باتومی، الماس گرجستان : امروزه بسیاری از گردشگران ایرانی تور گرجستان را  به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، در این مطلب از لست تورز به معرفی باتومی پرداخته ایم.
 باتومی شهری در خط ساحلی دریای سیاه و پایتخت جمهوری گرجستان است که به عنوان مرکز استان آجرستان (Adjara) است. بهترین زمان سفر به باتومی فصل تابستان است.بلوار باتومی قدم زدن در کنار آبشار، پارک و ساحل است . برج‌های 130 متری، طراحی شده با متدهای گرجی است. بخش قدیمی شهر مملو از ساختمان‌های تاریخی مربوط قرن 19 است و در بخش شمالی شهر یک باغ بزرگ گیاه شناسی قرار دارد که انواع گل گیاهان از سراسر جهان در آن جمع آوری و نگه‌داری می‌شوند . 

باتومی


تاریخ باتومی

در گذشته اینجا یک شهر کوچک محاصره شده توسط پادشاهی قرون وسطی گرجستان بوده است. در قرن 17 باتومی توسط امپراطوری عثمانی فتح شد اما در تاریخ 1878 به دست نیروهای امپراطوری روسیه افتاد و در آن زمان به یک بندر بزرگ تجاری در اوراسیا تبدیل شد. پس از مجادلات پی در پی بین امپراطوری عثمانی و بریتانیا سرانجام این شهر و منطقه پیرامون آن در تاریخ 1920 به جمهوری دموکراتیو گرجستان منتقل شد. در همان دوره آجرستان وضعیت خود مختاری را اعلام کرد و باتومی را به عنوان پایتخت خود برگزید. این شهر هم‌اکنون یکی از مراکز مهم، فرهنگی و سیاسی اروپا محسوب می‌شود.


تاریخ اولیه باتومی

به نظر می‌رسد که باتومی در ساحل کلچس و یکی از مستعمرات یونان محسوب می‌شده است .احتمالاً نام قدیم آن Bathys بوده که به نام  Portus Altus نیز شناخته می‌شده.  اولین بنای تاریخی تأیید شده که در مرزهای امروزی باتومی قرار دار به قرن 7-8 قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد که در کنار رودخانه Karolitskhali و روی تپه قرار گرفته است که اکنون به عنوان Tamar’s Fortress شناخته می‌شود که متعلق به ملکه گرجستان بعد از قرون وسطی است و آثاری در آن کشف شده است که نشانه تاثیر گذاری یونان بر این منطقه است. 

گرجستان


فرهنگ گرجستان

گرجستان دارای یک فرهنگ خاص و منحصربه‌فرد است و به شدت به حفظ ارزش‌های فرهنگی خود علاقه نشان می‌دهند و این چیزی نیست که فقط در موزه‌ها دیده شود، بلکه در تمام بخش روزانه زندگی آن‌ها می‌توانید آن را ببینید. همچنین احترام گذاشتن به فرهنگ  داخلی چیزی نیست که فقط در بین افراد مسن باشد بلکه جوانان این کشور نیز به فرهنگ خود احترام زیادی می‌گذارند.
هزاران سال است که فرهنگ این کشور در حال پیشرفت است و در طول تاریخ فرهنگ‌های مختلفی نیز از طریق مهاجمان به این سرزمین تحمیل شده که کم کم با فرهنگ اصلی درآمیخته. آن‌ها دارای موسیقی اصیل، رقص‌های سنتی، آوازها، ادبیات، هنر، تئاتر و سنت‌های منحصربه‌فرد خود هستند. 

جاذبه های گردشگری گرجستان


محبوب‌ترین مقاصد برای بازدید در باتومی گرجستان

بلوار باتومی
 دلفیناریوم
باغ گیاه شناسی باتومی
 Agro Cable Car
میدان پیتزا
 میدان اروپا
 بنای یادبود علی و نینو
برج حروف الفبا
 باشگاه نجومی
 پارک می
آبنمای نپتون
 بندر دریای باتومی
کلیسای تولد مقدس
معجزه پارک
پارک میراکل

باشگاه‌های شبانه در باتومی

 1) Mandarin
2) XS Galaxy Night Club
3) Casino Campione
4) Guest House Zorbeg
5) Raddison Blu Hotel
6) Piazza Hotel
7) Cinema Apollo