تجزیه و تحلیل سفر مشتری به شما می گوید که مشتریان در هر نقطه تماس با شما چگونه درگیر می شوند.

تجزیه و تحلیل داده ها همراه با تجربه مشتری در چشم انداز بازاریابی مدرن است. بازاریابان باید داده های مخاطبان را از هر نقطه تماس در چرخه فروش بررسی کنند ، روشی که متخصصان آن را "تجزیه و تحلیل سفر مشتری" می نامند.

Amber Toro-Keech ، دانشمند داده های بازاریابی در تبلیغات اخلال گر ، در جلسه اخیر MarTech ، گفت: "به عنوان بازاریابان ، ما می دانیم که در یک سیلو هیچ اتفاقی نمی افتد." "تجزیه و تحلیل سفر مشتری به ما کمک می کند تا ببینیم چگونه همه چیز با هم کار می کند."

تجزیه و تحلیل سفر مشتری چیست؟

تجزیه و تحلیل سفر مشتریان یک روش تجزیه و تحلیل داده ها است که نشان می دهد مشتریان چگونه در یک سفر دیجیتالی با یک تجارت ارتباط برقرار می کنند. این یک ابزار مفید برای بازاریابان و صاحبان مشاغل است که افزایش مشتری را مشاهده می کنند و می خواهند داده های عملی مناسب را در اختیار داشته باشند.

Toro-Keech می گوید که شروع صحیح پروژه تجزیه و تحلیل شما یکی از مهمترین کارهایی است که بازاریابان می توانند برای تجزیه و تحلیل سفرهای مشتری انجام دهند ، به ویژه هنگامی که 85 درصد از پروژه های کلان داده شکست می خورند. و این نیاز به تجزیه و تحلیل کامل از ویژگی های شما دارد.

صاحبان مشاغل باید مسائل مربوط به حفظ مشتری و راه حل های ایده آل خود را با تحلیلگران بازاریابی خود در میان بگذارند. سپس بازاریابان باید روند جمع آوری داده های فعلی را مرور کرده و تعیین کنند که چه ایده هایی امکان پذیر است. این به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا مشکلی وجود دارد ، مانند شکاف داده ها ، مشکلات ردیابی یا تجربه کاربری ضعیف.

جمع آوری اطلاعات مشتریان

پس از به دست آوردن یک ایده خوب از نحوه سفر مشتری ، بازاریابان باید بر جمع آوری و سازماندهی داده های پاک مشتری تمرکز کنند. بسیاری از ابزارهای مفید در ذخیره سازی داده ها ، ردیابی و تجزیه و تحلیل تخصص دارند. طبق ارائه ، اینها شامل برنامه هایی مانند Adobe Launch ، Adobe Analytics ، Google Analytics و Databricks است.

چرا تنظیم سفرهای بین مشتری از طریق کانال مهم است

مدیریت داده های اخلاقی یک پیروزی برای بازاریابان است

چرا تفکیک هویت در بازاریابی مدرن اساسی است

تجسم و تجزیه و تحلیل داده های مشتری

بازاریان با تجربه می دانند که جمع آوری داده ها تنها بخشی از داستان است. شما باید یافته های خود را به صاحبان مشاغل و سهامداران ارائه دهید تا آنها ارزش تلاش های شما را ببینند. ابزارهایی مانند Tableau ، Google Data Studio ، Domo و Qlick در ارائه به عنوان گزینه های عالی برای ارائه داده های مشتری توصیف شدند.

آزمایش و تجزیه و تحلیل داده های مشتریان

هنگامی که جمع آوری ، ردیابی و تجسم داده های مشتری راه اندازی و کار کرد ، بازاریابان باید فرضیه های خود را آزمایش کرده و یافته ها را تجزیه و تحلیل کنند. برنامه های کاربردی مفید مانند Hotjar و Optimizely به تحلیلگران داده اجازه می دهند تا آزمایشات A/B را با نقاط تماس سفر مشتری انجام دهند تا ببینند چه چیزی نیاز به بهبود دارد.

دسترسی به این همه اطلاعات مشتری هرگز موفقیت را تضمین نمی کند. استیو پترسن ، مدیر عملیات فناوری بازاریابی در Zuora ، در همان ارائه MarTech به ضرورت یک رویکرد جامع برای تجزیه و تحلیل سفر مشتریان اشاره کرد : "این روزها ما به داده های زیادی دسترسی داریم و می توانیم با آن بسیار دقیق باشیم. و ذینفعان ما آن را می دانند. آنها می دانند که ما می توانیم این را جمع آوری کنیم ، بنابراین انتظار دارند ما تصمیمات مهمی بگیریم. "

تصویر فوری: تجزیه و تحلیل سفر مشتری

مشاغل می دانند که باید در هر جنبه ای از عملیات بازاریابی خود بر مشتری متمرکز شوند . به عنوان اولین قدم ، برندها باید درک کنند که مصرف کنندگان چگونه آنها را پیدا می کنند. چه از طریق جستجو ، تبلیغات و چه از طریق دهان به دهان باشد ، رسانه مورد استفاده مسیر حرکت را برای بقیه سفر تعیین می کند.

ثبت تعاملات آنها پس از کشف ، مانند ارتباط با یک مرکز تماس یا بازدید از یک فروشگاه خرده فروشی ، به مارک ها کمک می کند تا ببینند کدام یک از دارایی های آنها در مسیر خود به آنها کمک می کند. علاوه بر این ، مارک ها باید بدانند کسانی که تغییر می دهند پس از خرید چه می کنند-این اطلاعات به شرکت ها کمک می کند تا تجارت مجدد را برنده شوند و حمایت از مشتریان را تشویق کنند.

به این س سوالات به راحتی پاسخ داده نمی شود ، اما ابزارهای تجزیه و تحلیل سفر مشتری این کار را انجام می دهند. علاقه به این راه حل ها به دلیل پیچیدگی روزافزون سفر مشتری ، که به دلیل افزایش دستگاه ها و تغییر رفتار و انتظارات مصرف کننده ایجاد شده است ، افزایش یافته است.

یک فرد معمولی از دستگاه های زیادی برای دسترسی به اینترنت استفاده می کند. سیسکو پیش بینی می کند که تعداد دستگاه های متصل به شبکه های IP تا سال 2023 به بیش از سه برابر جمعیت جهان برسد . با تعداد زیادی از دستگاه ها ، افراد بسته به کار مورد نظر و محیط فعلی خود به جلو و عقب می روند. مصرف کنندگان و خریداران تجاری به طور متوسط ​​برای مرور موجودی محصولات ، جستجوی مشاوره و خرید به 9 کانال مراجعه می کنند.

مشتریان انتظار دارند در هر یک از این نقاط تماس تجربیات ثابتی داشته باشند. آنها شخصی سازی می خواهند ، روندی که همچنان در حال رشد است. ابزارهایی مانند نرم افزار تجزیه و تحلیل سفر مشتری به برندها این امکان را می دهد تا بینش مخاطبان خود را کسب کرده و بر اساس آنها عمل کنند. اینجا بیشتر بیاموزید .

آموزش سئو را در سایت سئو ورد مطالعه کنید:

جستجوی صوتی

لینک نوفالو

الگوریتم MUM

رسانه های اجتماعی برای استراتژی وبلاگ

سئو و سفر مشتری

صفحات فرود

سئو ارگانیک