7 چیزی که فقط در ترکیه می‌توانید بخرید: شاید بتوانید بسیاری از محصولات و سوغات ترکیه را در کشورهای دیگر پیدا کنید. اما برخی از اقلام وجود دارد که فقط در ترکیه پیدا می‌شود و هنگام سفر به ترکیه نباید آن‌ها را از دست بدهید. در این مطلب از لست تورز به معرفی محصولاتی که فقط در تور ترکیه می توانید آنها را  تهیه کنید پرداخته ایم.

سرامیک نقاشی شده با دست

اگر تا به ‌حال به یکی از مساجد تاریخی رفته باشید، به احتمال فراوان در طراحی داخلی آن‌ها کاشی‌های معروفی به نام iznik را دیده‌اید که عموماً به رنگ‌های قرمز و فیروزه‌ای هستند، این کاشی‌ها در طول امپراطوری عثمانی طراحی شده‌اند و در اماکن مقدس کاربرد داشتند. اما این سنت پس از سالها همچنان در ترکیه وجود دارد و همچنان هنرمندان آن‌ها را با هنر دست خود روی کاشی نقاشی می‌کنند. در بازار بزرگ ترکیه می‌توانید به راحتی این کاشی‌ها را خریداری کنید.
آدرس: Orta Kazaslar Sokak No.64 – Halıcılar sokak No.18, Grand Bazaar, Turkey,

سوغات ترکیه

باقلوا Bilgeoğlu

باقلوا یک شیرینی است که عموماً در خاورمیانه موجود است، پس آن را می‌توانید در خارج از ترکیه نیز به راحتی پیدا کنید. اما باقلوای Bilgeoglu که درون آن از پسته Gaziantep قرار گرفته است که فقط در بخش آسیایی ترکیه یافت می‌شود و پشت ویترین بزرگ شیرینی فروش‌ها دیده می‌شود
آدرس: Caferağa Mahallesi, Nailbey Sokak No.3/C, Kadıköy, Istanbul, Turkey

سوغات ترکیه

پارچه و منسوجات از TULU

ترکیه تنها کشوری در جهان نیست که پارچه‌های زیبا و معروف دارد، اما فقط ترکیه دارای پارچه Tulu است. در مغازه‌های ترکیه می‌توانید هزاران مدل پارچه tulu را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف پیدا کنید که می‌توانید از آن‌ها برای ملافه، پرده و پارچه‌های تزئینی درون خانه استفاده کنید

آدرس: Binbirdirek Mh., Üçler Sk. No:7, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey,

قهوه ترک Nuri Toplar

قهوه ترک یکی دیگر از آن محصول‌هایی است که در سایر کشورهای جهان پیدا می‌شود، اما در ترکیه فقط در نزدیکی بازار بزرگ می‌توانید قهوه مخصوص Nuri Toplar را تهیه کنید، مکانی که در سال 1890 تأسیس شده و فرمول آن هنوز تغییر چندانی نکرده است. این قهوه را روی آتش چوب تهیه می‌کنند که طعم خاصی به آن می‌دهد.
آدرس: Tahtakale Mahallesi, Hasırcılar Cad. No: 17, Eminönü, Fatih, Istanbul, Turkey,

قهوه ترک Nuri Toplar

لوازم جانبی عبدالله

استایل حمام ترکی در سراسر جهان معروف است و وسایل آن مانند حوله نازک حمام، روغن زیتون و صابون مخصوصش را می‌توانید در بیشتر کشورها پیدا کنید. اما فقط در بازار بزرگ ترکیه می‌توانید مجموعه طبیعی محصولات حمام عبدالله را پیدا کنید. از جمله لباس دستبافت از ابریشم خام، پارچه کتانی و پنبه، و صابون طبیعی دست‌ساز را خریداری کنید.
آدرس: Mollafenari Mahallesi, Ali Baba Türbe Sk. No:15, 34080 Fatih, Istanbul, Turkey,

لوازم جانبی عبدالله

تابلو فرش کلاسیک ترکیه از اتکنیک و دهوکو

ترکیه یکی از کشورهایی است که فرش آن معروف است که در فروشگاه Ethnicon و Dhoku (تحت مدیریت مشابه) جایی که می‌توانید برخی از بهترین تابلو فرش‌ها را در آن پیدا کنید. اینجا تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد، اینکه شما به دنبال یک طرح سنتی و یا مدرن باشید فرقی نمی‌کند، شما می‌توانید در تور ترکیه با رفتن به بازار بزرگ و مراجعه به این فروشگاه‌ها تابلو مناسب با سلیقه خود را پیدا کنید.
آدرس: Takkeciler Sokak, 51-53, Grand Bazaar, 34126 Fatih/İstanbul, Turkey,

تابلو فرش کلاسیک ترکیه

شیرینی ترکی از Hacı Bekir

این شیرینی که همان راحت الحلقوم است را می‌توانید در بسیاری از کشورهای جهان پیدا کنید. اما زمانی که به ترکیه سفر می‌کنید تنها در Hacı Bekir می‌توانید بهترین نمونه آن را از مغازه سلطان احمد تهیه کنید که از سال 1777 تا به حال خیلی تغییر نکرده است. می‌توانید یک کیسه ترکیبی از انواع آب‌نبات‌های ترکی را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.
آدرس: Hobyar Mahallesi, Zahire Borsası Sk. No:1, 34112 Fatih/İstanbul, Turkey,

با لست تورز به تمام دنیا سفر کرده و از سفر خود نهایتت لذت را ببرید :

 
تور استانبول (قطار) تور استانبول (زمینی)
تور استانبول تور آنتالیا
تور گرجستان  تور دبی
 تور ارمنستان تور ارمنستان زمینی
تور مشهد تور کیش
تور تایلند تور پوکت
تور پاتایا تور اروپا
تور مالزی تور کوالالامپور
تور بالی تور هند
تور چین تور گوانجو
تور مسکو تور سن پترزبورگ
تور باکو تور قونیه
تور آلمان تور فرانسه
تور گوا تور دهلی
تور لحظه آخری تور ارزان
توریاب توریاب جستجو تور هتل