5 کاری که می توانید در کنار برج ایفل انجام دهید : اگر قصد دارید برای اولین بار به شهر پاریس فرانسه سفر کنید، اولین کاری که بعد از رسیدن باید انجام دهید، بازدید از برج ایفل است. این برج چشم انداز و منظره ای فوق العاده زیبا داشته و درواقع به خاطر این برج بوده که پاریس، پاریس شده است. اگر چندان با فضای اطراف برج ایفل آشنا نیستید، در ادامه برای شما چند کاری که میتوانید در کنار برج ایفل انجام دهید را معرفی کرده ایم. اماکنی که اطراف برج ایفل هستند، به نظر خالی از توریست ها و گردشگران تور اروپا بوده. دلیل آن هم این بوده که جمعیت بسیار کمی از اهالی این شهر اطراف پاریس زندگی می کنند. همین باعث شده تا بسیاری از توریست ها و گردشگران جاذبه های اطراف این برج را از دست بدهند و حتی از وجود آن ها نیز مطلع نشوند. لست تورز در ادامه جاذبه ها و 5 کاری که می توانید در کنار برج ایفل انجام دهید را در ادامه برای شما معرفی کرده است. 

پیاده روی، نشستن و پیک نیک در میدان شان دو مارس پاریس

حس فوق العاده پیاده روی و قدم زدن در قسمت طولی فضای سبز بزرگ میدان شان دو مارس را از دست ندهید. این میدان از پایه برج ایفل در قسمت انتهایی شمال غربی تا دانشکده نظامی پاریس در قسمت جنوب غربی کشیده شده است. این میدان باغی بزرگ به مساحت شصت هکتار مساحت بوده که از طبقات بالایی برج ایفل منظره بسیار زیبا و دیدنی دارد. این زمین نخستین بار در قرن شانزدهم و هفدهم مورد استفاده قرار گرفت و برای رشد سبزیجات و انگور گسترش یافت. همینطور در قرن هجدهم نیز مورد استفاده به عنوان میدان آموزشی برای اکادمی نظامی ناپلئون بود. توریست ها و گردشگران امروزه میتوانند روی زمین این میدان استراحت کرده، پیاده روی کنند و یا پیک نیک برپا کنند. همچنین زمین های بازی حوضچه ها و باغچه های زیبا و پر گل داشته که در فصل بهار و تابستان زیبایی منحصربفرد دارند. 

پیاده روی، نشستن و پیک نیک در میدان شان دو مارس پاریس

بازدید از Trocadero و  Palais de Chaillot

نزدیک به برج بزرگ و مرتفع ایفل مجموعه گسترده که پاریسی ها آن را به اسم "La Trocadero" می شناسند قرار دارد. این مجموعه دارای باغی بزرگ، چند چشمه، زمین چمن برای نشستن، بستنی فروش ها، زمین بازی برای کودکان و همینطور Palais de Chaillot می باشد. روی تپه Trocadero در اطراف برج ایفل، دومین نمایشگاه جهانی در سال 1937 برگزار شده و همینطور دارای موسسات فرهنگی مثل شهر معماری و تئاتر معماری است. آدولف هیتلر نیز بعد از اشغال کردن پاریس در سال 1940 در طول جنگ جهانی دوم در این مکان عکسی گرفته. در سال 1948 نیز مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جواب تمام جنایاتی که در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد برای به رسمین شناختن اعلامیه جهانی حقوق بشر به طور رسمی در این مجموعه دور هم جمع شده اند. 

بازدید از Trocadero و  Palais de Chaillot

موزه های هنر معاصر پاریس

دو تا از بهترین موزه های پاریس در زمینه های هنرهای معاصر پاریس نیز نزدیک به برج ایفل قرار دارند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا میتوانند با چند دقیقه پیاده روی از سمت ایفل به این دو موزه برسند. این موزه در سال 1961 و در ساختمانی که به مناسبت نمایشگاه بین المللی هنر و فن در سال 1937 افتتاح شده بود، ساخته شده است. توریست ها و گردشگران میتوانند به صورت رایگان از این مجموعه بزرگ دیدن کنند. این موزه برای کسانی که خواهان داشتن سفری کم هزینه به شهر پاریس هستند، کاملا مناسب می باشد. 

موزه های هنر معاصر پاریس

سفر آبی در رود سن پاریس

از دیگر کارهایی که میتوان در کنار برج ایفل انجام داد، سفر آبی به رود سن است. همینطور این رودخانه در کنار خود Bateaux-Mouches و  Bateaux Parisiens، دو شرکت بزرگ را داشته که به توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا سفرهای رودخانه ای به یاد ماندنی همراه با پکیچ های شام های رومانتیک ارائه میدهد. هر دو این شرکت ها نزدیک به برج ایفل قرار دارند. در سفر رودخانه ای خود میتوان جاذبه های معروفی از جمله کلیسای نوتردام، موزه اورسی و لوور را دید. 

سفر آبی در رود سن پاریس

بازدید از لِزَنْوَلید پاریس

پنجمین کاری که میتوان در اطراف برج ایفل انجام داد، بازدید از لزنولید است. این مکان بوسیله شاه لویی چهاردهم در قرن 17 ساخته شده و در آن زمان به عنوان مکانی برای نگهداری جانبازان مجروح در جنگ و افراد معلول استفاده می شد. این ساختمان به جز هتل بودنش، یک بیمارستان نظامی و اسلحه خانه سلطنتی نیز بوده. گنبد طلایی رنگ و زیبای این ساختمان از کیلومترها دور نیز قابل تشخیص است. 

بازدید از لِزَنْوَلید پاریس