اسکله های استانبول : شهر بزرگ استانبول، به دو قاره آسیایی و اروپایی تقسیم می شود. این دو قاره استانبول با تنگه بسفر به یکدیگر متصل می شوند. بسیاری از قسمت های شهر استانبول را آب ها گرفته اند به همین خاطر یکی از مهم ترین راه در حمل و نقل آبی این شهر، اسکله ها هستند. استانبول به خاطر آب های بسیار زیادی که داشته، دارای چند اسکله بزرگ در قسمت های آسیایی و اروپایی استانبول می باشد. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول برای رفت و آمد در قسمت های مختلف شهر میتوانند از اتوبوس های دریایی و یا کاتاماران که همان های قایق های دو بدنه هستند، استفاده کنند. در ادامه برای شما بهترین و مهم ترین اسکله های شهر استانبول را معرفی کرده ایم تا بیشتر با این شهر افسانه ای آشنا شوید.

اسکله ینی کاپی استانبول

اسکله ینی کاپی از بزرگترین اسکله های قسمت جنوبی شهر استانبول بوده و در منطقه تاریخی فاتیح قرار دارد. این اسکله استانبول چندین خط به داخل شهر و خارج شهر داشته که همگی فعال هستند. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری استانبول میتوانند از طریق این اسکله به دیگر منطقه های شهر مثل باکرکوی، بستانجی، اسن کوی، ارموتلو، کادیکوی، اوشا و ... برسند. خطوط بیرون شهری این اسکله نیز باندیرما، ازمیر و یالووا می باشند. 

اسکله ینی کاپی استانبول

اسکله کادیکوی استانبول

مهم ترین اسکله قسمت آسیایی استانبول، اسکله کادیکوی است. اسکله کادیکوی چندین و چند سال است که فعالیت خود را شروع کرده و مشغول به خدمت رسانی و جابجایی مسافران حمل و نقل آبی می باشد. مسافران و توریست ها از این اسکله میتوانند به چند قسمت از استانبول دسترسی داشته باشند. از خوبی های اسکله کادیکوی، امکان رفت و آمد در ساعات مختلف شبانه روز است. توریست ها از خطوط این اسکله میتوانند به جزیره هایی مثل بیوک آدا، بورگا آدا و هیبلی آدا، محله بشیکتاش، کاباتاش، ساری یر، بوستانجی، کاراکوی و ... برسند. 

اسکله کادیکوی استانبول

اسکله امین اونو استانبول

یکی از قدیمی ترین اسکله های شهر استانبول، اسکله امین اونو می باشد. این اسکله در قسمت اروپایی استانبول و منطقه تاریخی سلطان احمد قرار دارد. اسکله امین اونو دارای چندین اسکله بوده و قسمت های مختلفی برای اتوبوس دریایی دارد. توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول با خطوط این اسکله میتوانند به کادیکوی، بسفر، حیدر پاشا، خلیج، هارم، اسکودار و ... دسترسی داشته باشند. 

اسکله امین اونو استانبول