5 کاری که باید در خیابان استقلال انجام دهید : براساس آمارها، خیابان استقلال با یک کیلومتر طول، روزانه سه میلیون نفر بازدیدکننده دارد. خیابان استقلال قلب این شهر و بهترین مکان برای خرید و زندگی شبانه است. بهترین مراکز خرید استانبول همگی در این خیابان خلاصه شده اند. علاوه بر مراکز خرید انواع کتابخانه ها، گالری های هنری، بوتیک، مغازه کتاب فروشی و موسیقی، سالن تئاتر و ... نیز در آن فعالیت می کنند. رستوران ها و کافه های بسیار خوب بین المللی، ترکی و خیابانی نیز در خیابان استقلال قرار دارند. هر سال به جمع توریست ها و گردشگران تور استانبول علاقه مند به این خیابان اضافه می شود. در این خیابان میتوان تاریخ استانبول را در هر دو طرف خیابان دید. سبک های معماری بناهای این منطقه شامل معماری عثمانی، هنر نووا، ژنوئوس و گوتیک می باشد. خیابان استقلال با نام کادشی نیز شناخته می شود. این خیابان سال 2017 از نظر فاضلاب، گاز، برق و زهکشی مورد نوسازی و بازسازی قرار گرفت خیابان استقلال در زمان امپراتوری عثمانی محل مخصوص میهمانان کنسولگری و روشنفکران خارجی بوده است. نام استقلال سال 1923، زمانی که ترکیه به استقلال رسید، روی آن گذاشته شد. اگر میخواهید با معروف ترین خیابان ترکیه بیشتر آشنا شوید ما را در ادامه همراهی کنید. 

استراحت در پاساژ چیچک استانبول

پاساژ چیچک که بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول به پاساژ گل معروف است، یک پاساژ قدیمی بوده که اسم خود را از مهاجران روسی که در اوایل قرن بیستم در آن گل می فروختند گرفته است. در حال حاضر این پاساژ یک سالن تئاتر و مجموعه ای از رستوران های سنتی ترکیه می باشد. همینطور سقف شیشه ای و بلند آن مورد تحسین توریست ها و گردشگران قرار گرفته است. 

استراحت در پاساژ چیچک استانبول

تماشای معماری کلیسای سنت آنتونی پادوآ

حتی اگر کاتولیک رومی هم نباشید، معماری زیبا و فوق العاده این کلیسا شما را مجبور می کند از آن بازدید کنید. معمار این کلیسا جولیو مونگری است. این کلیسا در سال 1912 بعد از اولین کلیسای ساخته شده در سال 1751 که تخریب شد، افتتاح شد. تعداد کسانی که آن زمان در این کلیسا عبادت می کردند، چهل هزار نفر بود. بعد از تخریب شدن دروازه، توریست ها و گردشگران مجسمه پاپ یوجنا XXIII که در دهه میلادی در کلیسا موعظه می کرد را دیدند. این مجسمه به خاطر عشق به کشور، پاپ ترکیه نام گرفت. 

تماشای معماری کلیسای سنت آنتونی پادوآ

بازدید از موزه داریوش گرداگرد گالاتا

با ساختن این موزه از سال 1491 میلادی میتوان خانه های قدیمی آن زمان، عتیقه جات، نحوه زندگی مردم در زمان های بسیار دور و ... را از نزدیک دید. برای بازدید از این موزه باید بلیط تهیه کنید. 

بازدید از موزه داریوش گرداگرد گالاتا

از مجسمه استقلال، معروف ترین نشانه های جدید استانبول دیدن کنید

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول، میدان تقسیم را به خوبی می شناسند. این میدان در ابتدای خیابان استقلال قرار داشته و کنار خود مجسمه بزرگ استقلال را با یازده متر ارتفاع دارد. این مجسمه از معروف ترین نشانه های جدید استانبول است. امروزه بسیاری از توریست ها و گردشگران با آن عکس یادگاری می گیرند. این مجسمه در سال 1928 به عنوان یادبود جمهوری ساخته شده است. 

از مجسمه استقلال، معروف ترین نشانه های جدید استانبول دیدن کنید

گالری های هنری را فراموش نکنید

در این خیابان معروف دو گالری هنر قرار دارند. یکی از آن ها موزه پرا بوده که معروف ترین نقاشی ترکیه به اسم لاک پشت که بوسیله عثمان بی حمدی، یک هنرمند عثمانی کشیده شده را دارد. ارزش این نقاشی 3.5 میلیون دلار است. دیگر گالری هنر این خیابان میسیر نام داشته که درواقع نمایشگاهی از هنر معاصر می باشد. 

گالری های هنری را فراموش نکنید