بازار آراستا استانبول : اگر از محله سلطان احمد دیدن کردید، بازار کوچک اما جذاب آراستا را از دست ندهید این بازار بین مراکز خرید ارزان استانبول بسیار شناخته شده است. این بازار در قسمت جنوبی مسجد آبی قرار داشته و قدمتی طولانی دارد. قدمت بازار آراستا به قرن هفدهم زمانی که حکومت عثمانی آن را به عنوان اصطبلی برای نگهداری و مراقبت از اسب ها ساخت برمیگردد. اما سال 1912 این اصطبل آتش گرفت و سال ها همانطور باقی ماند تا در سال 198- مورد بازسازی قرار گرفته و به یک بازار با چندین مغازه تبدیل شد که اکنون بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول که به دنبال سوغاتی، صنایع دستی و به طور کلی خریدی ارزان قیمت هستند، آن را انتخاب می کنند. بازار آراستا بین مردم ترکیه به سیپاهی کارسیسی معروف است.

بازار آراستا استانبول

مغازه های بازار آراستا استانبول

این بازار محلی و جذاب هرچند شاید کوچک باشد، اما هفتاد مغازه در آن فعالیت می کنند. این مغازه ها مشغول به فروش محصولاتی از جمله فرش و موزائیک، سرامیک ها، جواهرات، عتیقه جات و ... می باشند. در کنار مغازه ها، دست فروشانی هم بساط کرده و مشغول فروش اجناس خود هستند. کیفیت محصولات این بازار نسبت به قیمتی که دارند، بسیار مناسب است و توریست های تور لحظه آخری استانبول میتوانند با خیال راحت از آن خرید کنند.

مغازه های بازار آراستا استانبول

دسترسی های نزدیک و ساعات بازدید از بازار آراستا استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند هفت روز هفته از ساعت نه صبح تا هفت بعد از ظهر از بازار آراستا دیدن کنند. چایخانه ای هم در این بازار قرار داشته که از هشت صبح تا ده شب باز بوده و توریست ها میتوانند به صورت رایگان از رقص سماور درویشان در حال نوشیدن چای دیدن کنند. همینطور میتوانند بعد از بازار از کاخ موزه بزرگ موزائیک که نزدیک به بازار هست بازدید داشته باشند.

دسترسی های نزدیک و ساعات بازدید از بازار آراستا استانبول