8 چیزی که هرگز در گرجستان نباید بگویید : گرجستان یکی از کشورهای طرفدار صلح بوده و طی چند سال اخیر، کشور امنی شناخته شده است. این کشور مردمی توریست دوست داشته که به غذا و شراب  بسیار علاقه مند هستند. با اینکه از توریست ها و گردشگران تور گرجستان بسیار استقبال می کنند، انتظار دارند که به قوانین و فرهنگ کشورشان احترام بگذارید. احترام گذاشتن به قوانین و فرهنگ کشوری که قصد سفر به آن را دارید، فرهنگ مسافرتی شما را نشان میدهد. گرجستان کشوری زیبا با طبیعتی فوق العاده بوده اما اگر میخواهید در این کشور سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید، نباید چند چیز را به یک گرجستانی بگویید :

گرجستان روسیه است!

گرجی ها هرگز دوست ندارند روس شمرده شوند! اهمیت این مسئله زمانی که گرجستان به استقلال رسید بیشتر شد. زمانی که با یک فرد گرجی صحبت می کنید، اگر کلمه گرجستان را به خاطر نمی آورید و یا هر چیز دیگری، روسیه را به جای گرجستان به کار نبرید! گرجستان برای مدتی زیر سلطه روسیه بوده اما همیشه سر خود را بالا نگه داشته و در برابر ظلم ایستادگی می کند. جنگ بین روسیه و گرجستان در سال 2008 به مدت پنج روز به طول انجامید و در نهایت آن دو منطقه آبخازیا و اوستیای از گرجستان، توسط روسیه اشغال شدند. بنابراین سعی کنید در مورد ارتباط بین این دو ملت صحبت نکرده و کاملا مودب باشید.

گرجستان روسیه است!

گرجستان؟ همان ایالات متحده

جورجیا و گرجستان گاهی اوقات باهم اشتباه می شود چرا که دولت در بسیاری از مناطق از کشور شناخته شده تر است. اما سعی کنید این اشتباه رایج را در گرجستان تکرار نکنید.

گرجستان؟ همان ایالات متحده

استفاده از کلمات بد

در گرجستان میتوانید کاملا احساس راحتی کنید. اما از صمیمیت های بی جا با افرادی که نمیشناسید خودداری کنید. اگر به شوخی به کسی که شما را نمیشناسد و ارتباط صمیمانه ای بین تان نیست، شوخی نامناسبی کنید، به شدت با شنا برخورد می کند. به خصوص زنان گرجستانی که هرگز نباید در مورد آن ها کلمات بدی مورد استفاده قرار گرفته و یا شوخی کرد. در گرجستان زنان بسیار محترم بوده و فرهنگشان پدرسالارانه است.

استفاده از کلمات بد

خینکالی یک غذای گرجستانی نیست

در حقیقت خینکالی یک غذای گرجستانی نیست، اما گرجی ها آن را قبول نمی کنند. خینکالی غذای ملی گرجستان محسوب شده و بوسیله مغول ها در قرن سیزدهم به گرجستان معرفی شد. گفته شده که خینکالی گرجی از یک سوپ تایوانی به اسم Xiaolongbao گرفته شده، اما گرجی آن را به خود اختصاص داده اند.

خینکالی یک غذای گرجستانی نیست

خدا وجود ندارد!

حدود 83% از مردم گرجستان مسیحی ارتدکس بوده و بسیار مذهبی هستند. در این کشور بحث مذهبی بسیار داغ بوده اما بهتر است که شما به عنوان یک توریست از این بحث دوری کنید. همچنین سعی کنید با یک فرد بسیار مذهبی نیز بحث نکنید.

خدا وجود ندارد!

گرجستان مهد شراب نیست

گرجی ها همیشه بر این باور هستند که گرجستان محل تولد شراب بوده و هست. این موضوع نیز با تحقیقات انجام شده درست از آب در آمده است. شراب در این کشور یک نوشیدنی ملی حساب شده و روش های باستانی برای نگهداری از آن در کوزه های خاک رس نیز به عنوان میراث فرهنگی نامرئی یونسکو به ثبت رسیده است.

گرجستان مهد شراب نیست

میل به نوشیدنی ندارید

زمانی که در گرجستان هستید، قبول نکردن نوشیدنی غیر قبل قبول است. در این کشور برای هر مناسبتی، هر تولد، هر مناسب غیر رسمی و یا حتی شام، شراب و الکل سرو می شوند. توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان نباید بگویند که نوشیدنی دوست ندارند! اگر با درخواست های مکرر روبرو شدید، مودبانه ترین کار این است که مقدار بسیار کمی از آن بنوشید.

میل به نوشیدنی ندارید

شوتا روستاولی گرجستانی نبود

شوتا روستاولی، این قرد یک شاعر گرجی قرون وسطایی بوده و در ادبیات گرجستان نقش بسیار مهمی داشته. اهمیت این شاعر به قدری است که شعر شوالیه او در کتاب پانتر یک شعر حماسی ملی تلقی شده و در هر مدرسه آموزش داده می شود. این کتاب، برای گرجستانی ها کتاب مقدم دوم نام داشته که در آن دوستی، عشق، وفاداری و احترام را بین مردم تبلیغ می کند. گرجی ها اعتقاد دارند که شوتا روستاولی ملیت گرجی داشته و دوست ندارند درباره ملیت آن بحث کنند.

شوتا روستاولی گرجستانی نبود