کار متفاوتی که باید در ترکیه انجام دهید و یا مکان‌هایی که باید ببینید: در این مقاله از لست تورز به معرفی تفریحاتی که در تور ترکیه می توانید تجربه کنید پرداخته ایم.

بسیاری از گردشگران با جاذبه‌های گردشگری  تور ترکیه مانند ایاصوفیه، سواحل آنتالیا، کاپادوکیه و ... آشنا هستند. اما این‌ها تمام ترکیه نیستند. در این کشور مکان‌های جالب دیگری برای دیدن و کارهای فراوانی برای انجام دادن وجود دارد که کمتر شناخته شده است و ما می‌خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم.

یک کروز آبی بگیرید

اگر قصد سفر با تور ترکیه در تابستان را دارید، هیچ کاری بهتر از سفر با یک کشتی در امتداد دریای مدیترانه و اژه و توقف در دریا برای شنا و یا غواصی نیست. در این کشور کروزهای فراوانی وجود دارد که شما را به مناطق فوق العاده زیبای دریا می‌برد.

کروز آبی

شنا در Çıralı

این بخش در فاصله 1 کیلومتری خارج از شهرآنتالیا واقع شده است که هنوز هم جز زیباترین سواحل محلی ترکیه محسوب می‌شود. در اینجا می‌توانید ضمن شنا و آفتاب گرفتن در ساحل، بقایای شهر باستانی Olympos را مشاهده کنید.

شنا در تور ترکیه

خوردن باقلوا و کباب در Gaziantep

Gaziantep یکی از مکان‌هایی است که به دلیل داشتن درختان فراوان پسته مشهور است اما شما بهترین کباب‌ها و باقلوا را می‌توانید در اینجا میل کنید. مردم محلی در این شهر حتی برای صبحانه هم از کباب استفاده می‌کنند.

خوردن باقلوا و کباب در تور ترکیه

رفتن به آبگرم Afyonkarahisar

اینجا یک منطقه کوهستانی در ترکیه است که به دلیل داشتن آبگرم‌های فراوانش بسیار معروف است و مردم بیشتر در آخر هفته‌ها به این مکان سفر می‌کنند و از حمام و حوضچه‌های آبگرم آن استفاده می‌کنند.

آبگرم Afyonkarahisar

تور شراب

صنعت مشروب سازی ترکیه یکی از صنایع نوپای این کشور است که تازه فعالیت خود را آغاز کرده است اما دیدن مناظر تاکستان‌های آن بسیار زیبا و قابل توجه است. در ترکیه تورهایی وجود دارد که شمارا به این مناطق در Tekirdağ, Hasköy Sarköy, می‌برد.

تور ترکیه

نوشیدن بوزا در Vefa Bozacısı

بوزا یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و ارزان است که در ماه‌های زمستان یافت می‌شود و بهترین نمونه آن را می‌توانید در Vefa Bozacis میل کنید. قدمت این محصول به سال 1876 باز می‌گردد و با خوردن آن می‌توانید طعم قدیم و فراموش شده استانبول را احساس کنید.

نوشیدن بوزا

کشتی سواری در تنگه بوسفر

یکی از هیجان انگیز ترین کارها در ترکیه، گذر از تنگه بسفر با گشتی است، وقتی تمامی بخش آسیایی و اروپایی شهر استانبول را از درون دریا مشاهده خواهید کرد. می‌توانید سواری خود را از Eminönü جای که تنگه به دریای سیاه می‌رسد شروع کنید و به سمت استانبول حرکت کنید.

کشتی سواری در تنگ بوسفر

گذراندن تعطیلات آخر هفته در Şirince

یکی از مکان‌های مهمی که از دید گردشگران ترکیه مخفی مانده، روستای کوچک Şirince خارج از شهر ازمیر است. مکانی تاریخی با خیابان‌ها و خانه‌های قدیمی است که پروژه‌ترمیم خانه‌های آن برای حفظ این روستای تاریخی در سال 1991 انجام شده است. اگر می‌خواهید یک شب در این روستا بمانید اول مطمئن شوید که هتل جای خالی داشته باشد.

روستای Şirince

بازدید از Safranbolu

خانه‌های تاریخی Safranbolu متعلق به دوران عثمانی است و جز بخش‌های دست نخورده ترکیه است که می‌توانید از آنها بازدید کنید و جز یکی از میراث‌های جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.

Safranbolu

پیاده روی تا بالای کوه Nemrut

یکی دیگر از مهم‌ترین میراث جهانی ترکیه که در یونسکو به ثبت رسیده است. اینجا آرامگاه سلطنتی است که قدمت آن به قرن 1 پیش از میلاد بازمی‌گردد و در ارتفاع 2134 متری قرار گرفته است که مجسمه‌های بزرگ پادشاه Antiochus I Theos Commagene و خدایان مختلف یونانی، ارمنی و مدها را در آن می‌توانید ببینید.

کوه Nemrut

Hasankeyf را ببینید قبل از اینکه از بین برود!

اینجا یک شهر باستانی فوق العاده مهم است که حداقل 6 امپراتوری مختلف در زمان‌های مختلف در آن حضور داشته‌اند. در این منطقه می‌توانید پل‌های باستانی، غارها، مساجد، آرامگاه و عناصر دیگری وجود دارد که حتماً باید آنها را از نزدیک ببینید زیرا گفته می‌شود به دلیل اجرای یک پروژه سد، کل این منطقه زیر آب خواهد رفت.

Hasankeyf