آلاچاتی یکی از بندرهای مهم کشور ترکیه بوده که در قسمت غربی شر زیبای ازمیر قرار دارد. این منطقه پر از هتلهای باکیفیت و مناسب، مراکز تجاری و تفریحی مدرن و بروز و بسیاری از جاذبه های دیگر هستند که در ادامه برای شما بازگو میکنیم. این روستا در زمان باستان، یکی از روستاهای آیونیا، به اسم آگریلیا بوده که تا کنون تحت نفوذ بسیاری از حکومت ها بوده. بسیاری از یونانی ها در سال 1830 میلادی به جزیره خیوس یونان، طرف دیکر دریای اژه مهاجرت کردند. این مردم مشغول به کشاورزی و پرورش باغ های انگور و زیتون بوده که در همین روستا انجام میدادند. با گذشت زمان خانه ها و کوچه های آلاچاتی شکل گرفته و ساخته شدند و یونانی ها  ترک زبان ها نام این روستا را به آلاچاتی تغییر دادند. اکنون آلاچاتی یکی از زیباترین خانه ها، کوچه ها و پیاده روهایی از سنگ داشته که این مکان را به یک بندر مهم و توریستی تبدیل کرده است. از آلاچاتی تا شهر ساحلی چشمه با خودرو تنها ده کیلومتر فاصله خواهید داشت. وسایل حمل و نقل آلاچاتی نیز اتوبوس و مینی بوس و تاکسی بوده و شما میتوانید با استفاده از همین وسایل نقلیه تمام جاذبه های این شهر زیبا و دوست داشتنی را ببینید. برای آنکه بهتر متوجه شوید آلاچاتی کجاست، میتوانید از تقشه زیر استفاده کنید. اگر آلاچاتی را برای اقامت خود در طول سفر انتخاب کنید، انتظار هتل هایی با نمای مدرن و لوکس نباشید! به جای هتل های مدرن و بروز، در خانه هایی از جنس سنگ که مربوز به صد سال قبل هستند اقامت خواهید داشت.

کوچه ها و خیابان های جذاب آلاچاتی کجاست

کوچه ها و خیابان های سنگ فرش شده این بندر یکی از مکان های مورد علاقه توریست ها و گردشگران تور ترکیه بوده. همینطور خانه های یونانی که از جنس سنگ بوده و با گل های کاغذی بسیار زیبا و باسیلقه تزئین شده اند. زندگی یا اقامت در این منطقه بسیار لذت بخش و آرام است. شما میتوانید هر روز صبح صبحانه خود را در رستوران ها و کافه های دلباز با منظره های بی نظیر میل کنید. یکی از قسمت های مورد علاقه توریستها و گردشگران، صبحانه های روستایی و خوشمزه آلاچاتی است، حتما آن را امتحان کنید. چیزهای زیادی که در این روستا بسیار پیدا میشود، رستوران ها و کافه ها، عتیقه فروش ها و خانه های صدساله هستند.

مراکز تفریحی آلاچاتی کجاست

سواحل دلپذیر و آرامش بخش آلاچاتی بسیار زیبا و دیدنی هستند. به خصوص جزیره ایلیکا که بهترین مکان برای غواص ها و شناگران میباشد. همینطور آلاچاتی چشمه های آبگرم بسیاری داشته که همانطور که میدانید خواص درمانی بسیاری دارند. معروف ترین آبگرم های آلاجاتی دالیان و آیایورگی هستند. به جز تفریحات آبی ، میتوانید از مکان های تاریخی و آثار باستانی در  سیفینه هم دیدن کنید. همینطور قلعه های باستانی و موزه های تاریخی آن بسیار معروف و سرگرم کننده هستند. جزیره خبوس نیز محل زندگی بسیاری از آبادکنندگان این بندر بوده که بازدید از آن جالب بوده و نظری ندارد. و اما اصلی ترین جاذبه بندر خیابان ها، کافه ها و رستوران های این منطقه بوده که بسیار معروف و خوش منظره هستند.