استادیوم سانتیاگو برنابئو در مادرید : کشور اسپانیا با داشتن دو شهر توریستی دنیا یعنی مادرید و بارسلونا، یکی از پرطرفدارترین مقصدهای اروپایی برای توریست ها و گردشگران است. هر دو شهر محبوب اسپانیا دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی فوق العاده و بسیار معروفی هستند. بیشتر مردم دنیا این دو شهر اسپانیا را با دو تیم فوتبال معروف رئال مادرید و بارسلونا می شناسند. این دو شهر نیز در کنار تمام جاذبه های مدرن و تاریخی خود دارای استادیوم های معروفی نیز می باشند که به جاذبه هایی برای آنها تبدیل شده است. شاید با خود بگویید مگر میشود که یک استادیوم جاذبه شهری شود؟ بله ! در این استادیوم ها مهم ترین اتفاقات تاریخ فوتبال رقم خورده و تبدیل به جاذبه ای برای شهر خود شده است. اینبار به سراغ ورزشگاه و استادیوم معروف مادرید در اسپانیا رفته ایم. این استادیوم سال 1947 با مالکیت باشگاه فوتبال رئال مادرید تاسیس شده و هم اکنون تا 81044 نفر ظرفیت تماشاچی دارد. این استادیوم برای بسیاری از توریست های تور اروپا که به فوتبال به شدت علاقه مند هستند، جذاب و دیدنی بوده و حتی بسیاری از انها تنها برای بازدید از این استادیوم هم شده به مادرید سفر می کنند. برای آنهایی که با این ورزشگاه آشنایی ندارند، باید بگوییم که این ورزشگاه محل برگزاری بزرگ ترین و حساس ترین مسابقه های فوتبال کشور اسپانیا و تمام دنیا بوده است. نام این ورزشگاه را به خاطر احترام و یادبود رئیس سابق باشگاه، به نام سانتیاگو برنابئو نام گذاری کرده اند. استادیوم سانتیاگو برنابئو چهار دوره برگزار کننده لیگ قهرمانان اروپا در سال های 1957، 1969، 1980 و 2010 بوده و همینطور فینال جام ملت های اروپا در سال 1964 و جام جهانی 1982 نیز در این ورزشگاه برگزار شده اند. این استادیوم در قسمت شمالی شهر مادرید، خیابان د کونچا اسپینا و نزدیک به به برج پیکاسو می باشد. 

استادیوم سانتیاگو برنابئو در مادرید

تاریخچه این استادیوم معروف در مادرید

این زمین در سال 1944 توسط سانتیاگو برنابئو و رافائل سالگادو از بانک بازرگانی و صنعتی خریده شد. همان سال مهندسان معمار به اسم مانوئل مونیوز موناستریو و لوییز آله مانی سولر برای ایجاد ورزشگاهی باشکوه و مجلل در آن به کار گرفته شدند. این ورزشگاه چهار سال بعد، در سال 1947 با برگزاری بازی بین تیم های رئال مادرید و تیم پرتغالی به اسم اس بلنسز به طور رسمی افتتاح شد. در ابتدا این ورزشگاه تا 75145 نفر ظرفیت داشته و تنها 2765 صندلی داشت و در نتیجه 47500 نفر بازی را باید از روی سکوهای ورزشگاه دنبال می کردند. اما در آخر بین سال های 2000 تا 2006 با هزینه 129 میلیون یورو این ورزشگاه مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت و هم اکنون به استادیومی باشکوه تبدیل شده که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اروپا علاقه مند به بازدید از آن به عنوان یکی از جاذبه های شهر مادرید هستند.  

تاریخچه این استادیوم معروف در مادرید

بازی های مهمی که در استادیوم سانتیاگو برنابئو برگزار شده اند

  • در این ورزشگاه تیم معروف اسپانیا، رئال مادرید با حضور 125000 تماشاچی در سال 1957 با یک برد دو بر صفر توانست برای بار دوم جام باشگاه های اروپا را بدست آورد. 
  • دیگر دست آوردها در این ورزشگاه برای تیم ملی اسپانیا بود که به یک برد بسیار بزرگ در سال 1964 رسیده و برای اولین بار کشور خود را قهرمان اروپا کرد. 
  • در ادامه جام اروپا، فینال مسابقات جام بین تیم های ناتينگهام فارست و هامبورگ با برد یک بر صفر به نفع ناتینگهام و همینطور فینال جام جهانی سال 1982 بین المان و ایتالیا با برد یه بر یک ایتالیا در استادیوم سانتیاگو برنابئو در مادرید برگزار شدند. 

بازی های مهمی که در استادیوم سانتیاگو برنابئو برگزار شده اند

تور گردش در استادیوم سانتیاگو برنابئو

توریست ها و گردشگران تور اسپانیا میتوانند برای بازدید از این ورزشگاه از تورهایی که برای آن ارائه شده استفاده کنند. این تورها توسط خود باشگاه رئال مادرید برگزار شده و در آن به توریست ها تمام افتخارات و جوایزی که باشگاه بدست آورده از جمله جام های اروپایی، لیگ اسپانیا و دیگر جوایز نشان داده می شوند. همینطور میتوانید از راهروی عبور بازیکنان و رختکن آن که یکی از مدرن ترین و بهترین رختکن های دنیاست دیدن کرده و با قدم زدن در کنار زمین چمن آن حس خوبی را تجربه کنید. 

تور گردش در استادیوم سانتیاگو برنابئو

دسترسی های نزدیک به استادیوم سانتیاگو برنابئو در مادرید

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا برای بازدید از استادیوم سانتیاگو برنابئو میتوانند از خط شماره ده مترو استفاده کرده به طور اختصاصی در اختیار استادیوم می باشد استفاده کرده و یکراست به استادیوم برسند.