آکواریوم بارسلونا : بارسلونا فقط معماری های آنتونی گائودی، بناهای عجیب و غریب و سواحل نیست! این شهر جاذبه های مدرنی هم دارد. یکی از بهترین جاذبه های شهر بارسلونا که در کل اروپا تک بوده و به توریست ها و گردشگران تور اسپانیا پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنند، آکواریوم بارسلونا است. این آکواریوم به تنهایی 35 آکواریوم داشته و در کلی حدود یازده هزار نوع و 450 گونه مختلف از ماهیان و جانواران در آن زندگی می کنند. آکواریوم زیبا و جذاب بارسلونا نزدیک به مرکز خرید مارماگانوم قرار دارد. بنابراین اگر در بازدید از یکی از آن ها، با یک تیر دو نشان زده اید. این آکواریوم تانک اقیانوسی برای نگهداری کوسه ها و ماهی های بزرگ دارد! 

آکواریوم بارسلونا

اوقیانوسیم

این قسمت از آکواریوم بارسلونا در سراسر قاره اروپا خاص و تک است. بسیاری از گونه ها کمیاب در این قسمت از آکواریوم نگهداری می شوند. اقیانوسیم قطری به اندازه 36 و عمقی به اندازه پنج متر دارد. همچنین چهار میلیون لیتر آب دارد. در اقیانوسیم انواع و اقسام مارماهی ها، پرتوماهیان بزرگ و دو کوسه بزرگ نگهداری می شوند که از جاذبه های اصلی این آکواریوم به حساب می آیند. این قسمت دارای تونلی به طول هشتاد متر می باشد.

اوقیانوسیم

آکواریوم مدیترانه

آکواریوم بارسلونا بزرگ ترین آکواریوم با تم مدیترانه در دنیا بوده و توریست ها و گردشگران تور اروپا که میخواهند با دنیای زیر آب مدیترانه آشنا شوند، بی شک عاشق آن خواهند شد. بدون اینکه نیاز به غواصی و خیس شدن باشد، تنها با بازدید از چهارده آکواریوم این قسمت میتوانید در مورد هرکدام از گونه های معروفی که میخواهید اطلاعات بدست آورده و ان ها را از نزدیک ببینید. همچنین دو گونه ای که در معرض انقراض هستند نیز در قسمت مدیترانه آکواریوم بارسلونا نگهداری می شوند. 

آکواریوم مدیترانه

آکواریوم موضوعی

این آکواریوم شما را با جزئیات کوچک گیاه و جانوران دریایی آشنا می کند. با اینکه نمیتوان آن ها را به صورت کامل در این آکواریوم های بزرگ دید ولی تعدادی از ان ها قابل دیدن هستند. این تانک های کوچک شامل چند تا از ماژول های تعاملی بوده و شنا میتوانید با لمس کردن هرکدام از ان ها، راجب هر موجود و گیاهی که میخواهید اطلاعات بدست آورید. 

آکواریوم موضوعی

آکواریوم های گرمسیری

توریست ها و بازدیدکنندگان در این قسمت از آکواریوم که از زیر دریا باز می شود، میتوانند صخره های مرجانی را دیدی. همینطور بعضی از این صخره ها با ساختار زیبا که با کلنی های کوچک معماری شده، ساخته شده اند. 

آکواریوم های گرمسیری

سیاره آبی

همانطور که میدانید تقریبا سه چهارم سیاره زمین با آب پوشیده شده است. اما همچنان اطلاعات ما از دنیای شگفت انگیز زیر آب بسیار کم است. در قسمت سیاره آبی آکواریوم میتوان موجوداتی را دید که از قسمت های مختلف مکان های آبی به این آکواریوم آورده شده اند. این موجودات در آب های بسیار سرد، تاریک عمیق و یا در آب های گرم زندگی می کنند. همچنین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا میتوانند پنگوئن ها را نیز در این قسمت ببینند. 

سیاره آبی

جواهر دریا

همانطور که از اسمش پیداست، در این قسمت از آکواریوم میتوان جواهرات بسیار زیادی پیدا کرد. اما منظور از جواهرات در این قسمت به معنی صدف ها می باشد. از صدف ها در طول تاریخ برای موارد مختلفی استفاده می شد. در قسمت جواهر دریا آکواریوم بارسلونا توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا میتوانند کاربردهای مختلف صدف ها و همینطور کمیاب ترین و زیباترین آن ها را ببینند. 

جواهر دریا

زمان بازدید از آکواریوم بارسلونا

این آکواریوم هر روز هفته از ساعت ده صبح تا ساعت هفت یا نه شب پذیرای توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا می باشد. توریست ها توجه داشته باشند که هر بلیط بعد از خریداری، تنها تا نود روز معتبر می باشد و قیمت آن برای هر فرد یازده سال به بالا بیست یورو، برای کودکان بین پنج تا ده سال پانزده یورو و برای کودکان سه تا چهار هفت یورو می باشد. همینطور توریست ها میتوانند از پکیج خانواده که دارای دو بلیط بزرگسال و دو بلیط کودک می باشد استفاده کنند. 

زمان بازدید از آکواریوم بارسلونا

دسترسی های نزدیک به آکواریوم بارسلونا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا برای رسیدن به این آکواریوم با خودروی شخصی باید از روندا لیتورا خروجی 21 یا 22 خارج شوند. ولی اگر میخواهید از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید، باید مترو خط چهار بارسلونتا و خط دراساناس را سوار شوید. همچنین میتوان با اتوبوس نیز از ایستگاه های V17 و 39،45،59،91،120،D120،H14،V13 و V15 به آکواریوم بارسلونا رسید.