وحشت نکنید

اول از همه، چند نفس عمیق بکشید و متوجه شوید که اینجا پایان دنیا نیست. حتی اگر ترک شدید باشد، این احتمال وجود دارد که بدون نیاز به خرید یک لپ‌تاپ کاملاً نو یا از دست دادن سرمایه با هزینه‌های تعمیر، آن را برطرف کنید. اگر فقط آرامش خود را حفظ کنید و مراحل زیر را دنبال کنید، می توانید لپ تاپ خود را در کمترین زمان درست کنید.

در این مقاله ار بازرگانی ونوس (فروشگاه اینترنتی لپ تاپ استوک به آدرس b-venus.ir) به بررسی اقداماتی می پردازیم که در زمان شکستگی نمایشگر لپ تاپ تان ممکن است به شما کمک کند.

 

گزینه های پیشرو

در برخی موارد، ممکن است چند گزینه داشته باشید که به شما امکان می دهد به طور موقت یک مانیتور یا لپ تاپ ثانویه را به رایانه خود وصل کنید. این به شما کمک می کند تا زمانی که بتوانید صفحه ترک خورده را برطرف کنید، به تمام فایل های خود دسترسی داشته باشید.

 

به عنوان مثال، اگر هنگام انجام کارهای مهم یا پروژه مهلت مدرسه به طور تصادفی لپ‌تاپ خود را از دست دادید و صفحه نمایش آن شکسته شد، می‌توانید مانیتور یا لپ‌تاپ دیگری را از طریق کابل HDMI یا VGA به رایانه خود متصل کنید. پس از اتصال، می‌توانید به همه چیز روی لپ‌تاپ خود دسترسی داشته باشید تا زمانی که آن را تعمیر کنید. این یک گزینه عالی است اگر درگیر هستید و نیاز دارید فوراً به فایل های مهم دسترسی داشته باشید.

 

پشتیبان گیری از داده ها

اگر یکی از این گزینه‌ها را در دسترس دارید، یا اگر جایگزینی مانند درایو USB خارجی برای کار کردن وجود دارد، زمان خوبی برای پشتیبان‌گیری از همه داده‌هایتان است. اگر آسیب جدی وارد شده باشد، در صورتی که لپ تاپ قابل تعمیر نباشد یا مجبور شوید برای تعمیرات گارانتی برگردید، نمی خواهید خطر از دست دادن فایل های مهم را داشته باشید.

حتی اگر نسبتاً مطمئن هستید که صفحه نمایش تنها بخش آسیب دیده لپ تاپ است، ما همچنان توصیه می کنیم از همه اطلاعات خود در یک مکان امن پشتیبان تهیه کنید. این می تواند از هر گونه ضرر یا عارضه در مسیر جلوگیری کند.

 

خسارت را ارزیابی کنید

هنگامی که از وحشت اولیه عبور کردید، باید آسیب را ارزیابی کنید. آیا کرک سطحی است یا یک مشکل اساسی است؟ اگر جزئی است و به نظر می رسد خراش هایی روی صفحه وجود دارد، ممکن است بتوانید برخی از راه حل های سریع را به صورت آنلاین پیدا کنید. برای مثال، اگر همچنان می‌توانید تصاویر را روی صفحه‌نمایش خود ببینید، اما آن‌ها به‌تازگی کم‌نور یا تار شده‌اند، ممکن است با مشکل نور پس‌زمینه مواجه باشید که دردسر زیادی ایجاد نخواهد کرد.

از طرف دیگر، اگر به صفحه‌نمایش سفید کاملاً جامد نگاه می‌کنید، این می‌تواند نشان دهنده مشکلی بین صفحه و برد باشد که نیاز به تعمیر حرفه‌ای دارد. اگر اینطور است، بهتر است در اسرع وقت لپ تاپ خود را برای مشاوره همراه ببرید.

 

راه اندازی مجدد را امتحان کنید

به خصوص اگر فکر می کنید مشکل جزئی یا موقتی است، و اگر توانایی انجام این کار را دارید، همیشه باید لپ تاپ را راه اندازی مجدد کنید تا ببینید آیا مشکل را حل می کند یا خیر. این یک راه خوب برای بررسی اینکه آیا فقط یک نقص موقتی است که بدون کمک اضافی یا هزینه های تعمیر قابل حل است یا خیر است.

اگر تصمیم به راه‌اندازی مجدد رایانه دارید، قبل از انجام هر کاری از فایل‌های مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید و صبر کنید تا لپ‌تاپ خنک شود. این می تواند از بروز هرگونه آسیب بیشتر جلوگیری کند.

 

لپ تاپ خود را به دست یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید

اگر هیچ یک از مراحل بالا نتوانست مشکل را برطرف کند، وقت آن رسیده است که لپ تاپ خود را برای خدمات تعمیر حرفه ای وارد کنید. در لپ‌تاپ‌های کامپیوتری، ما در تعمیرات لپ‌تاپ و کامپیوتر تخصص داریم که می‌تواند لپ‌تاپ شما را در کمترین زمان به حالت اولیه برگرداند.