باغ های بوبولی در فلورانس : بوبولی یک تکه از بهشت در شهر فلورانس ایتالیا بوده که به خاطر وجود جاذبه های مختلفی مثل فواره ها، غارها مصنوعی، مجسمه ها و ... بسیار شناخته شده است. این بهشت سرسبز فلورانس یکی از معروف ترین پارک های شهر محسوب می شده که پشت کاخ مشهور پیتی قرار دارد. پیشنهاد می کنیم حتما در سفرتان به شهر فلورانس در تور ایتالیا حتما بازدید از این پارک را جزو لیست جاذبه هایتان قرار دهید. به مدت چهار قرن این باغ متعلق به باغ خاندان توسکانی بود و پادشاه این کشور برای مدت زمان کوتاهی از آن به عنوان باغ خصوصی استفاده می کردند. همینطور اگر به باغ های ایتالیایی علاقه مند هستند، اولین و بهترین نمونه از باغ های ایتالیایی که از باغ های کاخ ورسای الهام گرفته، باغ های بوبولی بهترین گزینه برای تماشاست. سالانه بیشتر از یک میلیون توریست و گردشگر تور اروپا از این پارک به مساحت 45 کیلومتر مربع دیدن می کنند. باغ های بوبولی در فلورانسیکی از بزرگترین، محبوب ترین و زیباترین جاذبه های کشور ایتالیاست. 

باغ های بوبولی در فلورانس

تاریخچه باغ های بوبولی

این باغ ها در واقع حیاط کاخ پیتی فلورانس محسوب می شوند. در ابتدا در این کاخ خاندان پیتی که تجار بسیار ثروتمندی بودند زندگی می کردند. بعدها در سال 1550، خاندان مدیچی این کاه را خریداری کرده و قسمت هایی هم به آن اضافه کردند تا به محلی مناسب برای زندگی خاندان سلطنتی باشد. همینطور یک حیاط کوچک نیز برای آن ایجاد کردند. در طول زمان این باغ ها آنقدر گسترش پیدا کردند که به قلعه بلودر رسیدند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا از سال 1766 میتوانند از باغ های بوبولی در فلورانس دیدن کنند. تمام فواره ها و غارهایی که در این باغ ها خواهید دید، به خصوص غار مصنوعی بوان تالنتی ساخته دست برناردو بوان تالنتی یک معمار و مجسمه ساز ایتالیایی معروف هستند. 

تاریخچه باغ های بوبولی

باغ های بوبولی دو مسیر اصلی داشته که مسیر اول آن مستقیم بوده و هنگام پیاده روی در آن از جاذبه های مثل فواره نیمفیوم، مجسمه الهه فورتونا، تئاتر و فواره نپتون دیدن خواهید کرد. این باغ مثل یک موزه است اما با این تفاوت که روباز است. در این باغ موزه مجسمه هایی به سبک های های مختلف از دوره های مختلف نگهداری شده که به زیبایی فضای بزرگ این باغ را پر کرده اند. معماری بسیاری از آثار و مجسمه هایی که در باغ های بوبولی در فلورانس میبینید، ساخته معماران برناردو بوان تالنتی و بارتولومئو آماناتی می باشند. اگر توریست های تور لحظه آخری ایتالیا میخواهند مسیری هیجان انگیز و بهتر را امتحان کنند، مسیر دوم را پیشنهاد می کنیم. این مسیر زیگزاگ بوده و در آن با غارهای مصنوعی بسیاری روبروی خواهید شد. وجود آثار زیبا و جاذبه های فوق العاده این باغ باعث شده تا اسم باغ های بوبولی در فلورانس در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت برسد. 

تاریخچه باغ های بوبولی

باغ های بوبولی در فلورانس دارای چهار در ورودی می باشد. اگر از سمت کاخ پیتی به سمت این کاخ های می آیید، بعد از گذشتن از حیاط کاخ، به راه پله هایی خواهید رسید که در ادامه آن فواره کنگر فرنگی را خواهید دید. از کنار فواره کنگر فرنگی که بگذرید در مسیرتان به آمفی تئاتر مواجه خواهید شد که اطرافش با مجسمه های اسطوره های رومی و یک ابلیسک مصری تزئین شده است. این ابلیسک در سال 1789 از شهر اقصر مصر به این باغ آورده شده. با بالا رفتن از تپه، فواره نپتون را خواهید که به دلیل نیزه سه شاخه ای که در دست مجسمه می باشد توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا آن را با لقب فواره چنگال نیز میشناسند. بالای تپه نیز میتوان مجسمه بزرگ وفور نعمت، ساخته دست جامبولونیا را دید.

تاریخچه باغ های بوبولی