6 پارک ملی گرجستان که باید از آن ها دیدن کنید : گرجستان پارک های ملی بسیاری داشته که قدمت بعضی از آن ها به سال 1912 برمیگردد. 7% از قلمر گرجستان را مناطق حفاظت شده تشکیل داده و 75% مابقی را جنگل ها. امرزه مناطق مورد حفاظت در این کشور شامل قسمت های بزرگ و مختلفی از ذخایر طبیعت، منظره های حفاظت شده، آثار تاریخی و همینطور پارک های ملی می باشند. پارک های ملی گرجستان واقعا ارزش گشت و گذار را داشته و به توریست ها و گردشگران تور گرجستان پیشنهاد می شود حتما از یکی از آن ها بازدید داشته باشند. برای راحت تر کردن کار آن ها، نه تا از بهترین پارک های ملی گرجستان را معرفی کرده ایم.

پارک ملی تفلیس

اولین پارک ملی گرجستان، در شهر تفلیس قرار داشته و سال 1973 تاسیس شده است. این پارک در قسمت جنوبی دامنه های کوه بزرگ قفقاز بوده و رودخانه متخاواری و رودخانه یوری نیز در مسیر آن قرار دارند. پارک ملی تفلیس قسمت های بسیاری دارد مثل ساگرومو، گله، گلدانی، مارتپوئی و گاردابانی. این پارک سه مسیر مختلف داشته، چشم انداز وسیع و 360 درجه به سمت شهر، میدان بزرگ مامکودا و میدان کوچک مام کودا.

پارک ملی تفلیس

پارک ملی میترالا گرجستان

این پارک نزدیک به دریای سیاه قرار داشته و حدود 15688 هکتار مساحت دارد. بهترین زمان برای گشت و گذار در پارک ملی مترالا گرجستان در آجارستان و ایمرتی، فصل بهار و تابستان و همینطور پاییز است. در کنار این پارک ساختمان اداری چاقوی، و در فاصله پانزده کیلمتر از آن روستای چاقویستاوی قرار دارد. پارک ملی مترالا برای توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان که علاقه مند به برگزاری پیک نیک، اردوگاه و یا حتی پیاده روی هستند، بسیار مناسب است.

پارک ملی میترالا گرجستان

پارک ملی واشلوانی گرجستان

منطقه حفاظت شده واشلوانی در قسمت شرقی منطقه ددوپلیس تسقارو قرار دارد. دلیل نام گذاری این پارک به واشلوانی، شباهت ژنتیکی و توریع درختان پسته و سیب باغچه ای است. پارک واشلوانی 35 هزار هکتار مساحت داشته و علاوه بر آن این منطقه دارای سه آثار طبیعی عقاب بلاغی، دشت های سیلابی جنگل کاکلیسیور آلازانی، آتشفشان گل تختی و تیپه می باشد. پارک ملی واشلوانی مکان مورد علاقه مردم و توریست ها برای پیک نیک، اردوگاه ها، استراحت در خانه های ییلاقی و ... می باشد. برای بازدید از این منطقه حفاظت شده باید ثبت نام کنید، بنابراین شناسنامه خود را فراموش نکنید.

پارک ملی واشلوانی گرجستان

پارک ملی کلکتی گرجستان

این پارک در قسمت غربی گرجستان قرار داشته و از سمت خود دارای قسمت های شرقی دریای سیاه و همینطور حوض دریاچه پالیاستومی می باشد. از تفریحات مورد علاقه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان در این پارک پیاده روی، تماشای پرندگان، قایقرانی در دریاچه پالیاستومی و رودخانه پیچوری و ماهیگیری می باشند. این پارک بین دو قسمت تاریخی کشور، گوریا و سامگرلو قرار دارد.

پارک ملی کلکتی گرجستان

مناطق حفاظت شده کینتریشی گرجستان

یکی دیگر از پارک های ملی گرجستان، در منطقه آدجارا قرار دارد. این منطقه حفاظت شده در دره ای که از سطح دریا 2،500 متر ارتفاع داشته و رودخانه کینتریشی را در کنار خود دارد، قرار داشته و اگر به پیاده روی های یک یا دو روزه عادت دارید، مکان بسیار مناسبی خواهد بود. برای گشت و گذار در این منطقه، دو مسیر بسیار مناسب هستند. یک قوس تامارا و دیگری مسیر درخت است. این پارک نیز مثل دیگر پارک ها برای پیک نیک و اردوگاه بسیار مناسب بوده و دارای قسمتی برای آتش نشانی می باشد.

مناطق حفاظت شده کینتریشی گرجستان

پارک ملی خاراگولی برجومی

یکی از بهترین پارک های ملی گرجستان، پارک ملی برجومی و خاراگولی است. این پارک تنها پارکی بوده که نسبت به دیگر پارک ها پیشرفت کرده و با مساحت 85 هزار هکتار، به شش منطقه کشور گسترش یافته است. این پارک بزرگ، دوازده مسیر مختلف داشته که برای بازدید از تمام آن ها باید یک یا چند روز وقت گذاشت، بنابراین وسایل پیک نیک خود را جمع کرده و برای یک کمپینگ هیجان انگیز خود را آماده کنید. در این پارک علاوه برا پیاده روی، کمپینگ، میتوان تمام مسیر را دوچرخه سواری کرد.

پارک ملی خاراگولی برجومی