استانبول از گذشته تا کنون یکی از مراکز مهم جهان است. این شهر از طرف آسیا را در آغوش گرفته و از طرفی دیگر اروپا را. استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و مالی این کشور است. استانبول که در دو طرف بسفر، تنگه باریک بین دریای سیاه و دریای مارمارا قرار دارد،  از نظر طبیعی و فرهنگی، آسیا و اروپا را به هم متصل می کند. استانبول با شبه جزیره تاریخی، مکانهای دیدنی و بی نظیر تاریخی ، شهری با شکوه و منحصر به فرد است که از گذشته تا به امروز پایتخت تمدن های زیادی بوده توریست های زیادی از تور استانبول را به سمت خود می کشد. جمعیت استانبول بین 12 تا 19 میلیون تخمین زده می شود و آن را به یکی از بزرگترین شهرهای اروپا و جهان تبدیل می کند. این شهر افسانه ای حقایقی باورنکردنی داشته که در ادامه آن ها را با شما به اشتراک گذاشته ایم، با لست تورز همراه باشید.  

15 حقایق باورنکردنی درباره استانبول

1. استانبول تنها شهر جهان است که دو قاره را پشت سر می گذارد : آسیا و اروپا.

2. استانبول، اگرچه پایتخت باستانی بسیاری از امپراتوری ها، از رم تا دوران عثمانی ، آنطور که آنکارا است ، پایتخت مدرن ترکیه نیست.
استانبول با وجود اینکه پایتخت باستانی بسیاری از امپراطوری ها، از رم تا دوران عثمانی است، اما پایتخت مدرن ترکیه مانند آنکارا نیست.

3. استانبول، که قبلاً به لطف امپراتور روم کنستانتین بزرگ به عنوان قسطنطنیه شناخته می شد، در هفت تپه ساخته شده است تا با هفت تپه روم مطابقت داشته باشد.

4- در زمان امپراتوری عثمانی، این شهر به دلیل داشتن بیش از 1400 توالت عمومی مشهور بود.

5- در حالیکه پایتخت نیست، اما بزرگترین شهر ترکیه با بیش از 13 میلیون نفر است - 99 درصد از آنها مسلمان هستند.

15 حقایق باورنکردنی درباره استانبول

6. لاله ها، نماد هلند، در اصل از استانبول است و از استانبول به هلند فرستاده شده است.

7. بازار بزرگ که یکی از محبوب ترین مکان های این شهر برای توریست ها و گردشگران تور استانبول محسوب می شود، بزرگترین بازار قدیمی تحت پوشش جهان است که بیش از 3000 فروشگاه دارد.

8. نویسنده انگلیسی آگاتا کریستی رمان معروف خود به نام "قتل در شرق اکسپرس" را در هتل پرا پلاس در استانبول نوشت.

9. استانبول با دریا احاطه شده است و بسفر درست از مرکز آن عبور می کند. هنوز هم بارش برف در این شهر رایج است و میانگین سالیانه آن 18 اینچ می باشد. 

10. استانبول همانند یکی از کوچکترین کشورها در اروپا یعنی بلژیک ، 13 میلیون نفر جمعیت دارد.

15 حقایق باورنکردنی درباره استانبول

11. در ابتدا با نام برج مسیح ، برج گالاتا در سال 1348 در جبهه دیوارهای مستحکم ساخته شد و برای اسکان اسیران جنگ از آن استفاده می شد، بعدها به یک رصدخانه تبدیل شد، اما هم اکنون یک گالری دید 360 درجه از شهر به توریست ها و گردشگران تور استانبول ارائه می دهد.

12. استانبول یک منبع الهام بخش برای نویسندگانPaul Theroux ، Ernest Hemingway to Orhan Pamuk ،  Abdülhak Sinasi Hisarبود.

13. استانبول زمانی به عنوان شلوغ ترین شهر جهان - در سال 1502 مشهور شد.

14. استانبول سومین مترو قدیمی جهان را دارد که در سال 1875 ساخته شده است. طول آن 573 متر بوده و در منطقه بیوغلو واقع شده است.

15. استانبول در سال 2010 پایتخت فرهنگی اروپا بود اما تاکنون میزبان المپیک نبوده است.

15 حقایق باورنکردنی درباره استانبول

منبع : turkeytravelcentre.com