آکواریوم تورکوآ زو استانبول : اولین آکواریوم عمومی که در استانبول ساخته شده آکواریوم تورکوآزو می باشد. این آکواریوم در سراسر اروپا یکی از بزرگترین هاست. تورکوآزو راهرویی به طول 83 متر داشته و به توریست ها وگردشگران تور استانبول این امکان را میدهد تا از زاویه دید 270 درجه ای بتوانند موجودات دریایی دوست داشتنی را ببینند. آکواریوم تورکوآ زو استانبول دارای ۱۵۰۰ ماهی و موجود دریایی از ۲۱ ناحیه و منطقه مختلف می باشد. خبر خوب اینجاست که این آکواریوم بزرگ در مرکز خرید فروم قرار داشته، بنابراین توریست ها و گردشگران میتوانند در یک روز هم خرید کرده و همینطور از یکی از بزرگ ترین آکواریوم های اروپا  دیدن کنند. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا بیشتر درباره این جاذبه محبوب استانبول بدانید. 

آکواریوم تورکوآ زو استانبول

قسمت های مختلف آکواریوم تورکوآ زو استانبول

این آکواریوم دارای بخش های مختلفی بوده و هر قسمت از آن توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول را شگفت زده می کند. آکواریوم تورکوآ زو به چند قسمت زیر تقسیم شده است :

  • بزرگ ترین مجموعه کوسه اروپا 
  • راهرو اقیانوسی و زیر ابی آکواریوم تورکوآ زو
  • تجربه لمس ستارگان دریایی یا خرچنگ ها در استخر
  • تماشا و یا غذا دادن به ماهی ها
  • بخش تفریح و سرگرمی کودکان

در قسمت سرگرمی و تفریح مخصوص به کودکان، آنها میتوانند ماهی های خود را نقاشی و یا رنگ آمیزی کنند. در آخر هم میتوانند با اسکن گرفتن از نقاشی هایشان در اسکنر چند رسانه ای، ماهی خود را به شکل انیمیشنی و چند بعدی در آکواریوم دیجیتالی ببینند و حتی حرکت دهند! 

قسمت های مختلف آکواریوم تورکوآ زو استانبول

هزینه بلیت و ساعات بازدید از آکواریوم تورکوآ زو استانبول

آکواریوم تورکوآ زو روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ده صبح تا هشت شب و دیگر روزهای هفته از ساعت ده صبح تا یک بعد از ظهر باز می باشد. توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای هر نفر بزرگسال از چهارده سال به بالا پنجاه لیر و برای هر کودک سه تا چهارده سال چهل لیر باید هزینه بلیت پرداخت کنند. همینطور این هزینه برای کودکان زیر سه نیز رایگان می باشد. البته بسته هایی هم برای راحتی بازدیدکنندگان ارائه شده مثل بسته های خانوادگی که هزینه آن ها بین ۱۳۴ تا ۱۷۴ لیر می باشند.