باغ وحش تایگر کینگدام پوکت : پوکت جاذبه های بسیاری داشته که اکثر آن ها جذاب و پرطرفدار هستند. اما یکی از مهیج ترین و مهم ترین جاذبه آن باغ وحش تایگر کینگدام است. در این باغ میتوانید کاملا با ببرها تعامل داشته و اطلاعات خوبی هم در رابطه با آن ها بدست آورید. توریست ها و گردشگران ایرانی این باغ وحش را با نام های باغ وحش ببرهای پوکت، پارک ببرها و باغ وحش پادشاهی ببرها می شناسند. براساس آخرین آمارها، حدودا 120 ببر در کل تایلند در حیات وحش زندگی می کنن و بقیه آن ها نیز اسیر هستند. در این کشور شکارهای غیر قانونی جانوران زیاد بوده و از پوست ببرها و اعضای بدنشان استفاده و قاچاق می شود. این مرکز نیز برای جلوگیری از این اتفاق ساخته شده. شعار این مرکز این است که ترجیح میدهند ببرها از زمان تولد تا مرگز در بند باشند تا در طبیعت نابود شوند. شاید هزینه این مجموعه برای بازدید زیاد باشد اما تمام درآمد حاصل از بازدیدکنندگان برای صد ببر این باغ وحش چهار هکتاری استفاده می شود. باغ وحش تایگر کینگدام پوکت قسمت های مختلفی داشته و به تازگی بسیای از توریست ها و گردشگران تور تایلند را به خود جذب می کند.

باغ وحش تایگر کینگدام پوکت

قسمت های مختلف باغ وحش تایگر کینگدام پوکت

باغ وحش تایگر کینگدام پوکت به چند دسته زیر تقسیم می شود :

  • بازی با ببرها
  • عکاسی
  • آموزش نوازش ببر
  • تماشای ببرها
  • ورود به قفس ببرها
  • قسمت ببرهای نوزاد

ببرهای نوزادی که در این مجموعه زندگی می کنند، نسبت به ببرهای وحشی آرامتر هستند. این تفاوت به خاطر رژیم غذایی است، چرا که در این باغ وحش به ببرها شیر و مرغ میدهند. بسیاری از ببرهای باغ وحش پادشاهی، خیلی آرام بوده و به توریست ها این امکان را میدهند تا چند دقیقه پیش آن ها باشند و یا حتی بازی کنند. اگر شما هم علاقه مند هستید، میتوانید ده تا پانزده دقیقه وارد قفس ببرها شوید.

قسمت های مختلف باغ وحش تایگر کینگدام پوکت

خدمات و رستوران در باغ وحش ببرهای پوکت

انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی، تایلندی، اورپایی و سوشی های مختلف در رستوران های این مجموعه برای بازدیدکنندگان سرو می شوند. بازدیدکنندگان میتوانند حین خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران، بازی ببرها را نیز تماشا کنید. از خدماتی که باغ وحش تایگر کینگدام در اختیار توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند قرار میدهد میتوان به اینترنت بی سیم، صندوق امانات، سرویس بهداشتی، کلاس آموزشی برای تربیت ببر، فروشگاه هدایا و سوغاتی، آّب، مسیر پیاده روی، کفش مناسب و ... اشاره کرد.

خدمات و رستوران در باغ وحش ببرهای پوکت

نکات مهم قبل از بازدید از ببرهای باغ وحش تایگر کینگدام پوکت

قبل از بازدید از ببرها نکاتی هست که توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند باید آن ها را بدانند و رعایت کنند. در این باغ وحش در بدو ورود باید وسایل خود را تحویل داده و سپس دست هایتان را بشویید و کفش ها مخصوص بپوشید. فراموش نکنید که هرگز نباید با فلش از ببرها عکس بگیرید، اینکار باعث اذیت شدن آن ها می شود. برای غذای ببرها، زمان های مشخصی تعیین شده و در هر محفظه آب جداگانه هست، پس به آن ها آب و غذا ندهید. ببرها در شبانه روز به طور متوسط هجده ساعت می خوابند. تمام نکات ایمنی در این باغ وحش رعایت شده، پس نیازی به نگرانی نیست. این ببرها آموزش دیده بوده و گاز نمیگیرند. شاید گاهی شیطنت کنند اما آسیب نمیرسانند. هرگز نباید سر و جلوی گردن ببرها را نوازش کنید، چرا که ببرها وقتی میخواهند بازی کنند این نقاط را لمس می کنند. اگر در باغ وحش افرادی را میبینید که چوب به دست دارند، مربیانی هستند. مربیان از چوب برای تربیت ببرها استفاده می کنند. چوب به معنی هشدار بوده به این معنی که در حال انجام دادن کاری اشتباه هستند، بنابراین استفاده از چوب در برابر ببرها ممنوع است. اگر ببری به شما خیره شد، او را کمی نوازش کنید اینکار او را خوشحال می کند. اجازه ندهید ببرها شما را لیس بزند. ببرهای خواب آلود را بیدار نکنید. متاسفانه افراد معلول با صندلی چرخ دار نمیتوانند وارد باغ وحش تایگر کینگدام پوکت شوند. تنها کسانی که سنشان بیشتر از هجده بوده و قدشان 160 به بالا است اجازه دارند به ببرهای بزرگ نزدیک شوند. افراد هفده سال به بالا میتوانند ببرهای جثه متوسط و از پانزده سال به بالا نیز میتوانند ببرهای کوچک را لمس کنند. برای دیدن ببرهای نوزاد باید بیشتر از نود سانتی متر قد داشت.

نکات مهم قبل از بازدید از ببرهای باغ وحش تایگر کینگدام پوکت

هزینه بلیط باغ وحش تایگر کینگدام پوکت

هزینه بلیط ها این مجموعه شرایط مختلف دارد. برای دیدن ببرهای بزرگ هزار بات، برای دیدن ببرهایی با جثه متوسط و ببرهای کوچک نهصد بات و برای ببرهای نوزاد 1300 بات باید پرداخت کرد. توریست ها و گردشگران تور تایلند لست تورز میتوانند با پرداخت 2500 بات از ببرهای متولد در همان روز و یا همان هفته دیدن کنند. اگر می خواهید با ببرها، همراه با پس زمینه های خاص عکس یادگاری داشته باشید، هزینه اش 1500 بات می باشد. توجه داشته باشید که خرید بلیط شامل بیمه نیز خواهد شد. ساعت تغذیه ببرها هفت بعد از ظهر می باشد.