اکوسیستم جدید در دره هاتا دبی : از آزاد راه به سمت رشته کوه هاجر دبی بروید، که به معنای واقعی کلمه به عنوان کوه های صخره ای شناخته می شوند. صخره های قرمز خاکستری در برابر اجسام درخشان آبی رنگ منظره زیبایی بوجود آورده اند. هاتا زمانی به خاطر وجود قلعه و مزارع کوچک در بیابان به عنوان مکانی تاریخی شناخته می شد اما اکنون طیف گسترده ای از علاقه مندان به ورزش های ماجراجویی، به خصوص دوچرخه سواران، دوچرخه کوهستانی و همینطور طرفداران ورزش های آبی را به سمت خود جذب کرده است. سعی کنید در سفر تور دبی تان حتما بازدید از این جاذبه جدید جای دهید. در ادامه همراه لست تورز باشید تا با این دره و جاذبه ها و تفریحاتش بیشتر بدانید. 

اکوسیستم جدید در دره هاتا دبی

اقامت در دره هاتا

هاتا برای یک سفر یک روزه مناسب است اما اگر دوست دارید کمی طولانی تر در مناظر طبیعی غرق شوید می توانید یک کلبه کوهستانی در هتل هاتا فورت رزرو کنید. این هتل چهار ستاره که بیش از سه دهه میزبان میهمانان و توریست های تور دبی بوده، اتاق هایی با چشم اندازهای دیدنی از کوه های هاجر به شما میدهد. همچنین میهمانان می توانند از استخرهای تفریحی بیشترین استفاده را ببرند ، یک پارک تپه ای که می توانید از آن بالا بروند و تعدادی فعالیت در فضای باز از قبیل تیراندازی با کمان ، گلف و تیراندازی با اسلحه داشته باشند. برای کسانی که می خواهند به طبیعت نزدیکتر باشند ، اقامت در پارک جدید Hatta Sedr Trailer را پیشنهاد می کنیم که واقعا ارزش دارد. 

اقامت در دره هاتا

جاذبه های دیدنی این دره

علاوه بر مناظر زیبا و طبیعی، هاتا یکی از قدیمی ترین مناطق تاریخی حفظ شده در امارات متحده عربی است. سفر ماجراجویانه خود را با رانندگی به سمت یکی از منظره های زیبای هاتا شروع کنید، جایی که مورد استقبال هتل هاتا فوتر قرار میگیرد. در این مسیر از دهکده مرکز عبور کرده تا به منظره بی نظیر سد هاتا برسید. حال وقت آن رسیده که اتومبیل خود را پارک کرده و با یک پیاده روی کوتاه به سمت دریاچه آبی خیره کننده، از منظره و فضا لذت ببرید. 
در مسیر بازگشت میتواند به دهکده میراث هاتا بروید، جایی که زندگی در دوران باستان را به نمایش میگذارد و در دل خود قلعه هاتا را دارد. در اینجا خانه ها و کلبه های مرمت شده را خواهید دید و همینطور در مورد تاریخچه ساکنان اولیه آن ها نیز چیزهایی یاد خواهید گرفت. اگر علاقه مند به خواندن تاریخچه امارات و مردمان آن هستید، حتما از کتابخانه هاتا در این دهکده دیدن کنید. دوچرخه سواران کوهستانی میتوانند در مسیرهای خارجی این منطقه که به تازگی کشف شده سفر کنند تا به یک روستای سنتی که در قلب کوه می باشد، برسند. این روستا با ماشین غیر قابل دستیابی بوده اما میتوانید با دوچرخه و یا پیاده به آن برسید. این منطقه در حال حاضر توسط وزارت میراث معماری مورد بررسی قرار گرفته تا تأثیر و اهمیت تاریخی آن مشخص شود.

جاذبه های دیدنی این دره

تفریحات در دره هاتا

توریست ها و گردشگران تور دبی در این دره جادویی میتوانند با دوچرخه های کوهستانی، قسمت اعظمی از این دره را در مسیرهای اختصاصی بگردند. در طول مسیر با این دوچرخه ها میتوانید با عبور از مزارع کشاورزی، استخرهای طبیعی، تپه های صخره ای و ... با طبیعت ارتباط برقرار کنید. حتی ممکن است مکان های جدید و پنهان کشف را کشف کنید. برای پیدا کردن مسیرهای دوچرخه سواری از مراکز هاتا وادی هاب و هاتا مانیتن تریل بایک دیدن کنید. اگر دوچرخه سواری بلد نیستید، اصلا نگران نباشید! در این مراکز دوچرخه سواری را هم یاد خواهید گرفت.

تفریحات در دره هاتا

وسایل مورد نیاز برای سفر به دره هاتا

آب و هوای دره هاتا دبی با توجه به ارتفاعات بالا نسبت به آب و هوای مرکزی دبی سردتر می باشد. شب ها نیز به مراتب سردتر است، بنابراین یک ژاکت سبک با خود ببرید. اگر قصد شرکت در هرگونه فعالیت در فضای باز را دارید، تجهیزات ایمنی مناسب و تجهیزات اضطراری با خود ببرید. برای دوچرخه سواران کوهستانی پیشنهاد می شود که یک ردیاب جی پی اس، باتری، تلفن همراه و آب به همراه داشته باشند. 

وسایل مورد نیاز برای سفر به دره هاتا

دسترسی های نزدیک به دره هاتا دبی

دره هاتا دبی در 130 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر دبی قرار دارد. توریست ها و گردشگران تور دبی برای رسیدن به این دره باید نود دقیقه از آزاد راه رانندگی کنند. بهترین مسیر از دبی از جاده شارجه-کالبا تا جاده امارات است. 

منبع : visitdubai.com