بازارهای محلی استانبول : جدا از جاذبه های گردشگری فوق العاده که این شهر بزرگ ترکیه داشته، مراکز خرید و بازارهای بی نظیری هم دارد که در واقع میتوان گفت این بازارها و مراکز خرید، عامل اصلی جذب توریست ها و گردشگران تور استانبول به این شهر هستند. هر چند مراکز خرید لوکس تر بوده و امکانات بیشتر و بهتری دارند، اما خرید از بازارهای قدیمی در هر جای دنیا که باشید، حس و حال دیگری دارد. سعی کنید در سفر تور استانبول خود، یک روز را هم که شده، به بازارهای معروف این شهر اختصاص دهید. بیشتر این بازارها سنتی و قدیمی بوده و مثل بازار بزرگ تهران خودمان پر از همهمه صدا و صنایع دستی و ... است. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا در سفر تور استانبول خود بهترین بازارهای محلی این شهر را بشناسید. شناخت این بازارها به شما کمک می کند تا خرید ارزانتری نیز داشته باشید.

بازار بزرگ استانبول

قبل از هر بازار دیگری، اول از همه بازار بزرگ استانبول را برای گشت و گذار و خرید انتخاب کنید. این بازار که قدیمی ترین بازار سرپوشیده دنیا نیز بوده، هر سال بیشتر از سیصد هزار گردشگر تور استانبول را مثل آهنربا به سمت خود جذب می کند. این بازار بزرگ، بیشتر از شصت خیابان و پنج هزار مغازه را شامل شده و حدودا 22 ورودی دارد. بازدید از این بازار، نیازمند یک روز کامل از سفر شماست تا علاوه بر خرید، از مکان های تاریخی گوشه و کنار این بازار، فرهنگ، حمام ها، آبنما، مساجد و رستوران های آن نیز دیدن کنید. حتی اگر از شلوغی بازار هم خوشتان نیاید، بازهم برای خرید سوغاتی هایی مثل قالیچه، ظرف های دست ساز، عتیقه جات و ... مجبور به بازدید از آن هستید. بازار بزرگ استانبول هر روز هفته از ساعت نه صبح تا هفت شب باز است.

بازار بزرگ استانبول

بازار ادویه استانبول

بازاری پر از ادویه های رنگارنگ و جور واجور که به بازار مصری ها هم شناخته می شود، بازار ادویه جات استانبول است. این بازار با کمی فاصله از بازار بزرگ قرار داشته و قدمتی طولانی به اندازه قرن هفدهم دارد. این بازار دوست داشتنی، برای توریست ها و گردشگران تور استانبول به خاطر موقعیت بسیار خوب، زیبایی ها و همینطور سوژه های خوب برای عکاسی، یکی از محبوب ترین بازارهای استانبول است. بازار ادویه نیز میتواند برای خرید سوغاتی های مثل ادویه جات، میوه های خشک شده، آجیل، شیرینی های ترکی، چایی، عسل، زیتون، روغن ها و عودها مناسب باشد. شما میتوانید هر روز هفته به جز روزهای یکشنبه و روزهای تعطیل رسمی، از ساعت هشت صبح تا هفت بعد از ظهر و همینطور یک شنبه ها از ساعت ده صبح تا شش بعد از ظهر از این مسجد دیدن کنید.

بازار ادویه استانبول

بازار آراستا استانبول

این بازار کوچک در منطقه تاریخی سلطان احمد، محیط و فضایی بسیار ساده و سنتی داشته و دقیقا پشت به مسجد آبی قرار می باشد. همینطور کاخ موزه اعظم موزائیک نیز در کنار آن قرار دارد، به همین راحتی شما هم میتوانید خرید کنید و هم اینکه از جاذبه های تاریخی این قسمت از شهر استانبول دیدن کنید. در این بازار کوچک، حدودا چهل مغازه از انواع صنایع دستی و سنتی مثل قالیچه های، ظرف های سرامیکی، جواهرات و ...  در هر دو طرف خیابان میبینید. ساعت شروع فعالیت این بازار برای توریست ها و گردشگران تورهای استانبول، از نه صبح تا هفت بعد از ظهر است.

بازار آراستا استانبول

بازار صحفلار استانبول

شاید اسم نمایشگاه کتاب را بارها شنیده باشید، اما قطعا تعداد کمی از شما هستند که اسم بازار کتاب به گوششان خورده باشد! بله بازار صحفلار، تنها بازاری در استانبول است که کتاب میفروشد. این بازار در محله بایزید قرار داشته و برای کسانی که عاشق مطالعه و کتاب خواندن هستند، مناسب است. این بازار کوچک و نقلی، تقریبا بین مسجد بایزید و بازار بزرگ، درست زیر درخت های شاه بلوط و اقیقا قرار داشته و مکانی دنج و دوست داشتنی برای خود دست و پا کرده است. حدودا 23 مغازه کتابفروشی در این بازار هستند که مشغول به فروش انواع کتاب ها، رمانهای خارجی، خوشنویسی ها و کتاب های خطی و ادبیات هستند. اگر به کتاب و رمان علاقه مند هستید، هر روز هفته به جز روزهای تعطیل رسمی، از ساعت هفت صبح تا هفت شب، میتوانید از آن بازدید کنید.

بازار صحفلار استانبول

سه شنبه بازار کادیکوی استانبول

محله کادیکوی در قسمت آسیایی استانبول، یکی از دوست داشتنی ترین محله های استانبول است. در این محله هر سه شنبه، بازار بزرگی برپا می شود. افراد بومی و محلی بسیاری، اجناس خود را زیر سایبان ها میفروشند و به اواز خواندن مشغول هستند. تقریبا هر چیز که بخواهید در این بازار پیدا می شود، از لباس و پوشاک گرفته تا میوه و سبزیجات. توصیه ما به شما این است صبح زود از این بازار دیدن کنید تا هر آنچه می خواهید به راحتی پیدا کرده و بخرید. دسترسی به این بازار از مترو و اتوبوس بسیار راحت است. سه شنبه بازار کادیکوی از نه صبح تا هشت شب فعالیت میکند.

سه شنبه بازار کادیکوی استانبول