12 کاری که باید در سفر فراموش نشدنی به دره هاتا دبی انجام دهید : تعطیلات ایده آل برای آخر هفته از سفر دبی خود را در دره هاتا و بین رشته کوه های زیبا بگذرانید. این سفر کوتاه شما را با کوه های این منطقه آشنا کرده و فرهنگ غنی دبی را با شما به اشتراک می گذارد. علاوه بر کوه های باشکوه، توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند در این منطقه آب و هوایی عوض کنند و از شلوغی و آلودگی های شهر به دور باشند. کارهای زیادی هست که میتوانید در دره هاتا دبی انجام دهید مثل دوچرخه سواری، قدم زدن، شنا در دریاچه و ... . در ادامه این مقاله امروز برای شما 12 کاری که باید در سفر فراموش نشدنی به دره هاتا دبی انجام دهید را معرفی خواهیم کرد تا با تمام کارهایی که در این منطقه تازه شناخته شده میتوان انجام داد، آشنا شوید.  

12 کاری که باید در سفر فراموش نشدنی به دره هاتا دبی انجام دهید

12 کار هیجان انگیز در دره هاتا دبی

اگرچه ممکن است نتوانید تمام اینکارها را در یک روز در هاتا انجام دهید اما تا جایی که ممکن است سعی کنید از سفر خود به این دره لذت ببرید و این دوازده کار هیجان انگیز را انجام دهید. 

از دهکده میراث هاتا دیدن کنید

در قدیمی ترین روستای دبی قدم بزنید و در مورد داستان های باستانی آن بیاموزید. شاهد برج های دزد ساله ، مساجد و قلعه هایی باشید که حتی امروزه جزو بناهای مرتفع محسوب می شوند. این دهکده در سال 2001 بازسازی شده و در آن میتوان آثار باستانی مثل سلاح، اثاث ابزارهایی را دید. 

از دهکده میراث هاتا دیدن کنید

باربیکیو با منظره در پارک هاتا هیل

به توریست ها و گردشگران تور دبی پیشنهاد می کنیم با یک مسیر کوتاه از روستا به پارک هاتا هیل بروید، جایی که توسط شهرداری دبی به عنوان محیط تفریحی ساخته شده است. کباب های خوشمزه را با چشم اندازهای پانوراما از کوه های باشکوه و روستای هاتا از ارتفاعات لذت ببرید. این مکان ایده آل برای یک شام عاشقانه و همچنین یک شام خانوادگی است. 

باربیکیو با منظره در پارک هاتا هیل

کوه صفری از طریق هاتا

قسمت های ناهموار کوه هاتا را با یک سافاری کوهستانی چالش برانگیز تجربه کنید. این سافاری شما را از بین تپه های دیدنی مختلف رد می کند. این ماجراجویی منحصربفرد از مسیرهای وادی شروع می شود. رانندگی در امتداد بستر رودخانه های خشک کوه هاتا که به سمت استخرهای آب شیرین هدایت می شوند، تجربه ای بی نظیر برای شما خواهد بود. 

کوه صفری از طریق هاتا

کایاکینگ در سد هاتا

با یک کایاک سواری پرماجرا در کنار سد هاتا هیجان را در خود به چالش بکشید. یک کایاک را از یک کیوسک در شهر اجاره کنید و در دریاچه هاتا قایقرانی کنید. طبیعت را به بهترین شکل ممکن کشف کنید زیرا برخی از گونه های دیدنی پرندگان و ماهی ها در کنار شما خواند بود. 

کایاکینگ در سد هاتا

پیاده روی از طریق وادی از هاتا

دهکده باستانی هاتا محل زندگی بسیاری از وادی های زیبا است که امروزه پس از سالها فرسایش در بستر کوه وجود دارند. امروزه ، این وادی های زیبا خانه استخرهای چشمگیری هستند که بازدید کننده هایی از سراسر جهان را به خود جلب می کند.

پیاده روی از طریق وادی از هاتا

در استخرهای راک گرین گرین هاتا غرق شوید

استخرهای سنگی جذاب هاتا که در بین دره ها واقع شده است ، مقصد محبوب توریست ها و گردشگران شناگر تور دبی و بچه های آب است که دوست دارند یک شیرجه سرعتی داشته باشند. آبهای زمردی این استخرها توجه جهانیان را به خود جلب می کند و همچنین برای بازدیدکنندگان محلی و بین المللی نقاطی برای پیک نیک دارد. 

در استخرهای راک گرین گرین هاتا غرق شوید

اردوگاه یک شبه در مرکز مسیر دوچرخه کوهستان هاتا

با کمپ زدن در زیر ستاره های آسمان همراه با آب و هوای فوق العاده این دره، شبی به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید. پیشنهاد می کنیم برای رسیدن به این اردوگاه یک دوچرخه کوهستانی کرایه کنید تا از منظره زیبای کویر لذت ببرید. در کنار آتش بنشینید و خاطراتی ماندگار برای خود بسازید. 

اردوگاه یک شبه در مرکز مسیر دوچرخه کوهستان هاتا

Glamping در هاتا

هاتا در حال حاضر اولین هتل تریلر منطقه را دارد، جایی که میتوانید در سواحل سد هاتا در تریلرهای لوکس و زیبا مستقر شوید. اما اگر ترجیح میدهید که در یک اقامتگاه بمانید، میتوانید یک کلبه کوهستانی در همان منطقه برای خود رزرو کنید که بسیار دنج ساخته شده. یک هتل بوتیک لوکس هم به اسم ریاد هاتا با استخرهای خصوصی، آبگرم، اسپا و یک حمام در حال ساخت در دره هاتا بوده تا فرهنگ و میراث محلی را هم به نمایش بگذارد. 

Glamping در هاتا

تفریحات مختلف در مرکز دره هاتا

اگر برای داشتن آدرنالین بیشتر عجله دارید، پیشنهاد می کنیم در این دره در فعالیت ها و تفریحاتی که بیشتر آن ها رایگان ارائه شده اند، شرکت کنید. در دره هاتا دبی از دوچرخه سواری در کوهستان گرفته تا اسکی روی کوه، شلیک به تیرک، تیراندازی با کمان، پرتاب تبر، پیاده روی در مسیرهای ماجراجوی و دوره های طلاب کشی پیدا می شود.  

تفریحات مختلف در مرکز دره هاتا

پارک پرش آب هاتا

نزدیک به هاتا وادی هاب، یک پارک فوق العاده جذاب قرار دارد. هاتا دراپ این یک پارک آبی با اسلایدها و موضوعات جذاب دیوانه وار است. همینطور اگر اهل بازی زوربینگ هستید، یک مرکز جدید زوربینگ در آن باز شده. 

پارک پرش آب هاتا

از یک غذای اماراتی در رستوران تانور لاه لذت ببرید

یک غذای خوشمزه اماراتی را در رستوران تانور لاه در هاتا میل کنید. بعد از گذشت یک روز طولانی از گشت و گذار در هاتا، در این رستوران از انواع غذاهای گوشتی، گوسفندی، مرغ و یا شتر لذت ببرید. 

از یک غذای اماراتی در رستوران تانور لاه لذت ببرید

اسپای هتل جی هاتا فورت را امتحان کنید

یک روز طولانی و خسته کننده از گشت و گذار در هاتا، سزاوار چیزی کمتر از یک ماساژ واقعی نیست. بدن و ذهن خود را با یک تجربه آرامش بخش آبگرم در هتل مجلل هاتا فورت دوباره جوان کنید. 

اسپای هتل جی هاتا فورت را امتحان کنید

منبع : blog.headout.com