5 مکان کمتر دیده شده در استانبول : شاید با خود فکر کنید که با گشت و گذار و بازدید از جاذبه های معروف و مشهور استانبول مثل مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و یا قصر توپکاپی، تمام جاذبه های گردشگری این شهر را دیده اند و دیگر هیچ چیز باقی نمانده. اما باید گفت که اشتباه می کنید. استانبول تاریخی عجیب  غریب داشته و در طول سالها، امپراطوری های بسیار با ادیان و ملت های مختلف در آن زندگی کرده اند و هر گوشه و کنار این شهر یک جاذبه تاریخی و دیدنی به جا گذاشته اند. در این مقاله مکان هایی که بین توریست ها و گردشگران تور استانبول کمتر شناخته شده را معرفی می کنیم تا از این مکان های زیبای و تاریخی شهر استانبول بی نصیب نمانید.

قصر بیلربی استانبول

این قصر بزرگ در قسمت آسیایی استانبول قرار داشته و کمتر مکانی است که تورست ها و گردشگران از آن بازدید می کنند. درواقع بیشتر توریست ها و گردشگران به قسمت اروپایی سفر کرده و از آن قسمت خرید می کنند به همین خاطر بسیرای از جاذبه های گردشگری قسمت آسیایی استانبول نادیده گرفته شده و اگر بهتر بخواهیم بگوییم در قسمت آسیایی پنهان شده اند. کاخ بیلربی نیز یکی از آن ها بوده که در شمال پل بسفر قرار دارد. این قصر قبل از قصرهای تابستانی سلطان های عثمانی ساخته شده بود.

قصر بیلربی استانبول

مسجد یاووز سلیم استانبول

یکی دیگر از جاذبه های کمتر شناخته شده برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول، مسجد یاووز سلیم است. این مسجد نیز از دیگر مساجد عثمانی بوده که قدمت آن به قرن شانزدهم برمیگردد. مسجد یاووز سلیم بسیار بزرگ طراحی شده و از خط افق شهر استانبول میتوان چشم اندازی زیبا و جذاب به آن داشت. مسجد یاووز سلیم سلطان در منطثه چوکوربوستان قرار داشته و به سمت خلیج گلدن هورن می باشد.

مسجد یاووز سلیم استانبول

قصر کوچوکسو استانبول

بعد از قصر بیلربی، قصر کوچوکسو نیز از دیگر قصرهای قسمت آسیایی شهر استانبول بوده که چندان مورد استقبال توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول قرار نگرفته. این قصر کوچک زمانی، مکانی بوده که سلطان ها هنگامی که به شکار و گردش به اطراف شهر می رفتند، در آن اقامت می کردند. قصر کوچوکسو در سال 1875 ساخته شده و بعد از مستقل شدن ترکیه به خانه میهمانان دولتی تبدیل شد. چندی بعد نیز به یک موزه تبدیل شد.

قصر کوچوکسو استانبول

دیوارهای قسطنطنیه استانبول

یکی از جاذبه های دیدنی تاریخی در استانبول، دیواره های قسطنطنیه است. از وجود این دیوارها کمتر کسی خبر داشته و همینطور بازدیدکننده بسیاری ندارد. این دیوارهای معروف، در قرن پنجم و در زمان امپراطوری بیزانس ساخته شده. از دلایل ساخت این دیوارها میتوان به محافظت از شهر قسطنطنیه و یا همان استانبول امروزی، در برابر غارتگران خارجی اشاره کرد. هرچند این دیوارها قدمتی بلند بالا دارند، اما به خوبی از آن ها مراقبت می شود. توریست ها و گردشگران تور استانبول لست تورز با استفاده از قطار یدیکوله، از این دیوارهای باستانی دیدن کنند.

دیوارهای قسطنطنیه استانبول

کلیسای سنت جرج استانبول

کلیسای سنت جرج سبکی نئوکلاسیک داشته و همین موضوع باعث شده تا نسبت به دیگر کلیساهای ارتودوکس زمان بیزانس متفاوت باشد. سنت جرج یک کلیسای جامع ارتودوکس یونانی بوده که امروزه نیز مورد استفاده عموم قرار میگیرد. این کلیسا در منطقه فنر استانبول قرار دارد.

کلیسای سنت جرج استانبول