ترکیه به خاطر ارتباط با یونان باستان، ایران و روم یکی از زیباترین و باستانی ترین کشورهای جهان است. تاریخ ترکیه بسیار گسترده است و این کشور مکانی برای برخی از بناهای باستانی و تاریخی که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. هنگامی که صحبت از بناها و اماکن ترکیه می شود، مکان هایی وجود دارد که از قدیم تاکنون به آن ها برچسب نفرین شده و یا مکان ارواحی زده شده است که بسیار برای توریست ها و گردشگران تور استانبول جذاب و جالب است. در این مقاله آماده باشید تا با ترسناک ترین جاذبه های کشور ترکیه آشنا شوید. 

5 جاذبه خالی از سکنه در ترکیه که مرکز جاذبه توریستی برای توریست ها و گردشگران است :

روستای ارواح کایاکوی ترکیه

روستای ارواح در فاصله کمی از استراحتگاه های گردشگران در فتحیه و اولودنیز واقع شده است. گذشته تاریک این روستا باعث شده تا به یکی از مکان های ترسناک دبی تبدیل شود. سال ها قبل زلزله ای اتفاق افتاد که منجر به تبعید بسیاری از مسیحیان از دهکده شد. البته با اینکه این روستا یک مکان توریستی از کشور ترکیه است اما به محض ورود به خانه ها و بناهای قدیمی و متروکه، دچار حس ترس و دلهره خواهید شد. بسیاری از گردشگران ادعا کرده اند که چهره های مشکوک ارواح و سایه های عجیب دیده اند.

روستای ارواح کایاکوی ترکیه

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی گرچه یکی از بزرگترین موزه های ترکیه و یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری استانبول و ترکیه است، اما بسیاری از بازدید کنندگان از ظهور برخی از تصاویر عجیب و غریب ارواح در آن خبر داده اند. اعتقاد بر این است که این کاخ اقامتگاه اصلی سلاطین امپراتوری عثمانی است. این کاخ دارای مجموعه ای عالی از بت های باستانی و معماری باشکوه است که خود داستان این مکان را روایت می کند. بسیاری از گردشگران و توریست های تور استانبول هر سال فقط برای دیدن معماری تاریخی و موزه توپکاپی که مجموعه ای عالی از چیزهایی دارد که هرگز نباید از دستشان دهید، دیدن می کنند. 

کاخ توپکاپی استانبول

عمارت باکیرپاشا استانبول

Bakirpasa یکی از قدیمی ترین عمارت های ترکیه بوده که به عنوان ترسناک ترین جاذبه این کشور شناخته می شود. این بنا که قسمتی از آن نیز تخریب شده، شب ها نیز به خاطر رعب و وحشتی که داشته از آن بازدید نمی شود. مردم محلی می گویند که این ساختمان به مدت یک روز در کل سال یکبار محو می شود. اگر میخواهید  احساس ترسی واقعی را تجربه کنید، بعد از ساعت 11 شب که هوا مه آلود است به دیدن این عمارت بروید. 

عمارت Cemil Molla

این مکان خالی از سکنه به این خاطر که ادعای بسیاری از مردن که در اطراف آن چند شبح دیده اند بسیار مشهور شده است. مردم میگویند بازسازی این عمارت که چندین بار به تعویق افتاده و دلیل آن این است که کارگران میگفتند شاهد ارواحی در آن بودند که میتوانسته به آن های آسیب بزند و بسیار ترسناک بود. به همین خاطر آن ها بازسازی این عمارت را انجام ندادند. اما بعدها با کمک تعدادی از کارگران شجاع این عمارت به طور کامل بازسازی شد. 

عمارت Cemil Molla

عمارت ارواح 

این بنا در سال 1911 با آجرهای قرمز و پنجره بزرگ ضد زنگ شیشه ای واقع در ساحل اروپا ساخته شده است. نام این عمارت در اصل Perili Kosk بوده که در زبان ترکی به معنای عمارت ارواح است. ساخت این مکان برای مدت زیادی طول کشیده و تاحدی ناتمام مانده چرا که براساس شایعات کارگرانی که این عمارت را ساخته اند و گفته اند که همسر مرحوم یوسف ضیا پاشا که از سیاستمداران عثمانی بوده را در این عمارت مشاهده کرده اند. حتی گاهی اوقات صدای ضعیف پیانو را در این ساختمان شنیده اند. 

عمارت ارواح

منبع : traveltriangle.com