4 مکان خوب برای خوردن غذای خیابانی حلال در تایلند : تایلند کشوری محبوب در منطقه جنوب شرقی آسیا بوده و مثل همیشه هر سال بازدیدکنندگان بسیاری دارد. توریست ها و گردشگران سراسر دنیا معمولا عاشق بازار شناور بانکوک، معبد زمرد، جاذبه های طبیعی پوکت و پاتایا و ... تایلند می شوند. اما جاذبه ای در این کشور وجود داشته که نمیتوان آن را فراموش کرد، آن هم غذاهای خیابانی تایلند است. شهر بانکوک پایتخت این کشور، یک شهر توریستی بوده و بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل داده اند. همینطور اکثر توریست ها و گردشگرانی هم که از آن بازدید می کنند نیز از کشورهای مالزی، اندونزی و خلیج فارس هستند، این توریست ها و گردشگران تور تایلند اکثرا درخواست غذای حلال و باکیفیت دارند. بیشتر غذاهای خیابانی در شهر بانکوک حلال نیستند. در این کشور تمام مواد غذایی برچسب می خورند، برای اینکه متوجه شوید آن مواد غذایی حلال و پاک هست یا خیر. خوشبختانه تایلند کشوری با هزاران طعم مختلف بوده به همین خاطر رژیم غذایی حلال آن بسیار مناسب است. اگر در تایلند به دنبال این غذاها هستید، نیاز نیست حسابی بگردید و پیدا کنید، این غذاهای حلال را میتوان در تمام خیابان های این کشور پیدا کرد. در ادامه همراه لست تورز باشید تا خیابان هایی که غذاهای حلال دارند، بیشتر آشنا شوید. 

خیابان خائو سان در بانکوک

در طول بیست سال گذشته، بانکوک قلب صنعت گردشگری تایلند بوده و دارای بهترین کافه ها، هتل ها و اقامتگاه ها، سوغاتی، مراکز خرید و جاذبه های گردشگری، امکاناتی رفاهی و تفریحی و ... می باشد. خیابان خائو سان، یکی از خیابان های معروف این شهر بوده که در زمان قدیم، بازار برنج بوده است. منطقه Ama Rot Dee در این منطقه بهترین مکان برای پخت و ارائه غذاهای حلال تایلندی می باشد. از جمله غذاهای حلال این منطقه برنج زرد، زیره سبز معطر، سوپ اگزتا که کلسیم بسیار داشته و پر از فلفل قرمز است. همینطور غذاهای ساتای گوشت گاو شور با سس نارگیل، مرغ قرمز سرخ شده و رشته فرنگی گاو نیز در بشقاب غذاهای حلال قرار دارند. اگر میخواهید حین راه رفتن تنقلاتی هم بخورید، بهتر است سری به بازار چاکراپونگ بزنید. در این بازار مردم محلی غذاهای خوشمزه کباب سرو می کنند. همینطور هر کاسه سوپ رشته فرنگی را نیز سی یا چهل بات میفروشند. پیشنهاد ما برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند، خرید از غرفه ها و مغازه هایی است که صف های طولانی دارند. بی شک این غرفه ها کیفیت غذای خوبی داشته و بسیار محبوب هستند. 

خیابان خائو سان در بانکوک

منطقه پراتونام در بانکوک

این منطقه در کنار بلندترین ساختمان بانکوک، یعنی هتل بایوک اسکای قرار دارد. پراتونام همیشه به خاطر مراکز خرید و فروشگاه ها و بازارهایی که داشته شلوغ است. در این منطقه انواع و اقسام غذاهای دریای حلال، با کیفیت و طعم فوق العاده عرضه می شوند. غذای پیشنهادی ما به شما در این منطقه ماهی مرکب که در سیخ کباب با کوره زغال چوب پخته شده، همراه با سس ترش است. این غذا تنها بیست بات برای شما هزینه خواهد داشت. سوپ معروف تند تایلند با میگو که تام یام نام داشته نیز در این منطقه سرو می شود. هر کاسه سوپ تام یام از صد بات شروع می شود و قیمت دقیق آن بسته به انتخاب شما داشته که دوست دارید مواد سوپتان چه چیزی باشد. بعد از تام یام، از دیگر غذاهای حلال این منطقه میتوان به برنج انبه با شیر نارگیل و دانه های کنجد اشاره کرد. دیگر غذاهای شیرین نیز کونوم لوانگو با نارگیل، خرمالو و کدو، کونک کیک، کیک گرم و نعنا و نارگیل و ... می باشند. 

منطقه پراتونام در بانکوک

بازار هندی ها در بانکوک

این بازار که به بازار کوچک هندوستان معروف است، مجموعه ای از مغازه ها و فروشگاه های جواهرات، ادویه جات، دی وی دی های بالیوودی، لوازم الکترونیک و ... می باشد. اکثر مردمی که در این قسمت زندگی می کنند، هندی بوده و تقریبا بیشتر گیاهخوار هستند. گوشت خواران نیز غذاهای حلال میخورند. اگر علاقه مند به غذاهای تند هستید و معده تان با آنها سازگار است، سری به رستوران تونی بزنید. این رستوران غذاهای کاری، برنج روتی و ... خوشمزه و تندی برای توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند سرو می کند. هزینه یک وعده غذا در آن نیز صد بات می باشد. معروف ترین غذای رستوران تونی سیب زمینی و بامیه خشک شده و سرخ شده بوده که با ادویه جات ترکیب شده است، میباشد.

بازار هندی ها در بانکوک

بازار ماهی شین سن در بانکوک

بهترین و بزرگ ترین ماهی های تازه را در بازار ماهی فروشان شین سن بانکوک پیدا می کنید. قیمت این بازار ماهی نسبت به دیگر قسمت های شهر به صرفه تر بوده ولی ممکن است بوی بد ماهی و شلوغی آن شما را کمی اذیت کند. شب و روز در این بازار، انواع ماهی های زنده برای خرید و یا غذاهای دریایی خوشمزه سرو می شوند. بهترین سرآشپزها که اکثرشان ژاپنی هستند، خوشمزه ترین غذاهای دریایی را برای شما سرو می کنند. نمیتوان گفت تمام غذاهای این بازار حلال بوده، به همین خاطر شما میتوانید مواد اولیه غذای خود را انتخاب کنید. ارزان ترین غذای این بازار پائو پائو، یک غذای دریایی بوده که در آن ماهی آب شیرینی محلی داخل نمک قرار گرفته و کبابی می شود سپس پوست آن را نمک می زنند تا مرطوب و نرم شود. در ادامه با سبزیجات پخته و چند قاشق سس ترش به آن اضافه می کنند. حدود قیمت این غذا 75 بات می باشد. از دیگر غذاهای حلال در این منطقه میتوان به ماهی مرکب به همراه ادویه جات و ترشی جات و برنج کرکی، برنج معطر، رشته فرنگی شیرین، سوپ های داغ چیلی، دنیدان شیرین، برنج مانگو و ... اشاره کرد. 

بازار ماهی شین سن در بانکوک