اگر میخواهید بیشتر با فرهنگ دبی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم از بازار البحار که یکی از بازارهای عربی کلاسیک در این شهر می باشد دیدن کنید. این بازار در یک جزیره در کنار دبی مال قرار گرفته و راهرویی شبیه به دبی مال دارد. توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند همزمان با خرید کردن از این بازار، میراث جامعه و فرهنگ معماری دبی را هم تماشا کنند. راهروهای این بازار از سنگ پوشیده شده و سقف های بلندی با نورپردازی جذاب و دیدنی دارد. معماری این بازار معماری عربی اسلامی بوده و وزن و آهنگ و الگوی خطی جذابی دارد. بازدید از بازار البحار بی شک یک تجربه به یاد ماندنی خواهد بود. اسم زیبای این بازار را به خاطر معماری و ساختار بسیار زیبایش گذاشته اند. سوق به معنی بازار قدیمی بوده و بحار به معنی دریانورد و ملوان می باشد. دلیل اینکه نام آن را سوق البحار گذاشته اند، به خاطر معماری و موقعیت مکانی بازار بوده که روی دریاچه مصنوعی برج معروف دبی، برج الخلیفه قرار دارد و مثل یک کشتی بزرگ روی سطح آب شناور می باشد. 

بازار البحار دبی

غرفه ها و فروشگاه های این بازار

این بازار بیشتر از 100 فروشگاه و غرفه داشته که هرکدام از آن ها دارای تولیدات هنری، صنایع دستی، جواهرات، پوشاک، عطر، لوازم ورزشی، فرش و کتاب هستند. توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند از این بازار دبی نیز اجناسی با برندهای معتبر و باکیفیت خریداری کنند. 

غرفه ها و فروشگاه های این بازار

کافه و رستوران های بازار البحار

در این بازار میتوان تقریبا 22 رستوران، کافه و لانژ پیدا کرد که تقریبا بیشتر آن ها در کنار آب و روی به دریاچه هستند، به همین خاطر چشم انداز بسیار زیبایی به سمت دریاچه و برج خلیفه دبی دارند. بازدیدکنندگان از کافه رستوران های بازار البحار میتوانند هنگام عصر رقص آب و موسیقی و نورپردازی در آبنمای دبی را تماشا کنند. در کنار این کافه ها اگر هنگام بازدید از بازار، بوی نان تازه هوش از سرتان برد، کافه ای با محیطی دنج و گرم و نرم، نان ها و غذاهای خوش عطر و بویی از ادویه و روغن برای مشتریان و میهمانان خود سرو می کند. 

کافه و رستوران های بازار البحار

امکانات رفاهی این بازار دبی

با اینکه البحار یک بازار مدرن-کلاسیک است اما امکانات رفاهی خوب و بروزی برای مشتریان و بازدیدکنندگان خود فراهم کرده که شامل صرافی، خودپرداز، خواربار فروشی، تاکسی سرویس، وسایل حمل و نقل عمومی، اتاق تعویض پوشک، گیفت کارت عمار که در تمام فروشگاه ها پذیرفته می شود، نمازخانه آقایان و بانوان، ویلچر و پارکینگی به ظرفیت 2200 خودرو می باشد. 

امکانات رفاهی این بازار دبی

ساعات فعالیت بازار البحار دبی

توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و جمعه ها از ساعت 2 بعد از ظهر تا 10 شب از بازار البحار دیدن کنند.