7 کاری که باید در منطقه بشیکتاش استانبول انجام دهید : محله بشیکتاش از قدیمی ترین محله های شهر استانبول بوده که از زمان قدیم تاکنون مورد توجه و استقبال بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول قرار گرفته است. بشیکتاش در زبان ترکی به معنی گهواره سنگی بوده و از قسمت شمالی با منطقه ساریر و شیشلی، از قسمت جنوبی با بی اوغلو و از قسمت شرقی با بسفر همسایه می باشد. منطقه بشیکتاش برای استانبول یک منطقه بسیار مهم توریستی بوده و همینطور بیشتر جاذبه های گردشگری استانبول را در خود دارد. در این محله محبوب و معروف در استانبول چند کار هست که باید انجام دهید تا از محله بشیکتاش به خوبی دیدن کرده باشید. 

گشت و گذار در بازارهای محلی بشیکتاش استانبول

برای آشنا شدن با فرهنگ استانبول بهترین کار بازدید از بازارهای محلی این شهر است. بازارهای قدیمی و محلی بشیکتاش بهترین گزینه ها هستند. این بازارها یکی از شگفت انگیزترین قسمت های این منطقه است که ارزش بازدید را دارند. در بازارهای محلی بشیکتاش میتوان انواع و اقسام لباس ها و پوشاک ارزان، میوه و سبزیجات و ... را پیدا کنند. رستوران های سنتی خوبی هم در این بازارها محلی قرار دارند که غذاهای اصیل ترکی سرو می کنند. 

گشت و گذار در بازارهای محلی بشیکتاش استانبول

کروز سواری در تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر همیشه یکی از بهترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری در استانبول بوده و بهترین تفریحی که میتوان در آن داشت، کروز سواری است. سوار شدن بر کشتی های کروز در تنگه بسفر یکی از جذاب ترین تفریحات در استانبول می باشد. با استفاده از یکی از تورهای کروز میتوانید یک خاطره فوق العاده و جذاب را در استانبول برای خود بسازید. 

کروز سواری در تنگه بسفر استانبول

بازدید از موزه نیروی دریایی استانبول

موزه نیروی دریایی که به ترکی به آن موزه دنیز می گویند، بیشتر از یک قرن پیش در منطقه بشیکتاش ساخته شده است. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول در این موزه میتوانند تمام اشیا و لوازم مرتبط با نیروی دریایی را ببینند. این موزه به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته و در آن قایق های جنگی سلطان های عثمانی، نمایشگاه مبارزات و نبردهای دریایی، تجهیزات و ابزارآلات دریانوردی، ماکت های مختلف کشتی ها، اسناد و مدارک، توپ های جنگ و ... نگهداری می شود. 

بازدید از موزه نیروی دریایی استانبول

بازدید از موزه نقاشی و مجسمه استانبول

بعد از موزه نیروی دریایی، دومین موزه ای باید از آن در منطقه بشیکتاش دیدن کنید، موزه نقاشی و مجمسه است. با خرید بلیط ورودی کاخ میتوانید از موزه نقاشی و مجسمه استانبول نیز دیدن کنید. همینطور میتوان از قسمت موزه هنری نیز بازدید داشت. این موزه مملو از تابلوهای نقاشی و مجسمه های مختلف می باشد. همینطور محوطه فضای بازی نیز داشته تا بتوانید در سکوت لذتبخش اطراف چای یا قهوه نوش جان کنید. 

بازدید از موزه نقاشی و مجسمه استانبول

قدم زدن در پارک ییلدیز استانبول

یکی از زیباترین و سرسبزترین جاذبه های منطقه بشیکتاش، پارک ییلدیز می باشد. این پارک بین کاخ های ییلدیز و چراغان قرار داشته و از بزرگ ترین مناطق فضای سبز در تمام استانبول می باشد. پارک ییلدیز زمانی قسمتی از باغ سلطنتی بوده به همین خاطر مملو از گل و گیاهان، درخت های قدیمی و همینطور درخت های کمیاب می باشد. بسیاری از گیاهان و درخت های این پارک از نقاط مختلف دنیا آورده شده اند. میتوان همزمان با استراحت روی نیمکت های این پارک، تنگه بسفر را نیز تماشا کرد. بهترین زمان برای بازدید از این پارک، ماه آپریل است که پارک مملو از شکوفه های بهاری می باشد. 

قدم زدن در پارک ییلدیز استانبول

اقامت در سوئیت سلطنتی در منطقه بشیکتاش

یکی دیگر از شاهکارهای زمان امپراتوری عثمانی، کاخ چراغان بوده که بین سال های 1861 تا 1872 ساخته شده است. این کاخ نیز در منطقه بشیکتاش قرار داشته و زمانی یکی از اقامتگاه های مجلل و فوق العاده زیبای سلطنتی بوده که به سبک باروک ساخته شده است. اما ویژگی مثبت این کاخ این است که به تازگی به هتل پنج ستاره به اسم هتل چراغان پالاس کمپینسکی تبدیل شده. بنابراین توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند برای داشتن اقامتی لوکس و رویایی، در این کاخ در منطقه بشیکتاش اقامت داشته باشند. 

اقامت در سوئیت سلطنتی در منطقه بشیکتاش

بازدید از موزه اورتاکوی استانبول

موزه اورتاکوی ساختمانی بسیار زیبا و باشکوه داشته و طراحی آن به سبک نئوباروک می باشد. موزه اورتاکوی در منطقه بشیکتاش قرار داشته و بهترین نمونه های خوشنویسی اسلامی را در خود نگه میدارد. بهترین مکان موزه، پشت آن بوده که چشم اندازی فوق العاده زیبا از تنگه بسفر دارد. 

بازدید از موزه اورتاکوی استانبول