6 غذای پیشنهادی در استانبول : استانبول غذاهای بسیار خوشمزه و معروفی دارد. بیشتر این غذاها ترکیبی از غذاهای مدیترانه و خاورمیانه هستند. غذاهای ترکیه معمولا برای توریست ها و گردشگران ایرانی تور استانبول خوشمزه و پرطرفدار می باشند. حتی بسیاری از آن ها نیز در کشور خودمان ایران وجود دارند. در استانبول میتوان غذاهای خوشمزه ای از جمله کباب های مختلف گرفته تا شیرینی های وسوسه انگیز را تست کرد. یکی از بهترین کارهایی که میتوانید در سفر خود به استانبول انجام دهید، خوردن بهترین غذاهای ترکیه است. در ادامه لیستی از 6 غذای پیشنهادی ترکیه برای شما آماده کردیم تا در سفر خود به این کشور حتما آن ها را امتحان کنید. 

کوفته

کوفته برای همه ایرانیان شناخته شده است. این غذای خوشمزه و توپی شکل، ترکیبی از گوشت گوسفند چرخ کرده، ادویه جات، گیاهان مخلوط، پیاز و ... می باشد. این غذا در هرکجا به صورت متفاوت پخت شده و ممکن است چیزهای دیگری به آن اضافه کنند. این کوفته ها را در استانبول میتوان در یک ساندویچ با سالاد و یا با برنج خورد. اما پیشنهاد ما به شما این است که آن را خالی در یک ظرف با سس گوجه فرنگی میل کنید. 

کوفته

بورک

بورک بیشتر یک شیرینی است تا غذا. این شیرینی خوشمزه، معمولا پنیر فتا درست می شود. معمولا در بورک از گوشت، اسفناج و سیب زمینی برای پر کردن ورقه ورقه های آن استفاده می کنند تا تبدیل به یکی از خوشمزه ترین اسنک هایی شود که امتحان کرده اید. این غذا بین مردم ترکیه بسیار محبوب است. امروزه بورک طرفداران بسیاری بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول پیدا کرده است. 

بورک

بالیک اکمک

بالیک اکمک که البته به آن نان ماهی نیز می گویند، یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی استانبول بوده که محل دقیق آن را میتوان در انتهای پل گالاتا میتوان پیدا کرد. پل گالاتا بهترین مکان برای خوردن غذای بالیک اکمک است. فروشنده ها روی قایق های شناور در آب این غذا را برای شما سرو می کنند. برای درست کردن غذای لذیذ و محبوب بالیک اکمک از فیله های آبدار ماهی، پیاز، کاهو، آبلیمو و فلفل و نمک استفاده شده است. این فیله های ماهی روی آتش کباب می شوند و به همراه محتویات خود داخل نان گذاشته می شوند. 

بالیک اکمک

ایسلک برگر

یکی دیگر از غذاهای خیابانی پرطرفدار در استانبول، ایسلک برگر است. اگر در میدان تقسیم و یا اطراف آن اقامت دارید، حتما بعد از گذراندن یک شب فوق العاده، در وت برگر یا همان ایسلک برگر، خود را یک همبرگر میهمان کنید. وت برگر یا ایسلک برگر، نان خیس شده در سس سیر، گوجه و تکه های گوشت می باشد. محلی ها این غذا را با اسم ایسلک برگر می شناسند. این غذا معمولا جلوی در مغازه ها در غرفه های کوچک شیشه ای بخارپز پخت می شوند. 

ایسلک برگر

باقلوا

باقوا نه تنها بین ایرانیان، بلکه طعم فوق العاده اش بین تمام مردم دنیا آشناست. باقلوا یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که تابحال خورده اید. این دسر شیرین لذیذ با طعم و ظاهر وسوسه انگیزی که دارد، شما را به خوردن آن وادار می کند. این شیرینی چند لایه داشته و بین هر لایه آن با مغز پسته، شهد یا شربت چسبناک پر شده است. پیشنهاد می کنیم اگر رژیم دارید حتی نزدیک به این شیرینی نشوید، چرا که بعد از خوردن یکی از آن، دیگر توان دل کندن نخواهید داشت. بین محلی های شهر استانبول، بهترین مکان برای خوردن و خرید باقوا، محله کاراکوی گل اوغلو و غازانتپلی کوسکراوغلو می باشد. غازانتپلی به خاطر پر کردن باقلواهایش با مغز پسته بسیار معروف است. 

باقلوا

کانف

بعد از باقلوا، کانف از دیگر شیرینی های محبوب توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول است. این دسر در شربت غوطه ور بوده و با میوه های تازه سرو می شود. کانف یک شیرینی پنیری است که با حرارت ملایم و به آرامی باید پخته شود. این شیرینی برای تقویت و افزایش انرژی تحلیل رفته بسیار کمک می کند. یک کانف قوی تر از یک رد بول است! 

کانف