بازارهای گرجستان : با اتفاقاتی که چند سال پیش در ترکیه رخ داد و این کشور دچار درگیری ها و نا امنی ها شد، بسیاری از توریست ها و گردشگران ایرانی و خارجی، مقصد خود را از کشور ترکیه و شهر استانبول، به کشورهای دیگری از جمله گرجستان تغییر دادند. براساس آمارها، کشوری که در سال گذشته افزایش سیصد درصدی توریست و گردشگر را داشته، کشور گرجستان می باشد. این رشد چشمگیر بازدیدکنندگان در گرجستان باعث شده تا دو تا از شهرهای گرجستان یعنی باتومی و تفلیس بسیار معروف و شناخته شده شوند. این دو شهر امکانات تفریحی، جاذبه های خوب، مراکز خرید مناسب و ... بسیار دارد. به تازگی بازارهای این کشور به یکی از جاذبه های گردشگری و تجاری خوب تبدیل شده اند که به توریست ها و گردشگران تور گرجستان پیشنهاد می کنیم هم برای خرید و هم برای بازدید و آشنا شدن با فرهنگ این کشور از آنها دیدن کنند. در ادامه شما را بازارهای گرجستان آشنا می کنیم.  

بازار درای بریج مارکت تفلیس گرجستان

بازار درای بریج، از محبوب ترین بازارها برای خرید انواع و اقسام سوغاتی های محلی و دست ساز، ظرف و ظروف نقره ای و شیشه ای، خنجرها، جواهرات مختلف، آثار باقی مانده از شوروی و ... می باشد. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان میتوانند در تمام روزهای هفته از ساعت ده صبح تا پنج بعد از ظهر از بازار درای بریج مارکت تفلیس دیدن کرده و خرید کنند. بهترین زمان برای خرید از این بازار، روزهای آخر هفته بوده که شلوغ نیست. 

بازار درای بریج مارکت تفلیس گرجستان

خیابان پکینی تفلیس گرجستان

شاید پکینی یک مرکز خرید نباشد، اما خیابان بزرگی است که در هر دو طرف آن مغازه ها، فروشگاه ها و نمایندگی هایی از برندهای معروف قرار دارند. شما میتوانید هر مغازه و فروشگاهی که میخواهید را در خیابان پکینی پیدا کنید. به تازگی نمایندگی دبنهامز در این خیابان افتتاح شده و کنار آن هم مغازه لباس فروشی ریور آیلند قرار دارند. بهترین مغازه خیابان پکینی برای خرید ارزان قیمت، فروشگاه "I Love Moda Lux" است. توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان میتوانند خریدی با قیمت مناسب و خوب از این فروشگاه داشته باشند. در کنار این فروشگاه ها برندهای معروفی هم از جمله گارفیلد، لوتو، پوما، منگو، کالینز، ریباک، بنتون و ... قرار دارند. در ادامه بین این فروشگاه ها، بستنی فروشی، فست فود و رستوران های مختلفی قرار دارند. حتما بستنی لوکا پولارائی این خیابان را امتحان کنید. 

خیابان پکینی تفلیس گرجستان

بازار میدان تفلیس گرجستان

اگر برای خرید کردن وقت زیادی ندارید و میخواهید به سرعت آن چیزی که میخواهید را خریداری کنید، بازار میدان تفلیس را به شما پیشنهاد می کنیم. بازار میدان شهر تفلیس، درست در قسمت مرکزی این شهر و میدان تاریخی اش قرار دارد. بازار میدان یک بازار زیرزمینی و تونلی بوده که با صنایع دستی جذاب و دیدنی اش تمام توریست ها و گردشگران را به خود جذب کرده است. این بازار قدیمی ترین بازار تفلیس بوده و زمانی از مراکز اصلی تجاری در منطقه قفقاز بود اما متاسفانه  تا چند سالی تعطیل شد و بعد از گذشت سال ها دوباره باز شد. با افتتاح دوباره این بازار، بسیاری از توریست ها و گردشگران گرجستان از آن به عنوان یک جاذبه تاریخی، فرهنگی و گردشگری استقبال کردند.  این بازار در مدت زمان کوتاهی، در قرن هجدهم میلادی به میدانی بازار، یعنی شیطان بازار معروف بود و همینطور معامله های مهمی در آن انجام می شد که ارزش مالی بالایی داشتند. محصولات و سوغاتی هایی که در این بازار میتوان پیدا کرد کارت پستال، سس های مختلف، ادویه جات و چای، ترشی، مربا، جوراب محلی و ... هستند. قیمت محصولات و کالاهای این بازار مشخص نیست. بازار میدان تفلیس هر روز هفته از ساعت ده صبح تا ده شب باز می باشد. 

بازار میدان تفلیس گرجستان

بازار بزرگ لیلو تفلیس گرجستان

یکی از بزرگ ترین بازارهای گرجستان در شهر تفلیس، بازار لیلو است. این بازار نزدیک به فرودگاه بین المللی تفلیس و سی کیلومتری میدان واگزال قرار دارد. در این بازار تقریبا همه چیز پیدا می شود از جمله پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، سوغاتی، لوازم منزل، کتاب، عطر و ادکلن، لوازم صوتی و تصویری، پارچه، ظروف مختلف و ... . همینطور این محصولات از کشورهای ترکیه، ایران، روسیه، آذربایجان و چین ارائه می شوند. در کنار این مغازه ها، بانک، صرافی و پارکینگ نیز قرار دارند. بازار لیلو بین ساعات یازده صبح تا هشت شب باز می باشد. 

بازار بزرگ لیلو تفلیس گرجستان

بازار واگزال تفلیس گرجستان

این بازار به خاطر ایستگاه راه آهنی که نزدیک به خود دارد، به واگزال معروف است. واگزال به زبان روسی به معنی بازار راه آهن است. این بازار بین دیگر بازارهای گرجستان بسیار شلوغ بوده و دلیل آن هم تنوع اجناس و محصولات و قیمت ارزان و مقرون به صرفه است. در این بازار محصولاتی نظیر لوازم منزل، لوازم جانبی موبایل، طلا و جواهر، دارو، سیستم صوتی، لپتاپ، پوشاک، مواد غذایی، لوازم چوبی و ... پیدا می شوند. ساعات کاری بازار واگزال بین ده صبح تا ده شب می باشد. 

بازار واگزال تفلیس گرجستان