امروز در این مقاله قصد داریم بهشت اروپا را به شما معرفی کنیم. زندگی شهری و مدرن در کنار طبیعت جذاب و ناب، کوه های سر به فلک کشیده و معماری تاریخی سبب شده اند تا اتریش را بهشت اروپا بنامیم.اتریش در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +1 hour قرار دارد و ساعت رسمی آن از تهران، ۲ و نیم ساعت عقب‌تر است. زبان رسمی کشور زبان آلمانی است هرچند که گویش های اسلوونیایی، کرواتی و مجاری نیز در این کشور دیده می شود. وین، پایتخت این کشور است و اتریش میان کشورهایی چون سوئیس، لیختن اشتاین، آلمان و جمهوری چک محصور شده است. فرودگاه های بین المللی اتریش شامل فرودگاه گراتس، فرودگاه کلاگن‌ فورت، فرودگاه اینسبروک، فرودگاه بین ‌المللی وین، فرودگاه لینز و فرودگاه زالتسبورگ می شود.

اتریش

آب و هوای معتدل اقیانوسی در جای جای این کشور کوچک لمس می شود. اتریش تابستان های بسیار گرمی دارد و زمستان های بسیار سرد، مخصوصا در مناطق کوهستانی دارد. وضعیت جوی زمستان‌های اتریش هم بین روزهای آفتابی و بارش سنگین برف متغیر است که محدوده زمانی بین ماه های دسامبر تا مارچ را به بهترین فصل برای اسکی تبدیل می ‌کند. برای سفر با تور اتریش خوب است که در محدوده ماه های ژوئن تا سپتامبر یا به عبارتی، تابستان با یک تور اروپا راهی آنجا شوید که هم بارش باران کمتر است و هم آفتاب لذت ‌بخشی دارد. البته آنهایی که به ورزش‌ های زمستانی علاقه دارند، بهتر است بین ماه‌ های نوامبر تا مارس سری به اتریش بزنند.

اتریش

بافت کلاسیک آمیخته به عناصر مدرن، کنتراستی عجیب در کوه ‌های پربرف و دره‌ های سرسبز ایجاد می کند. شما در این کشور یکی از بهترین خرید هایی که می ‌توانید انجام دهید، کیف ‌های دستی زنانه بسیار مرغوب، عینک‌ های فوق ‌العاده زیبا و عالی، ظروف چینی و تجهیزات مربوط به ورزش‌ های زمستانی است که در تمام سطح کشور هم عرضه می ‌شود.قصر هافبرگ (Hofburg) قصر سلطنتی اتریش، زالتسبورگ Salzburg زادگاه موتسارت، کلیسای گوتیگ Hofkirche، مدرسه سوارکاری، ‌کوه Kitzbüheler Horn، قلعه‌ی قرون وسطایی Hochosterwitz، هال اشتات، صومعه Klosterneuburg، خانه اپرای وین و کاخ شون ‌برون تنها تعدادی از جاذبه های گردشگری اتریش محسوب می شوند.

اتریش

حتی اگر اهل موسیقی هم نباشید، حتما نام موتسارت را شنیده ‌اید. اتریش زادگاه این نابغه موسیقی یعنی ولفگانگ آمادئوس موتسارت است. محل تولد وی که به موتسارت گبرت شوس معروف است، در منطقه گتری دیگاس واقع شده که نزدیک یک خیابان بازار مانند است و حتی منزل او هم آنجاست که هر دو به موزه بدل شده‌اند بهتر است در تور خود به اتریش از این مکان بازدید کنید.

اتریش

دیدن غارهای یخی واقعاً حیرت ‌آور است. یکی از جاذبه ‌های جادویی منطقه ایسرینی ولت در اتریش همین جاذبه توریستی است که در تمام سال در آن شاهد سازه‌ های طبیعی و دست ‌ساز یخی خواهید بود.

اتریش

اگر تا به حال یک قطار تاریخی یا همان ماشین بخار قرن نوزدهمی ندیده ‌اید، بهتر است.در سفر به اتریش این فرصت را از دست ندهید و حتی سوار بر یکی از آنها به روستای ولفگانگ در سالزکامرگوت بروید و چند عکس یادگاری هم بگیرید.در میان غذا های ویژه اتریش باید به غذای ملی‌ شان یعنی تافل اسپیتز اشاره کرد که نوعی گوشت پخته گوساله است. پنکیک‌ های اتریشی به پالاشینکن معروف هستند که به نوعی همان پیراشکی خودمان است.اتریش محل نابغه ورزش پروش اندام دنیا آرنولد شوار زینکر نیز میباشد.