بازار بوکریا بارسلونا : یکی از بزرگترین و معروفترین بازارهای دنیا در زمینه مواد غذایی، بازار مرکت دی سن جوزپ د لا بوکریا بوده که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا آن را به طور اختصار به اسم بوکریا میشناسند. این بازار به تنهایی حجم بسیاری از توریست ها و گردشگران از سراسر دنیا را به سمت خود جذب کرده است. بازار بوکریا همیشه و در هر روز هفته پر است از مردم و توریست های مختلف که برای خرید مواد غذایی امده اند. در این بازار بارسلونا مواد اصلی غذاهای مدیترانه ای دنیا به فروش میرسد. این بازار بارسلونا به تنهایی دارای بهترین محصولات کاتالونیا به صورت یکجاست. انواع و اقسام میوه ها، ماهی ها، غذاهای دریایی، سبزیجات و غرفه های غذاهای سبک اسپانیایی در این بازار به فروش میرسند. با اینکه این بازار خیلی شلوغ و پر هیاهو به نظر میرسد اما از گشت و گذار بین غرفه های آن غافل شد. 

بازار بوکریا بارسلونا

تاریخچه‌ بازار بوکریا بارسلونا

قدمت این بازار بارسلونا به سال 1217 میلادی برمیگردد. این بازار در زمان های قدیم نزدیک به ورودی شهر قرار داشته و در آن میزهایی کنار هم چیده شده برای گوشت فروش ها قرار داشتند. از سال 1470 ماه دسامبر قسمتی برای فروش حیوانات به این بازار اضافه شد. در آن سال اسم این بازار مرکت برنت ی مرکت د لا پایا بود تا سال 1749 نیز به همین اسم شناخته می شد. این بازار در ابتدا هیچ قانون رسمی و مشخصی نداشت و یک ضمیمه خیلی ساده برای بازار نوا پلاسا در بارسلونا بود اما بعدها با تصمیم مقامات محلی در نظر گرفته شد تا یک بازار جدا در خیابان معروف لارامبلا بسازند و گوشت و ماهی در آن به فروش برسند. اما این طرح تا سال 1826 اجرا نشد. سال 1835 نیز تصمیم به ساخت یک مکان رسمی برای فروش محصولات مختلف محلی گرفته شد. ساخت بنای بازار در ماه مارچ سال 1840 کنترل و نظارت معمار مس ویلا شروع شد. در آخر در سال 1853 این بازار به طور کامل با اسم بوکریا افتتاح شد. امروزه این بازار به عنوان نسل سوم و چهارم فروشنده مفتخر بوده که یکی از قدیمی ترین و کامل ترین بازار مواد غذایی در شهر بارسلونا و در سطح بین المللی می باشد. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا بیشتر از این بازار ماهیف میوه های تازه، گوشت و سبزیجات تهیه می کنند. 

تاریخچه‌ بازار بوکریا بارسلونا

قسمت های مختلف این بازار

ساختمان اصلی این بازار در کنار غرفه های میوه و سبزیجات قرار دارد. در این ساختمان میتوان هر نوع آبمیوه ای که دوست دارید به صورت تازه درخواست کنید. همینطور در کنار آن شیرینی بادامی با عسل که یکی از معروف ترین خوراکی های کاتالان می باشد، در این بازار به فروش میرسند، حتما یکی از آنها امتحان کنید. از این شیرینی فروشی که بگذرید، به سکوهایی خواهید رسید که از هر لحظه از محصولات دریایی پر یا خالی می شوند. این محصولات انقدر تازه و خوش بو بوده که عطر آن ها سراسر بازار و حتی قسمت بیرون را در بر میگیرند. در قسمت بیرونی از بازار بوکریا انواع گوشت، سیرابی، پاچه، سوسیس، قبل و ... پیدا می شوند. به تازگی یک غرفه هم برای فروش گوشت گاوهای وحشی که در رقابت های گاوبازی کشته می شوند در این بازار پیدا می شوند. یکی از قسمت هایی که توریست های تور اسپانیا نباید بازدید از آن را فراموش کنند، قسمت غرفه های کشاورزان در قسمت راست ورودی بازار است.

قسمت های مختلف این بازار

ساعات بازدید از بازار بوکریا بارسلونا

توریست ها و گردشگران تور لحظه اسپانیا میتوانند هر روز هفته به جز روزهای یکشنبه از ساعت هشت صبح تا هشت شب از این بازار دیدن کنند. پیشنهاد ما برای همراهان همیشگی لست تورز این است که بازدید خود از بازار را به ساعت ده صبح موکول کنند تا راحت تر بتوانند گشتی در این بازار زده و یا ناهاری در آن بخورند.