5 پل برتر دبی که شما را جور دیگری به شهر متصل می کنند : دبی یکی از مکان های پربازدید دنیاست که میشه مورد توجه همگان قرار گرفته است. هر سال چیزی بوجود می آید که باعث می شود جهان در حال چرخش باشد! این به دلیل ساختارهای فوقانی خود تعریف شده است که عظمت را تعریف می کنند و بسیار فراتر از تصورات انسانی هستند. چیزی که شاید در رویاهایتان به آن فکر نکرده باشید در حال حاضر در دبی وجود دارد. نه تنها آسمان خراش هایی را فراهم می کند که باعث افتخار نژاد بشر می شود بلکه سرگرمی هایی نیز به شما می بخشد که شما را دیوانه می کند. جدا از این ، به لطف پل های دبی که سازه های عادی نیستند و نمادی از خلاقیت و نوآوری انسانی هستند ، ارتباطات بسیار خوبی در این شهر ایجاد شده است. بنابراین اگر برنامه تور دبی را آینده نزدیک دارید، نگاهی به این پل های که با افتخار بالا میروند و به زیبایی و مدرن بودن شهر می افزایند، داشته باشید.

5 پل شگفت انگیز در دبی

در ادامه لیستی از پل های دبی را برای شما معرفی کرده ایم. این پل ها شاید یک چیز معمولی و رایج باشند اما به خاطر طراحی بسیار زیبا و اهمیتی که دارند، مورد توجه دیگران قرار گرفته اند. در ادامه معرفی 5 پل برتر دبی که شما را جور دیگری به شهر متصل می کنند با لست تورز همراه باشید.

پل شناور دبی

برج خلیفه فقط یکی از صدمین ساختارهای روبنایی بوده که در دبی وجود دارند. نام پلی که شما را به این برج متصل می کند، پل شناور است. پل شناور یکی از معروف ترین پل های دبی می باشد. این پل تنها در 23 روز ساخته شده و سابقه ساخت نظیر آن در چنین روزهای کمتری دیده نشده. این پل از نوع اول بوده که شش خط دارد. ساخت این پل توسط شیخ محمد بن رشید آل مکتوم دیده شده و قرارداد به واگنر بیرو داده شد. همینطور پل شناور یکی از پل های پنتون است. 

طول پل : 365 متر

سال ساخت : 16 ژوئیه سال 2007

پل شناور دبی

پل آل مکتوم دبی

پل آل مکتوم یکی از پل های قدیمی دبی است و همینطور با دیگر پل ها تفاوت دارد. این پل مکانیزم باز کردن داشته و به کشتی های بزرگتر اجازه میدهد تا از آن عبور کنند. این اولین پلی است که تاکنون روی نهر دبی ساخته شده و بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری دبی نیز آن را میشناسند. در گذشته افراد عادت داشتند با کشتی از خور دبی عبور کنند. اما بعد از ساخت و افتتاح این پل، زین پس میتوان به راحتی از نهر عبور کرد.  

طول پل : 37 متر

سال ساخت : سال 1963

پل آل مکتوم دبی

پل الغراود دبی

یکی دیگر پل های معروف دبی در لیست، پل الغراود است. الغراود یک پل جاده ای بوده که بر فراز نهر محبوب دبی ساخته شده و نقش بسیار مهمی در کنترل ترافیک دارد. این پل در سال 1976 ساخته شد و چند جاده متصل به خود دارد. این پل در کل شامل چهارده خط است. جدا از آن، نسخه اخیر این پل آثار هنری را به نمایش میگذارد که آن را به یک پل منحصر بفرد برای توریست ها و گردشگران تور ارزان دبی که از آن عبور می کنند، تبدیل می کند. 

طول پل : 520 متر

سال ساخت : سال 1976

پل الغراود دبی

عبور از خلیج تجاری دبی

پل بیزنس بای، دیره را به بور دبی متصل می کند. این پل دارای 13 خط است و در سال 2007 افتتاح شد. این پل 15 متر ارتفاع دارد و پیاده رویی مخصوص برای دوچرخه سواران فراهم می کند تا با خیال راحت مسافرت کنند. این پل تا به امروز به خصوص برای کسانی که از بور به دیره سفر می کنند، بسیار مفیده بوده است. این سومین پل روی نهر دبی است و از جنوب به پل الغراود واقع شده است.

طول پل : 1.6 کیلومتر

سال ساخت : ماه ژوئن سال 2007

عبور از خلیج تجاری دبی

پل آسمان دبی

این پل شیشه ای در دبی مرکز جدیدی از جاذبه های شهر شگفت انگیز دبی است. این اولین پل آسمانی است که در دبی و امارات ساخته شده. پل آسمان یک کف شیشه ای با ارتفاع 150 داشته که نمای 360 درجه ای از شهر را ارائه میدهد. کف در 48 طبقه بالاتر از سطح زمین واقع شده و کاملا منظره نفس گیری دارد. این پل با پانل های شیشه ای پوشانده شده است. یک واقعیت جالب در مورد این پل این است که اگر بر روی آن قدم بزنید، کف شفاف آن شفاف تر خواهد شد. زیر پایتان میتوانید پارک زابل را ببینید. روی این پل تلسکوپی وجود داشته که به شما این امکان را میدهد تا از منظره نزدیک تری از نقاط دیدنی دبی داشته باشید. 

طول پل : 150 متر

سال ساخت : 2010

پل آسمان دبی

منبع : traveltriangle