10 منطقه طبیعیِ فوق‌العاده گردشگری در جهان: در دنيايي که ما زندگي مي‌کنيم و در روي اين کره خاکي هزاران مکان کمتر شناخته شده کاملاً طبيعي وجود دارد که مي‌تواند بهشت طبيعت گردان و علاقه‌مندان به مکان‌هاي بکر و ديدني باشد. در ادامه مطلب با لست تورز همراه باشيد تا 10 مکان بي‌نظير گمنام را به شما معرفي کنيم.

1-رودخانه Enchanted، تور فيليپين

يک رودخانه کوتاه و مخفي درون جنگل Mindanao فيليپين واقع شده است که از زير زمين بيرون مي‌آيد که سرچشمه آن هنوز هم به صورت دقيق مشخص نشده است. رودخانه enchanted داراي آب شور ولي کاملاً تميز و شفاف است که در بيشترين مکان 80 فوت عمق دارد. براي رفتن به اين منطقه مي‌توانيد وارد فرودگاه شهر براتوآن شويد و از آنجا با يک اتومبيل به شهر Hinatuan برسيد، سپس بهتر است با کرايه يک موتور سيکلت که بتواند از جاده‌هاي خاکي و ناهموار جنگلي عبور کند خود را به اين رودخانه برسانيد.

منطقه طبیعیِ فوق‌العاده گردشگری در جهان

2- درياچه Abraham، تور کانادا

درياچه Abraham که در شه آلبرتا کانادا واقع شده است معمولاً با پوششي از يخ شفاف و حباب‌هاي يخ‌زده در زير خود شناخته مي‌شود. اگر مي‌خواهيد به اين درياچه نزديک شويد بايد کاملاً مراقب باشيد زيرا اين حباب‌هاي يخ‌زده در واقع گازهاي متاني هستند که از کف درياچه بيرون مي‌آيند. البته آن‌ها ضرري ندارند اما در صورت ترکيدن باعث از بين رفتن يخ و شکستن آن مي‌شوند. پس از اگر روي آن ايستاده باشيد خطر غرق شدنتان در اين آب سرد وجود دارد.

دریاچه Abraham، کانادا

3- درياچه صورتي؛ تور استراليا

در بخش غربي استراليا تعداد فراواني جاذبه طبيعي عجيب و غريب وجود دارد اما يکي از جالب‌ترين آن‌ها را مي‌توان درياچه صورتي دانست. اين درياچه در منطقه Esperance و در فاصله نزديکي از شهر واقع شده است. اين درياچه که در کنار دريا قرارگرفته است اين امکان را براي شما ايجاد مي‌کند که آخر هفته خود را با ماهيگيري، غواصي، تفريحات دريايي و تماشاي اين درياچه در اين منطقه بگذرانيد.

دریاچه صورتی؛

4-درياچه tragoess،تور استراليا

از درياچه صورتي در استراليا به درياچه سبز مي‌رويم جاي که بايد درياچه شگفت‌انگيز روبه‌رو خواهيد شد. اين محل يک پارک تفريحي قديمي بوده که حالا سال‌هاست استفاده نمي‌شود زيرا با تغييرات آب و هوايي و به خاطر بودن در کنار کوهستان‌هاي درياچه‌اي کوچک به عمق 1 متر در اينجا ايجاد شده؛ اما داستان همين‌جا تمام نمي‌شود، هنگامي که هوا گرم مي‌شود و برف کوه‌هاي اطراف ذوب مي‌شود، اين آب از طريق رودخانه‌هاي فصلي وارد اين درياچه کوچک مي‌شود و کل اين منطقه را تا عمق 12 متر زير آب مي‌برد و اين پارک به طور کامل در زير آب قرار مي‌گيرد.

دریاچه tragoess

5-غار Witomo، تور نيوزلند

غار witomo يکي از معروف‌ترين مناطق ديدني نيوزلند است که در ليست بهتري مناطق گردشگري اين کشور قرارگرفته است. در کل غار اگر به بالا نگاه کنيد منظره‌اي شگفت انگيز از کرم هاي شب‌تاب را مي‌بينيد که مانند ستارگان آسمان در شب، اين غار را آذين‌بندي کرده‌اند. شما مي‌توانيد با خانواده خود در يک قايق‌سوار شويد و بخش زيادي از مسير را در روي آب حرکت کنيد.

غار Witomo

6-دروازه جهنم Hell Gate،تور ترکمنستان

در نزديکي منطقه karakum ترکمنستان يک گودال با دهانه 230 فوتي قرارگرفته است که حدود 40 سال که شعله‌هاي آتش از آن بيرون مي‌آيد. مردم محلي آن را به نام دروازه جهنم مي‌شناسند و تابش آن تا چندين مايل دورتر ديده مي‌شود. اين گودال در جريان حفاري‌هاي 1971 شوروي در اين محل به طور تصادفي به وجود آمده است و باعث بيرون آمدن گاز طبيعي از زمين شده که همين امر باعث مي‌شود به صورت دائمي انرژي براي سوختن و روشن ماندن اين آتش وجود داشته باشد. هرساله گردشگران زيادي براي ديدن اين پديده طبيعي زيبا به ترکمنستان سفر مي‌کنند.

دروازه جهنم Hell Gate

7-آبشار Eternal Felame، تور نيويورک

اين يک آبشار است که در جنوب شرقي منطقه طبيعي Chestnur Ridge Park قرارگرفته است. در دل سنگ‌هاي اين آبشار فرسايش زياد خاک اتفاق مي‌افتد که در اثر آن گاز متان از لابه‌لاي آن‌ها خارج مي‌شود و شعله‌هاي برعکسي را ايجاد کند که از بالا به پايين در جريان است. برخلاف تصور عموم اين شعله‌ها هميشه روشن نيستند اما چون گاز متان دائماً در حال بيرون آمدن از آنجاست مي‌توانيد به راحتي با يک شعله کوچک کبريت آن را روشن کنيد. علاوه بر بازديد از آبشار شما مي‌توانيد در کل اين پارک سرسبز به تفريح و پياده‌روي بپردازد و از حضور در طبيعت لذت ببريد.

آبشار Eternal Felame

8-درياچه kaindy در قزاقستان

اين درياچه زيبا و طبيعي که در نزديکي شهر آلماتي قرارگرفته است در دامنه کوه‌هاي تيان شان واقع شده. درياچه kaindy در اثر زلزله‌اي در سال 1991 و به علت ريزش بخشي از کوه و ايجاد منطقه سد مانند طبيعي ايجاد شده و با جمع شدن آب باران و برف در آن يک درياچه زيبا را پديد آورده است؛ اما وجود درختان خشک و سفيد که قبلاً در اين منطقه وجود داشته و حالا از دل آب بيرون زده است منظره‌اي فوق‌العاده و سورئال را ايجاد کرده است که بهشت عکاسان شناخته مي‌شود.

دریاچه kaindy

9-رودخانه cano cristales، کلمبيا

اين رودخانه Cano Cristales در منطقه مينا کلمبيا واقع شده است. وجود يک واکنش بيولوژيکي باعث شده است که رودخانه 5 رنگ زيبا را گرفته است که دليل آن يک واکنش بيولوژيکي است و همين امر اين رودخانه که به عنوان زيباترين رودخانه جهان به گردشگران معرفي کرده است. وجود گونه‌هاي مختلف گياهي و درختان زيبا که در فصل‌هاي گرم شکوفه مي‌کنند باعث انفجار رنگ در اين منطقه از کره زمين مي‌شود. البته اين اتفاق در زمان کوتاهي باقي مي‌ماند و در فصل‌هاي خشک آب رودخانه بسيار پايين مي‌آيد.

رودخانه cano cristales

10- منطقه پاموکاله، تور ترکيه

اين منطقه طبيعي در غرب ترکيه قرار دارد و داراي حوضچه‌هاي آب گرم طبيعي است که درون سنگ‌هاي تراورتن ايجاد شده است. وضعيت طبيعي، رسوبات املاح و سنگ آهک به همراه دماي بالاي اين منطقه باعث ايجاد منطقه‌اي به حالت پنبه‌اي شده است. همچنين در اطراف اينجا منطقه باستاني هيراپوليس وجود دارد که هنوز هم بقاياي کاخ‌هاي قديمي آن در آنجا وجود دارد.

منطقه پومک کاله