5 صبحانه محبوب تایلندی : کشور تایلند به خاطر طعم لذیذ غذاهای محلی اش شهرت زیادی پیدا کرده و همین نشان دهنده آن است که غذا در فرهنگ این کشور بسیار پر اهمیت است. با اینکه تعدادی از غذاهای تایلندی باب میل ایرانی ها نیست، اما صبحانه ها را میتوان با خیال راحت امتحان کرد. تایلند صبحانه های پر انرژی و خوشمزه ای داشته که با خوردن آنها میتوان روز بسیار خوبی را شروع کرد. توریست ها و گردشگران تور تایلند میتوانند از رستوران ها و حتی دست فروش های خیابانی انواع و اقسام صبحانه ها را تهیه کنند. در ادامه همراه لست تورز باشید تا با خوشمزه ترین صبحانه های تایلندی آشنا شوید. 

گوشت های کبابی

تایلندی کباب های بسیار محبوبی داشته که به آن ها مو پینگ و گای یانگ می گویند. این کباب ها بسیار خوشمزه و سیر کننده هستند. شاید الان با خود فکر کنید که مگر برای صبحانه هم کباب میخورند؟ باید گفت که خوردن کباب به عنوان صبحانه بسیار هیجان انگیز بوده و اصلا هم عجیب نیست. بنابراین دل را به دریا بزنید و این صبحانه مقوی در تایلند را امتحان کنید. این کباب ها شکل اشتها آوری داشته و به سیخ های چوبی کشیده شده اند. این کباب ها را میتوان دست فروش های خیابانی هم تهیه کرد. کباب های تایلندی انواع مختلف کوفته های مرغ و ماهی داشته که در هر کجا از شهر پیدا می شوند. 

گوشت های کبابی

خانوم کروک

خانوم کروک یک خوراکی بسیار لذیذ و شیرین بوده در تایلند به عنوان اسنک یا دسر سرو می شود. به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند پیشنهاد می کنیم که حتما این دسر خوشمزه را امتحان کنند. حتما اگر این دسر را برای صبحانه انتخاب کرده اید، از فروشنده های خیابانی، آن را داغ داغ تحویل بگیرید. خانوم کروک از پیازچه، ذرت شیرین، شیر نارگیل، آرد برج و ... تهیه می شود. 

خانوم کروک

دونات

همه با دونات آشنا هستند و برای آنها چیز جالب و جدید نیست. اما دونات های تایلندی کاملا متفاوت بوده و به پتونگ کو شناخته می شوند. این دونات ها صبح ها به عنوان صبحانه در تایلند سرو می شوند. تایلندی ها برای درست کردن این دونات ها، آرد گندم به همراه با مخمر به شکل خمیر نرم درآورده و بعد از شکل دادن به خمیر، آن را در روغن بسیار داغ سرخ می کنند. بعضی اوقات روی این دونات های کوچک و ترد، پودر شکر نیز ریخته می شود ولی معمولا با سس های مخصوص سرو می شوند. 

دونات

خائو تام

اگر حس و حال خوردن صبحانه مفصل را نداشته و یا وقت کافی ندارید، پیشنهاد می کنیم در تاینلد به عنوان صبحانه خائو تام میل کنید. این غذا بسیار سریع و راحت آماده شده و البته آن را به عنوان عصرانه نیز میخورند. خائو تام یک سوپ برنج غلیظ بوده که در آن تکه های مرغ، علف لیمو، ادویه های مختلف، گشنیز و ... ریخته می شوند. 

خائو تام

جوک

جوک یک نوع حلیم برنج بوده و شباهتی از نظر ظاهری با خائو توم دارد ولی به نسبت آن خمیری تر و غلیظ تر است. جوک یکی از پرطرفدارترین صبحانه ها بین توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند بوده و میتوان آن را بدون هیچ طعم دهنده و یا ادویه ای که میخواهید سرو کرده و میل کنید. گاهی روی این غذا یک تخم مرغ نیز شکسته می شود. 

جوک