15 غذای خوشمزه ترکیه که می‌توانید در استانبول امتحان کنید: شهر استانبول بهترین مکان برای لذت بردن و امتحان کردن غذاهای بومی ترکیه است. به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم غذاهایی را به شما معرفی کنیم که در هنگام بازدید تور استانبول در این شهر می‌توانید آنها را میل کنید. با لست تورز در ادامه همراه باشید.

دونر کباب

یک غذای کلاسیک ترکی آیت که امروزه به عنوان یک غذا ملی و محبوب در آلمان نیز شناخته می‌شود. دونر کباب انواع مختلفی دارد که از جمله یکی از آنها dürüm است. در این مدل دونر در نان لواش پیچیده می‌شود. یکی دیگر از نمونه‌های آن نیز اسکندر کباب است که دونر را درون نان، ماست و سس گوجه فرنگی و کره می‌خوابانند.

دونر کباب ترکیه ای

کوفته İçli Köfte

کوفته گوشت گوسفندی یکی از غذاهای محلی و سنتی ترکیه است که برای پخت درون آن را با گوشت چرخ شده، چاشنی، پیاز، جعفری و .... پر می‌کنند.

Lahmacun

این غذا را اغلب مسافران به اشتباه به عنوان پیتزای ترکی نام می‌برند lahmacun هیچ ربطی با پیتزای کلاسیک ایتالیایی ندارد. این یک غذایی نازک و ترد تهیه شده از خمیر، به همراه گوشت چرخ شده و پرشده با چاشنی معطر است که به همراه عصاره لیمو و جعفری تازه برای شما سرو می‌شود.

غذاهای ترکیه

مزی Meze

دنیای این غذا بسیار گسترده و متنوع است که برخی از مواد بسیار خوشمزه درون آن عبارت‌اند از فاوا (لوبیای پخته شده)، köpoğlu (بادمجان سرخ شده با ماست و سس گوجه فرنگی)، muhammara (خمیر، فلفل قرمز، گردو، آب لیمو، و ملاس انار)

کباب Kebap

این غذا که همان غذای کباب ایرانی است. این کباب ترکی که در مدهای مختلفی از جمله Adana و Urfa وجود دارد که همگی در پایه با استفاده از گوشت چرخ شده گوسفندی تهیه می‌شوند. در مدل Beyti آن، گوشت گاو یا گوشت گوسفند یا گوشت بره را کباب کرده، در نان لواش پیچیده شده و با ماست و سس گوجه فرنگی می‌خورند. اما در مدل دیگر نیز که şiş نام دارد گوشت‌های گوسفند یا مرغ به صورت تکه مکعبی شکل را سیخ زده و کباب می‌کنند.

غذاهای ترکیه

مندی Mantı

مندی کوفته‌های دست‌ساز کوچکی است که با گوشت چرخ شده آب‌پز پر می‌شود و سپس با ماست و یک سس ساخته شده با روغن، پاپریکا، نعناع و سیر پوشانده می‌شود و آن را سرو می‌کنند.

Balık Ekmek

یکی از میان وعده‌های مهم و استانبول که میان توریست‌ها معروف است balık ekmek است. این غذا در واقع یک ساندویچ حاوی ماهی کبابی، پیاز و سالاد است که به عنوان یک ساندویچ خیابانی نیز شناخته می‌شود.

غذاهای ترکیه

کارناییارک Karnıyarık

یک ظرف غذای بسیار معروف که در بسیاری از رستوران‌های استانبول یافت می‌شود. karnıyarık از بادمجان‌های پخته تهیه می‌شود که درون آن را با چاشنی گوشت چرخ شده، برنج و جعفری پر کرده و سپس در یک سس گوجه فرنگی قرار می‌دهند.

Kadınbudu Köfte

این غذا، نسخه‌ای دیگر از همان کوفته است که توپ‌های گوشتی تو پر است که در نهایت آن را کمی تفت می‌دهند و با چاشنی‌های مختلف مصرف می‌کنند.

غذاهای ترکیه

هونکر بیگندی Hünkar Beğendi

این غذا یک ظرف کاملاً شگفت انگیز است، که از گوشت‌های مکعبی پخته شده و آبداری که روی پوره بادمجان پخته قرار گرفته تشکیل شده است که با کره و یا پنیر kaşar تهیه می‌شود.

کوزو تندیر Kuzu Tandır

این یک غذای باستانی است که به وسیله پختن گوشت بره درون یک اجاق گلی ساخته شده روی زمین تهیه می‌شود. امروزه این غذا هنوز هم به همان شیوه‌ی باستانی و قدیمی اصیلش تهیه می‌شود. این گوشت را با برنج، گوجه، فلفل و مخلفات مختلفی سرو می‌کنند.

غذاهای ترکیه

ایزگارا بالیک

سفر به استانبول بدون خوردن ماهی تازه کامل نخواهد شد. این غذا با استفاده از ماهی‌های مختلفی چون including hamsi, levrek, çupra, istavrit, palamut, lüfer season تهیه می‌شود و نوع ماهی استفاده شده در آن بیشتر بستگی به فصلی دارد که شما در استانبول حضور دارید.

Pide

این یک غذای بسیار خوشمزه شبیه به قایق است که با استفاده از خمیر پخته شده تهیه می‌شود که درون آن را با مواد مختلفی مانند گوشت چرخ کرده، اسفناج، تخم مرغ، تکه‌های گوشت گوساله، فلفل و سس مخصوص ترکی پر می‌کنند.

غذاهای ترکیه

Yaprak Sarma یپراک سارما

این غذایی است که از برگ‌های مو، انگور و یا کلم پخته شده تهیه می‌شود که سپس درون آن را با گوشت چرخ کرده، برنج پخته، گوجه، فلفل و سایر مخلفات دیگر پر می‌کنند.

Su Böreği سو بورگگی

بوکر از لایه‌های خمیر نازک ساخته شده است که با اسفناج، گوشت چرخ کرده و سیب زمینی پر می‌شود و بیشتر به عنوان یک میان وعده مورد استفاده قرار می‌گیرد.