10 کاری که باید در میدان تقسیم استانبول انجام دهیم: اگر قصد سفر با تور ترکیه را دارید بازدید از میدان تقسیم یکی از برنامه های سفرتان می باشد. نام اینجا میدان تقسیم است که معنی توزیع را می‌دهد، علت این نام است که اینجا محلی بوده که آب شهر در آنجا جمع می‌شده و سپس به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شده است. اگر شما می‌خواهید قلب استانبول را ببینید باید به این میدان بروید. میدان تقسیم محلی برای رویدادهای سیاسی و اجتماعی ترکیه است که در آن رستوران‌ها، کافه، فروشگاه و هتل‌های متعددی نیز وجود دارد. اما قبل از اینکه بخواهید در تور استانبول  در این میدان سرگردان شوید بهتر است راهنمای ما را برای گشت و گذار در میدان تقسیم استانبول مطالعه کنید.

میدان تقسیم استانبول

بنای یادبود جمهوری

برای معرفی بهتر است از مرکز میدان تقسیم  استانبول شروع کنید، نگاهی به بنای تاریخ جمهوری، که توسط مجسمه‌ساز معروف ایتالیایی پیترو کاننیکا ساخته شده است. این بنا برای یادبود پنجمین سال استقلال جمهوری ترکیه در سال 1923 است. در این بنا مجسمه افرادی چون مصطفی کمال پاشا، آتاتورک، عصمت اینونو و فوضی پاشا به همراه چند تن از سربازان و مردم قرار گرفته است.

میدان تقسیم استانبول

سواری در میدان تقسیم

این منطقه یک محل مهم از لحاظ حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود که به عنوان مرکز اصلی سیستم اتوبوس‌رانی و مترو استانبول شناخته می‌شود. همچنین خط تراموا از اینجا آغاز می‌شود و می‌تواند با استفاده از آن به بخش‌های مختلفی در شهر سفر کنید. اگر از خرید کردن لذت می‌برید می‌توانید از میدان تقسیم به خیابان Istiklal بروید. خیابانی طولانی بزرگ و محل پیاده‌روی مردمی است که برای خرید به آن می‌آیند.

میدان تقسیم استانبول

پیوستن به اعتراضات!

Taksim Gezi Park یک پارک کوچک و سبز است که عمدتاً به عنوان نقطه شروع یا مقصد تظاهرات و اعتراضات سیاسی شناخته می‌شود. دولت ترکیه قصد داشت تا این پارک را تخریب کرده و بجای آن یک مرکز خرید بسازد تا شاید از جمع شدن مردم برای اعتراضات جلوگیری کند که در سال 2013، مردم جمع شدند تا مخالفت خود را با تخریب پارک برای ساخت این مرکز تجاری اعلام کنند و البته با خشونت پلیس مواجه شدند. به‌هرحال مراقب باشید که هنگام بازدید از پارک در معرض خطر قرار نگیرید و اگر اعتراضات در حد دفاع از حقوق بشر است می‌توانید به آن‌ها بپیوندید!!

مرکز فرهنگی

Atatürk Kültür Merkezi، که آن را به اختصار AKM می‌نامند، یک مرکز فرهنگی چند منظوره است که در آن یک خانه اپرا نیز قرار دارد که البته فعلاً فعال نیست. اینجا نمونه‌ای مهم از معماری ترکیه در دهه 1960 است که در آن رویدادهای مهمی از جمله کنسرت سمفونیک دولتی، اجرای اپرا، تئاتر و چنین مراسماتی انجام می‌شده است.
همچنین گروه‌های موسیقی مانند کر، موسیقی‌های مدرن، سنتی، گروه‌های کلاسیک ترکی، جشنواره‌های تابستانی و چنین مراسماتی در آن انجام می‌شود که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

میدان تقسیم استانبول

خرید سوغاتی

به غیر از بازار بزرگ، میدان تقسیم یکی از بهترین مکان‌های کل شهر برای خرید سوغاتی در تور ترکیه است. شما می‌توانید انواع مغازه‌های مختلف از جمله لباس فروشی، کتاب فروشی، جواهرات و صنایع دستی را در آن پیدا کنید. این فروشگاه‌ها آن‌قدر جذاب هستند که شاید یک روز کامل وقت شما را بگیرند.

میدان تقسیم استانبول

چیزی بخورید

قبل از اینکه بخواهید این میدان را ترک کنید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً چیزی بخورید. در اینجا انواع رستوران‌های ترکی، کافه‌ها، رستوران‌های بین‌المللی، غذاهای خیابانی وجود دارد. پس اگر می‌خواهید بخشی از فرهنگ ترکی را تجربه کنید بهتر است به سراغ غذاهای محلی آن‌ها بروید. شما می‌توانید انواع ساندویچ‌های محلی مانند همبرگر تهیه شده با سس و گیاهان مخصوص، دونر کباب و یا حتی یک بسته ذرت خیابانی تهیه شده با کره و نمک را میل کنید.

میدان تقسیم استانبول

آیران بنوشید

آیران یک نوشیدنی سرد و مخصوص فصل تابستان است که از ماست تهیه می‌شود و در بین مردم محلی رواج دارد. پیشنهاد می‌کنید که اگر در تابستان به میدان تقسیم رفتید حتماً نوشیدنی آیران را امتحان کنید.

میدان تقسیم استانبول

خوردن شیرینی مخصوص (راحت الحلقوم)

هیچ کس نمی‌تواند در مقابل خوردن یک فنجان قهوه به همراه شیرینی راحت الحلقوم در میدان تقسیم مقاومت کند. بهترین نوع این شیرینی ترکیه را می‌توانید از مغازه‌های اطراف میدان تقسیم تهیه کنید. از آنجا که این شیرینی در طعم‌های مختلفی وجود دارد در انتخاب خود بر اساس ذائقه‌تان دقت کنید.

میدان تقسیم استانبول

هنرهای خیابانی

اگر در شب هنگام اطراف میدان تقسیم قدم بزنید با هنرمندانی روبه رو می‌شوید که مشغول نواختن موسیقی‌های مختلف و زیبایی هستند. همچنین شاید نقاشی پیدا کنید که تصویر صورت شما را در این محوطه زیبا نقاشی کند.

جشن‌ها

اینجا محلی مناسب برای رفتن به جشن‌ها و مهمانی‌های شبانه ارزان است. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود جشن مورد علاقه‌تان را در باشگاه‌های شبانه اطراف میدان تقسیم پیدا کنید.