اقامت 36 ساعته در استانبول مطلبي است از لست تورز که حتما اگر قصد گذراندن تفريح در استانبول را داريد به شما کمک شاياني خواهد کرد.

چه زماني به استانبول سفر کنيم؟

استانبول شهري است که به وسيله تنگه بسفر، آسيا را به اروپا متصل مي‌کند، بهترين زماني که مي‌توانيد به استانبول سفر کنيد و از آب و هواي خوب اين شهر لذت ببريد بين ماه‌هاي اسفند تا ارديبهشت است. ترکيه در سال 2016 به دليل ناامني ناشي از حملات داعش دچار افت شديد گردشگر شد، به همين دليل بود که هتل داران اين شهر مجبور شدند که قيمت‌هاي خود را به شدت کاهش دهند، از طرف ديگر ارزش ليرترکيه  به شدت کاهش يافته و اين نيز دليلي بر پايين آمدن هزينه سفر به ترکيه شده و شرايط را براي گذراندن يک تعطيلات کوتاه در اين شهر فراهم مي‌کند.
در سفر به شهر استانبول ترکيه مي‌توانيد مکان‌هاي از قبيل مسجد آبي، قصر دلما بهچه، خيابان استقلال، تنگه بسفر، جزاير پرنس و چندين مکان ديدني ديگر ديدن کنيد و همچنين با از شرکت در باشگاه‌هاي شبانه، اجراي موزيک زنده، جشن‌هاي خياباني و مراکز خريد متعدد  از بودن در استانبول لذت بيشتري ببريد.

چطور به استانبول برويم؟

به علت استقبال فراوان ايرانيان از سفر به استانبول، پروازهاي مستقيمي و تورهای استانبول به صورت روزانه در مسير تهران- استانبول برقرار است و شرکت‌هاي هواي مختلفي در اين مسير پروازي به مسافران ارائه خدمت مي‌کنند. علاوه بر آن از ديگر شهرهاي جهان نيز از جمله منچستر، بيربنگام، گاتويک، هيترو و چند شهر ديگر اروپايي مي‌توانيد به صورت مستقيم به استانبول سفر کنيد.

در استانبول کجا اقامت کنيم؟

اينکه در استانبول در کدام هتل يا مسافرخانه اقامت داشته باشيد به ميزان بودجه شما بستگي دارد؛ اما با اين حال چند هتل معروف در اين شهر وجود دارد که در کلاس‌هاي کاري متفاوت و  به بهترين شکل ممکن به شما سرويس‌دهي مي‌کنند.

اقامت ويژه در استانبول

هتل آجيا: اين هتل در نزديکي تنگه بسفر قرار گرفته است و داراي خدماتي چون آب گرم، ماساژ، رستوران‌هاي متنوع، تراس زيبا مشرف به آب، خدمات ترانسفر و... است. قيمت اتاق‌هاي اين هتل از 500 هزار تومان (يک شب) شروع مي‌شود.

اقامت متوسط در استانبول

هتل ابراهيم پاشا: اين هتل در قلب شهر استانبول قرار دارد و به علت خدمات خوب و قيمت مناسب آن از محبوبيت زيادي بين گردشگران برخوردار است. در اين هتل شما با اتاق‌هاي راحت، پرسنل خوش برخورد و صبحانه عالي مواجه مي‌شويد. ضمنان با يک پياده‌روي کوتاه مي‌توانيد از اين هتل به مسجد آبي برسيد. قيمت اتاق‌هاي اين هتل از 300 هزار تومان (يک شب) شروع مي‌شود.

اقامت ارزان در استانبول

بوکوک لندرا: اين يک هتل قديمي است که در دوران عثماني به نام «گرند هتل دس لوندرز» شناخته مي‌شد، اگر شما به دنبال اقامت در محلي کوچک اما دنج و جالب در استانبول هستيد. اين يک انتخاب مناسب براي شماست. قيمت اتاق‌هاي اين هتل از 150 هزار تومان (يک شب) شروع مي‌شود.

ساعتتان را تنظيم کنيد؛ 36 ساعت در استانبول

19:00

اگر فرض کنيم که شما هتل خود را رزرو کرده‌ايد و براي اولين بار است که وارد استانبول مي‌شويد، پس بهترين تصميم اين است که براي خوردن آپريتيف (نوعي نوشيدني که معمولاً قبل يا بعد از غذا مي‌خورند) به همان هتل محل اقامت خود برويد.

20:00

حالا وقت شام است. خاص‌ترين کباب‌هاي ترکيه را مي‌توانيد در رستوران خراساني پيدا کنيد. در اينجا چندين مدل مختلف کباب وجود دارد که روي زغال داغ پخته مي‌شود در شکل‌هاي مختلف با ترکيبي از گردو، فلفل قرمز و....  سرو مي‌شود. قيمت اين کباب حدود 30 هزار تومان است.

ساعت 20:00 در استانبول

روز اول

10:00

تنها راه اينکه بتوانيد روز اول خود را از اعماق زمين شروع کنيد اين است که به Basilica Cistern برويد (هزينه بازديد 18000 تومان) اين ساختمان  که متعلق به 1500 سال پيش است، با 336 ستون نگهداري مي‌شود و در کف آن  مقداري آب کم عمق قرار دارد که جلوه زيبايي به اين محيط زيرزميني داده است.

11:00

ايا صوفيه: اين مکان روزانه پذيراي گردشگران است و هزينه ورود به آن در حدود 30 هزار تومان است. «ايا صوفيه» در ابتدا کليسا بوده و سپس به مسجد تبديل شده و حالا نيز به عنوان موزه از آن استفاده مي‌شود. اينجا يک مکان فوق‌العاده است، تجربه حضور در زير گنبد 55 متري و مشاهده کاشي‌کاري‌هاي از مسيح، مريم مقدس و امپراتوري بيزانس حس فوق‌العاده‌اي به شما مي‌دهد. ايا صوفيه در کنار مسجد سلطان احمد قرار دارد و شما مي‌توانيد از اين مسجد نيز بازديد کنيد. البته هنگام برگزاري نمازهاي يوميه ورود غير مسلمان‌ها به مسجد ممنوع مي‌شود.

13:00

با چند دقيقه پياده‌روي در خيابان Divan Yolu مي‌توانيد به Tarihi Sultanahmet Köftecisi  برسيد. اينجا يک رستوران تخصصي کوفته کباب (grilled meatballs ) است که همراه با لوبيا سفيد، سالاد و سس گوجه‌فرنگي سرو مي‌شود. اين يکي از غذاهاي خوبي است که بيشتر گردشگران در ترکيه آن را تجربه مي‌کنند و قيمتي در حدود 24 هزار تومان دارد.

14:00

قصر توپکاپي (Topkap? Palace complex): اين قصر روزهاي 3 شنبه تعطيل است ولي روزهاي عادي، بازديد از اين قصر قديمي براي شما 30 هزار تومان هزينه خواهد داشت که البته مي‌تواند تمام طول بعد از ظهر؛ شما را سرگرم کند. اين قصر يکي از مراکز اصلي امپراتوري عثماني بوده که داراي 4 حياط اصلي و چند موزه داخلي است و در ارتفاعات بخش قديمي شهر استانبول قرار گرفته است. يکي از آثاري که باعث سرازير شدن گردشگران به اين قصر شده است وجود يک تار موي منتسب به حضرت محمد (ص) است که مسلمانان زيادي را از سراير جهان براي ديدن آن، به موزه اين قصر مي‌کشاند.

20:00

رستوران Boncuk Gurme محلي پر جنب‌وجوش و شلوغ است که جشن‌هاي ارمني – ترکي در آن برگزار مي‌شود و شما مي‌توانيد در کنار خوردن نوشيدني از ديدن اين جشن‌ها لذت ببريد. اگر مي‌خواهيد در اين محل شام بخوريد بهترين انتخاب، ماهي کباب است. اين غذا در اين رستوران به بهترين شکل تهيه مي‌شود.

روز دوم

10:00

با سوار شدن بر تواموا به سمت ايستگاه Pazartekke برويد تا بخش پنجم پياده‌روي کنيد تا به Land Walls of Theodosius برسيد. اينجا ديوار و استحکاماتي دفاعي شهر قسطنطنيه (استانبول قديم) بوده است که به مدت هزاران سال از اين شهر در برابر دشمنان محافظت کرده است. شما مي‌توانيد در اينجا به موزه Kariye برويد. اين موزه هر روز باز است و بليط ورودي آن 24 هزار تومان است. اين آخرين شاهکار دوران بيزانس است، لذت مشاهده کليساي St Saviour و مجموعه‌اي از کاشي‌کاري‌هاي زيبايي که به سبک گرافيکي داستاني از کتاب مقدس را براي بازديدکنندگان نقل مي‌کنند را از دست ندهيد.

ظهر

بهترين پيشنهاد براي صرف آخرين ناهار در استانبول اين است که به باغ زيباي رستوران آسيتان (Asitane restaurant) برويد. اين رستوران در هتل Kariy و درست در همسايگيِ موزه Kariye واقع شده است. اين رستوران به خاطر سرو يک نوع غذاي خوشمزه عثماني معروف است که حتما بايد آن را امتحان کنيد.

بخاطر داشته باشيد براي داشتن يک سفر راحت در استانبول بهتر است Oyster card را تهيه کنيد، داشتن اين کارت مي‌تواند بسياري از نگراني‌هاي شما در سفر به استانبول را برطرف کرده و باعث صرفه‌جويي در زمان و هزينه‌هاي شما خواهد شد. از اين کارت مي‌توانيد براي، سوار شدن در تاکسي، مترو، کشتي و اتوبوس استفاده کنيد.