سفیران چین هستند که از سال 2003 در این باغ وحش قرار گرفته اند. باغ وحش چیانگ مای در تایلند به گونه ای ساخته شده تا به حیوانات و بازدیدکنندگان حس طبیعت داده و فکر کنند در دل طبیعت در حال گشت و گذار هستند. توریست ها میتوانند در مسیرهایی که دارای رمپ ها، زرافه و گورخر هستند، با ساکنان خزدار در این باغ وحش ملاقاتی از نزدیک داشته باشند. در این باغ وحش اولویت اصلی، محفاظت و آموزش و پروش حیوانات است تا به خوبی از آن ها مراقب شده و سالم و خوشحال باشند. جمعیت جمع شده حیوانات در این باغ وحش تقریبا به اندازه جمعیت انسانی در قسمت شمالی تایلند بوده و گونه های بسیاری هم از آسیای جنوب شرقی در آن قرار دارند مثل ببر و نوعی بز نادر، گربه غول پیکر. این بز حدودا هفت میلیون سال است که بدون کوچک ترین تغییری روی کره زمین زیسته است. در قسمت دیگری از باغ وحش چیانگ مای در تایلند میتوان خانه از جانوران از تمام نقاط دنیا مثل آلپاکا از آمریکای جنوبی، زرافه ها و گورخرها از آفریقا، جغد از اروپا، کانگورو و نوعی سگ وحشی از استرالیا و ... را دید. 

حیوانات باغ وحش چیانگ مای

گشت و گذار در باغ وحش چیانگ مای

قسمت های اصلی این باغ وحش بوسیله یک جاده طویل و بلند که در مسیرهای منحنی شکل از در ورودی تا دریاچه پیش میرود، به یکدیگر مرتبط هستند. حتما سعی کنید از وسایل نقلیه برای تردد در این جاده استفاده کنید. چرا که همانطور که گفته شد این باغ وحش دویست هکتار مساحت داشته و بی شک نمیتوان دویست هکتار آن را پیاده روی کرد. ورود وسیله نقلیه به پارک آزاد می باشد.  

گشت و گذار در باغ وحش چیانگ مای

ساعات بازدید و هزینه ورودی برای هر نفر به باغ وحش چیانگ مای در تایلند

این باغ وحش شهر چیانگ مای هر روز هفته از ساعت هشت صبح تا شش بعد از ظهر آماده پذیرایی از توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند می باشد. هزینه بلیت ورودی برای هر بزرگسال 150 بات و برای هر کودک هفتاد بات خواهد بود.