8 جاذبه منحصر به فرد در سفر به استانبول : شاید فکر کنید که تمام جاذبه های استانبول را می شناسید. اما جاذبه های گردشگری استانبول تنها به مساجد باشکوه، کاخ های امپراطوری عثمانی، بیزانسی، مراکز خرید و ... منتهی نمی شود. جاذبه های دیگری هم میتوان در بزرگ ترین شهر ترکیه، یعنی استانبول پیدا کرد. در این مقاله 8 جاذبه منحصر به فرد در سفر به استانبول را برای شما توریست ها و گردشگران معرفی می کنیم تا بتوانید جاذبه های خاص و جدیدی از شهر استانبول را ببینید. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا با این 8 جاذبه منحصر به فرد استانبول آشنا شوید. 

پل بسفر استانبول

یکی از بزرگ ترین پل های شهر استانبول، پل بسفر است. این پل از قدیمی ترین پل های این شهر بوده و بسیار مهم است. دلیل ان هم متصل کردن دو قسمت آسیای و اروپایی استانبول به یکدیگر است. این پل دیدنی و جذاب روی تنگه بسفر، بین سال های 1370 تا 1973 ساخته شده است. پل معلق بسفر روی تنگه بسفر، از جنس فولادی بوده و 1150 متر طول و 39 متر عرض دارد. ارتفاع این پل به 105 متر میرسد. پل بسفر یکی از نمادهای زیبای شهر استانبول است. 

پل بسفر استانبول

مدرسه رهبان اکلو استانبول

در این منطقه به راحتی می توان یک نمایشگاه از فرهنگ و هنر مذهب ارتدوکس را به روایت تصویر دید. این مدرسه قبل از سال 1971 که به مدرسه ترکیه ای تبدیل شود، یک مدرسه و کلیسا بوده و آن زمان از معروف ترین و پیشرفته ترین مدارس و مراکز تولید علم و صنعت در شهر استانبول بود. 

مدرسه رهبان اکلو استانبول

کشتی کاراکوی فری استانبول

به جز مدرسه رهبان اکلو، یکی دیگر از این 8 جاذبه منحصربفرد بین توریست ها و گردشگران تور استانبول در قسمت آسیایی، کشتی کاراکوی فری است. از روی این کشتی ها میتوان چشم انداز و منظره ای زیبا از شهر و همینطور مسجد سلطان احمد داشت. 

کشتی کاراکوی فری استانبول

کافه اوبا پارک استانبول 

اگر به پیاده روی علاقه مند هستید، کافه اوبا پارک را از دست ندهید. این پارک مسیر پیاده روی بسیار زیبا و جذابی دارد. شما میتوانید در این مسیر در هر کافه ای که دوست دارید استراحت کرده و چای و یا نوشیدنی مورد علاقه خود را بنوشید. مسیر کافه اوبا پارک به خاطر نزدیک بودن به پل سلطان احمد استانبول، در تعطیلات آخر هفته و فصل گرما برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول بسیار جذاب است. 

کافه اوبا پارک استانبول

مسجد یاووز سلطان سلیم استانبول

این مسجد بین سال های 1993 تا 1995 ساخته شده و نام پدر سلطان سلیم، یعنی یاووز سلطان سلیم روی آن گذاشته شده است. مسجد یاووز سلطان درست روبروی شاخ طلایی یا گلدن هورن قرار داشته و برعکس هرکدام از مسجد این شهر دارای دو مناره می باشد. معماری این مسجد قدیمی بافت کلیسایی خود را از زمان قدیم تا کنون حفظ کرده است. همینطور نمونه دیگری هم از این مسجد در مانهایم آلمان قرار داشته که ان را به اسم سلیم یکم می شناسند. این مسجد در آلمان بزرگ ترین مسجد است. 

مسجد یاووز سلطان سلیم استانبول

محله عبدی سوباسی استانبول

محله عبدی سوباسی یک محله تاریخی در استانبول بوده که دارای یک موزه عیار و سرباز می باشد. توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند در این محله افرادی زیادی را ببینند که پیروان مذاهب مختلفی مثل یهود، مسلمان و ارتدوکس هستند. 

محله عبدی سوباسی استانبول

چای خوردن در منطقه سیهانگیر استانبول

یکی از بهترین جاذبه های توریستی و تاریخی استانبول که به توریست ها و گردشگران پیشنهاد می کنیم، منطقه سیهانگیر در بیگول است. این منطقه بافت قدیمی خود را حفظ کرده و دارای ساختمان های رنگی و قدیمی زیبایی است. این منطقه برای عکاسی سوژه های بسیار خوبی دارد. همینطور کافه ها و چایخانه های آن نیز قدیمی هستند. 

چای خوردن در منطقه سیهانگیر استانبول

سالت گالاتا استانبول

اگر به دنبال مکانی دنج و ساکت در استانبول برای استراحت هستید، بهترین مکان پیشنهادی ما برای شما سالت گالاتا است. در این منطقه صندلی های راحتی گذاشته شده تا بازدیدکنندگان و توریست ها بتوانند روی آن بنشینند و منظره شهر زیبای استانبول را تماشا کنند. همینطور نزدیک به سالت گالاتا یک کتابخانه، گالری و موزه قرار دارند. 

سالت گالاتا استانبول