6 دلیل سفر به اوکراین : اکراین کشوری متفاوت و خاص است که با وجود ناشناخته بودن، جزو مقاصد گردشگری بسیار محبوب دنیا محسوب می‌شود. در این مقاله‌ی مرجع تور لحظه آخری لست تورز دلیل برای سفر به اوکراین را معرفی می‌کنیم.
 

این مقاله از زبان آرتور وی Arthur Wei گردشگر، نویسنده و فیلم‌ساز تقدیم شما می‌شود.

اوکراین بزرگ‌ترین کشور در تمامی اروپا است با این حال کمتر در بین گردشگران شهرت دارد. در حقیقت با وجود اندازه‌اش، بسیاری از خارجی‌ها این کشور را به سختی در نقشه می‌یابند. من به تازگی به تور اکراین داشتم. تور ما را به نقاط کمتر دیده شده‌ی اوکراین برد و به همین دلیل توانستیم فرهنگ واقعی مردم را تجربه کنیم. این سفر برای من آنقدر لذت‌بخش بود که طول سفر را پس از تور افزایش داده و تصمیم گرفتم چند روزی خودم به تنهایی به کاوش اطراف بپردازیم. در ادامه دلایل من را برای این تصمیم خواهید خواند.


۱. ترکیب باورنکردنی طبیعت اوکراین

سفر به اوکراین

در عکس کوه‌های کارپتیان Carpathian را در زمان غروب آفتاب می‌بینید. اوکران با تپه‌های سرسبزش، قله‌های برفی‌اش، گل‌های با طراوت و غروب‌های دل‌انگیزش بسیار زیبا است. هوا روح‌نواز و پیاده‌روی فوق‌العاده است.

 

ما در سفر به اوکراین چندین صحرا، چندین ساحل، ۱۱ میلیون هکتار جنگل و بیش از ۷۰,۰۰۰ رود و جویبار را خواهید یافت. خوشبختانه یا متاسفانه، گردشگران زیادی را دv اینجا ملاقات نمی‌کنید اما در کنار نکته‌ی مفنی سود کم گردشگری برای کشور، این خلوتی به آسایش روح شما کمک می‌کند.


۲. هزینه‌های نسبتا پایین سفر به اوکراین

سفر به اوکراین

سفر به اوکراین اگر کم‌هزینه‌ترین کشور اروپا  نباشد، جزو کم‌هزینه‌ترین‌ها برای سفر است. من اینجا سفری کم هزینه‌تر از تور تایلند، تور کاستاریکا و تور گرجستان و تور مراکش داشتم. در حالی که این موضوع به معنای اقتصاد ضعیف است، همزمان سفر به آنجا و هزینه در حد توان یک معامله‌ی برد-برد محسوب می‌شود. شما در اوکراین می‌تواند زمان بیشتری را نسبت به کشورهای دیگر گردش کنید.

۳. غذای خارق‌العاده در سفر اوکراین

سفر به اوکراین

شاید گذاشتن عکسی از غذای پوزاتا هاتا Puzata Hata، مشهورترین رستوران زنجیره‌ای اوکراین، از نظر اخلاقی اشتباه باشد. اما هدفم این است که به شما بفهمانم در  سفر به کشور اوکراین با کمترین هزینه می‌توانید غذاهای اوکراینی را در حد سلطنتی نوش جان کنید. شما با حدود ۲۲ هزار تومان (۶ دلار) یک سینی شامل پودینگ گوشت، گوشت کباب شده با قارچ و پنیر، سوسیس خانگی، سوپ برش، سالاد سبزیجات، دسر تمشک، پنیر روستایی و لیموناد را سفارش دهید. حالا تصور کنید با ۵۴ هزار تومان (۱۵ دلار) چه کارهایی می‌توان کرد!

۴. لذت بردن از عمر در لاویو (Lviv) در اوکراین

سفر به اوکراینَ

لاویو اوکراین اولین جایی بود که در اوکراین دیدم. این محله‌ی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو یک شهر سنگ‌فرش شده و در حال حاضر محبوب‌ترین جای جهان برای من است. مردم اینجا می‌دانند چطور از زندگی لذت ببرند: موسیقی زنده از هر گوشه‌ای به گوش می‌رسد. در طول سال بیش از ۵۰ فستیوال اینجا دایر می‌شود. در اینجا همچنین حدود ۲۰ تا ۳۰ رستوران منحصربه‌فرد و و تماتیک (دارای تم و موضوع خاص) وجود دارد. از کافه BDSM گرفته تا سنگر سری ارتش (secret military bunker). من شانس این را داشتم تا با آندری سادووی Andriy Sadovyi شهردار نوگرای شهر ملاقات کنم. او به شوخی به من گفت که دلیل زنده بودن شهر این است که مردمش بر پایه‌ی عشق به شکلات و قهوه زندگی می‌کنند.

۵. هوشمندی اوکراینی‌ها

سفر به اوکراین

لاویو گاهی با عنوان «سیلیکون ولی» مقایسه می‌شود. شرکتی که زمانی من را در دره‌ی سیلیکون آمریکا استخدام کرد، حالا در لاویو فعالیت دارد به همین دلیل من این موضوع را باور می‌کنم. اوکراین پس از چین، هند، آمریکا و روسیه بیشترین متخصص فنآوری اطلاعات را دارد اما چیزی که مرا غافلگیر کرد، عشق این مردم به شطرنج است. به عنوان برنده‌ی سه قهرمانی مدرسه‌ی ملی شطرنج آمریکا، کاملا توسط یک شطرنج‌باز خیابانی در یک پارک به سخره گرفته شدم. راز قدرت آن‌ها در شطرنج، شروع از سنین پایین است. این دختر‌بچه‌ای که در عکس می‌بنینید با تی‌شرت سنتی قلاب‌دوزی‌اش، به وضوح چندین حرکت را در ذهن خود دارد و این درحالی است که حتی حواسش هم به بازی نیست. زمانی که داشت حرکت کیش و مات خود را انجام می‌داد با شیطنتی کودکانه به من نگاه می‌کرد.

۶. شاعران قهرمانان کشور اوکراین هستند

سفر به اوکراین

بزرگ‌ترین قهرمانان ملی در اوکراین شاعران هستند. تقریبا تمامی شهر‌های اوکراین مجسمه‌ی شاعر محبوب خود را دارند. تاراس شوچنکو Taras Shevschenko رکورد گینس را به عنوان دارنده‌ی بیشترین بنای یادبود در بین شخصیت‌های فرهنگی دارد. من این موضوع را زمانی فهمیدم که از دانشگاه چرناویتزی Chernavitzi (زیباترین مدرسه و دانشگاهی که تا به حال دیده‌ام) بازدید می‌کردم. مدرسه‌ای با طاق‌ها، سنگ‌کاری‌ها، جزئیات حیرت‌آور و دانشجویان ردا پوشش. نمی‌توانستم روح یک دنیای زیبا و دیوانه را حس نکنم. انگار که به زمان و دنیای متفاوتی گام گذاشته‌اید. مکانی که توسط سیاست‌های آمریکایی و آیفون‌ها فاسده نشده‌ است. مکانی که روح مرا جلا داد.